THY, UEFA Şampiyonlar Ligi için uçuşa hazır
Türk Hava Yolları 2023 finali İstanbul’da gerçekleşecek olan UEFA Şampiyonlar Ligi’ne sponsor oldu ve böylelikle dünya çapında UEFA Şampiyonlar Ligi’ne sponsor olan ilk havayolu şirketi olarak kayıtlara geçti. Türkiye’nin en değerli markası THY, bu gelişmeyi Twitter hesabı üzerinden “Değerli yolcularımız, futbol dünyasının en prestijli turnuvası için uçuşa hazırız!” mesajıyla duyurdu.
Türk Hava Yolları bugün UEFA Şampiyonlar Ligi’ne sponsor olduğunu paylaştığı bir videoyla duyurdu.
THY’nin sponsor olduğu UEFA Şampiyonlar Ligi sezon süresince 678 milyon izleyiciye ulaşıyor ve sosyal medyada 28 milyar etkileşim alıyor.
Söz konusu sponsorluk Türk Hava Yolları’nın logo görünürlüğü ve isim kullanım haklarını içeriyor. Bununla birlikte Türk Hava Yolları; UEFA Süper Kupa, UEFA Futsal Şampiyonlar Ligi ve UEFA Gençler Ligi finallerinde de resmi sponsor unvanıyla yer alacak.
Sınır gökyüzü…
Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, bu gelişmenin Cumhuriyet’in 100. yılına doğru kanatlarını açan ülkemizle birlikte Türk Hava Yolları markasını da yükseklere taşıyacağına inandıklarını belirtti.
UEFA Pazarlama Direktörü Guy-Laurent Epstein ise iki markanın benzer tutkuları paylaştığını vurgulayarak “Ortaklığımız söz konusu olduğunda sınırın gökyüzü olduğuna inanıyoruz” açıklamasında bulundu.
THY’nin unutulmayan reklamları…
Türk Hava Yolları, EURO 2016’daki resmi havayolu sponsorluğuyla da bir ilke imza atarak UEFA ile iş birliği yapan dünyadaki ilk havayolu şirketi olmuştu.
Öte yandan Türk Hava Yolları’nın Kobe Bryant ve Lionel Messi’nin yer aldığı “The Selfie Shootout” adlı filmi, tüm zamanların en çok izlenen reklamlarından biri olduğunu da hatırlatmakta fayda var.
Ayrıca markanın ünlü aktör Morgan Freeman’lı Super Bowl reklamları da oldukça ses getirdi.
Futbol endüstrisinin en güçlü paydaşlarından birisi de yarattıkları ekonomik desteklerle birlikte sponsorluklar elbette. Markalar adına da büyük bir önem taşıyan bu iş birlikleri içerisinde en büyük gelir kalemlerinden birisini de stadyum isim sponsorlukları oluşturuyor. Küresel olarak stadyum isim sponsorluklarını mercek altına alan KPMG Football Benchmark ekibinin araştırmasına göre bu alanda en büyük gelir sağlayan futbol kulübü İngiltere Premier League’in son şampiyonu Manchester City olurken, zirvede yer alan 5 futbol kulübünün ikisi de Fenerbahçe ve Galatasaray olarak verilere yansıyor… Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.