“Bir sahiplenmeyle iki hayat kurtulabilir!”
PepsiCo’nun önde gelen atıştırmalık markalarından Cheetos, Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP) iş birliğiyle sokak hayvanlarının yaşam koşullarını iyileştirmek için yeni bir proje başlattı. Proje, yaklaşık 500 sokak hayvanına yuva bulmayı hedefliyor.
Çalışma kapsamında Türkiye geneli 37 şehirden toplanan yaklaşık 500 sokak hayvanının bilgileri www.cheetos.com.tr adresindeki Pati Haritası’na yüklendi. Hayvanseverler, Pati Haritası’na tıklandığında hem bakımevlerinin adreslerini hem de Türkiye genelindeki farklı illerde sahiplenilmeyi bekleyen sokak hayvanları ile ilgili detaylı bilgilere ulaşarak sahiplendirme sürecini başlatabiliyor. Projenin diğer kısmında ise sahiplendirme konusunda farkındalık yaratabilmek için etkinlikler düzenleniyor. İlk olarak Ağustos ayında İstanbul’da gerçekleşen etkinlikte, Cheetos tarafından kurulan deneyim koridorunda hayvanseverlere HAYTAP yetkilileri tarafından sahiplenme süreciyle ilgili detaylı bilgiler aktarıldı. Etkinlikler önümüzdeki günlerde Bursa, Ankara ve İzmir’de devam edecek.
Sahiplenmeyi bekleyen yaklaşık 500 sokak hayvanı Pati Haritası’nda!
Pati Haritası’nda seçilen bölgedeki hayvanların fotoğrafları görülüyor ve hayvanseverler patili dostlarını tanıyarak onlara sıcak bir yuva olma yolculuğuna başlayabiliyor. Web sitesindeki harita patili dostların; cinsi, yaşı ve cinsiyeti gibi bilgileri de içeriyor. Sahiplendirme sürecinin ilk adımı ise iletişim bilgilerini içeren bir form doldurarak başvurularını tamamlamaktan geçiyor. Sahiplenme süreci Cheetos desteğiyle HAYTAP görevlileri tarafından koordine ediliyor ve Cheetos, sıcak bir yuva bulan tüm hayvanların mama ve aşı gibi ilk ihtiyaçlarına destek oluyor.
Sürecin kontrolü HAYTAP tarafından gerçekleştiriliyor
Proje dahilinde sahiplendirme çalışmalarının takibi Cheetos desteği ve HAYTAP aracılığıyla gerçekleştiriliyor. Sahiplenmenin ardından yaklaşık bir yıllık bir takip prosedürü uygulanıyor. Başvuruyla birlikte sahiplenmeyi yapacak kişilerin tanınması, bazı koşul ve şartların sağlanması, bilgilendirme gibi HAYTAP üzerinden sağlanacak bir yıllık takip sözleşmesi düzenleniyor. HAYTAP görevlileri bir yıl boyunca, sahiplenen hayvanseveri kimi zaman arayarak, kimi zaman ziyaret ederek sahiplendirilmiş hayvanların sağlıkları ve barınma ortamları hakkında bilgi alma, inceleme ve takip etme faaliyetlerini gerçekleştiriyor.
“Patili dostlarımızın refahı için çalışmalarımıza devam edeceğiz”
6 Eylül Çarşamba sabahı gerçekleştirilen basın toplantısında PepsiCo’nun sürdürülebilirlik hedeflerinin pozitif tarım, pozitif değer zinciri ve pozitif katkı olduğunu belirten PepsiCo Türkiye Yiyecek Kategorisi Pazarlama Kıdemli Direktörü Seren Çankırı konuyla ilgili olarak şu açıklamada bulundu: “Hayvanların refahı ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi de bizim sürdürülebilirlik felsefemizin temel koşullarından birini oluşturuyor. Bu kapsamda Cheetos olarak uzun dönemdir kapsamlı projeler gerçekleştiriyoruz. Geçtiğimiz dönemde öncelikle Türkiye’de evcil hayvanlara bakış açısını ortaya koyan bir araştırmayı hayata geçirdik. Ardından sokak hayvanlarının en büyük problemlerinden biri olan sağlıklarını korumak için 7 farklı bölgede ameliyathanelerin kurulmasına destek olduk. Eş zamanlı olarak Türkiye’nin ilk online sevgi haritasını da birlikte hayata geçirdik. Hayvanseverler kendi bulundukları bölgedeki barınaklara bireysel yardımlarını böylelikle gerçekleştirebildiler. Şimdi de HAYTAP iş birliği ile patili dostlarımızın sevgi dolu bir yuvaya kavuşmalarını sağlamayı hedefliyoruz. Hedefimiz 500 dostumuzu yeni yuvalarıyla buluşturabilmek.”
“Amaç farkındalığı artırmak, sahiplenmeyi teşvik etmek”
“Bir sahiplenmeyle iki hayat kurtulabilir” diyen HAYTAP Başkanı Avukat Ahmet Şenpolat ise: “Cheetos iş birliği ile önemli ve anlamlı bir kampanya başlattık. Bu kapsamda 37 ilimizden yaklaşık 500 patili dostumuzun birer yuvaya kavuşmasını hedefliyoruz. Bugün HAYTAP olarak yürüttüğümüz bu mücadelede paydaşlarımızın desteği büyük önem taşıyor. Cheetos gibi hayvan dostu ve bu konuda bir şeyler yapmaya hazır olan markalar sayesinde hayvan haklarını korumak ve onların yaşam kalitelerini yükseltmek için önemli mesafeler kat ediyoruz. Bu yıl da sokak hayvanlarının sahiplendirilmesi konusunda farkındalık uyandıran yine güzel bir kampanya başlattık.
Sadece barınma, beslenme değil; sevgi de sokak hayvanları için önemli bir temel ihtiyaç, hata en önemli etken diyebiliriz. Onları yaşama bağlayan, geliştiren ve mutlu eden etken sevgidir. Dolayısıyla hayvan dostlarının bu konuya ilgisini çekmek, onların farkındalıklarını artırmak ve barınaklardaki hayvanlara sahip çıkmaya teşvik etmek istiyoruz. İş dünyasının desteği bizim gibi STK’lar ve elbette patili dostlarımız için çok çok önemli. Cheetos’a bu destek için teşekkür ediyor, Cheetos gibi örneklerin iş dünyamızda çoğalmasını diliyoruz” açıklamasında bulundu.
7 ildeki hayvan bakımevlerine ameliyathaneler kuruldu
Cheetos geçen yıl da HAYTAP iş birliği ile “Patilere desteğin Cheetos şekli” kampanyasını yürüttü. 7 bölgeden 7 ilde hayvan bakımevlerine ameliyathaneler kurulmasını hedefleyen proje Ipsos tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’de Sokak Hayvanları ve Evcil Hayvanlar Algısı” başlıklı araştırmanın sonuçlarına göre şekillendirildi.
Kampanyanın önemli bir ayağını da bakımevlerindeki sokak hayvanları için hayvan severler nezdinde farkındalık yaratmak ve onların sahiplendirilmesini kolaylaştırmak oluşturdu. Cheetos buradan hareketle “Cheetos Pati Haritası” adıyla Türkiye’nin ilk hayvan sevgi haritasını oluşturdu. Daha sonra Getir’in iş birliğiyle projeye bir ameliyathane daha ekleyerek ameliyathane sayısını 8’e çıkardı.