Uluslararası Yaratıcılık Festivali Golden Drum için katılım çağrıları sona erdi
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Uluslararası Yaratıcılık Festivali Golden Drum için katılım çağrıları sona erdi. Hırvatistan’ın Rovinj kentinde 23 Eylül’de gerçekleşecek tören için hazırlıklar sürerken dünyanın her yerinden seçkin profesyonellerin başkanlık ettiği 55 kişilik jüri ekibi, ödüle layık görülecek projeleri değerlendirme çalışmalarına başladı.
“Yeniden Yapılanma” temasından ilham alan Golden Drum, bu yıl fiziksel ortamda yeniden bir araya gelmeyi, yeniden bağlantı kurmayı ve yaratıcılığı yeniden canlandırmayı hedefliyor. One-Channel Drum, Omni-Channel Drum, Craft Drum, Creative Business Excellence Drum başlıklı 4 ana bölüm ve bir All Juries özel bölümü bulunan festival, bu yıl 24 farklı ülkeden birçok reklamvereni, ajans ve pazarlama iletişimi profesyonelini ağırlayacak.
28’ncisi düzenlenen Golden Drum’ın en önemli etkinliklerinden biri, yılın en iyilerinin açıklanacağı ve yaratıcılığın onurlandırıldığı Young Drummers özel galası olacak. Galada Slovenya Turist Kurulu tarafından desteklenen ve 30 yaşından genç kreatiflerin bir brief üzerinden yarattıkları çalışmalarla başvurabildikleri Young Drummers’ın kazananı, Zavarovalnica Triglav tarafından desteklenen Grand Prix kazananları, Yılın Bağımsız Ajans ve Yılın Ajansı ilan edilecek. Aynı zamanda bu yıl ilk defa ikisi de Coca Cola tarafından desteklenen Yılın Yapımcı Ajans ve Yılın Dijital Ajansı ile Elan tarafından desteklenen Yılın Yaratıcı Direktörü açıklanacak. Her yılın en çok beklenen ödüllerinden Yılın Network’ü ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in de bir üyesi olduğu Golden Drum Hall of Fame’in yeni üyesi galada açıklanacak.
En yoğun katılım sağlayan ülke Ukrayna oldu
Festivalin yarışma direktörü Miha Bevc, “Golden Drum ekibimiz, seçkin jürimizle birlikte yılın yaratıcı ortamını şekillendiren en iyi fikirleri aramak için hazır. Ukrayna’dan gelen ilgiden özellikle memnunuz. Çünkü 29 Ukrayna ajansı en iyi çalışmalar arasına ücretsiz girme fırsatı buldu. Polonya, Slovakya ve Macaristan ise en çok katılım sağlayan sonraki üç ülke oldu. Deniz kenarında tekrar buluşmak için sabırsızlanıyoruz” sözleriyle düşüncelerini dile getiriyor.
Yarışma direktörlerinden Špela Levičnik Oblak ise “Golden Drum’ın geçen yılki projelere göre geniş bir perspektif sunacağına gerçekten inanıyorum. Omni-Channel Drum’ın hakim olduğu geçen yıla kıyasla One-Channel Drum bölümünüde daha fazla katılımla karşılaştık ve bu bizi mutlu etti. Craft Drum ise özellikle Industry Craft kategorisinde yükselişte. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, Social Good kategorisine katılımda artış var. Birkaç şey değişti, ancak Uluslararası Yaratıcılık Festivali Golden Drum’ın özü aynı: fikirler ve arkasındaki insanlar, hepimizi ileriye taşıyan yaratıcılık tutkusunu daha da geliştiriyor” diyor.
Festival programı öğrenmek için web sitesini ziyaret edebilirsiniz.