Amerikan Hastanesi sağlık sponsoru olduğu Contemporary İstanbul için bu yıl kreatif ajansı Glamly ile birlikte yapay zeka teknolojisinden faydalanarak bir projeye imza attı. Hastalıklı dokuların mikroskobik patolojik görüntülerin sanatsal çağrışımlarla kullanılması olarak adlandırılan “pathart”dan ve yapay zekadan ilham alarak insan hücrelerindeki sanatı, sağlık ve teknoloji yardımıyla birleştirdi. Amerikan Hastanesi bu yaratıcı çalışma ile bugüne kadar yapay zekadan faydalanarak çalışma üreten Türkiye’deki ilk sağlık markası oldu.
Projenin çıkış noktasında insan ve insanın hücrelerinde taşıdığı sanat yer alıyor. Rahmindeki hastalıkla mücadele eden dünyaca ünlü Meksikalı ressam Frida Kahlo’nun rahim hücrelerine, kulağını feda eden Hollandalı ressam Van Gogh’un kulak hücrelerine ve psikolojik hastalıklarla mücadele eden Katalan kökenli ressam Salvador Dali’nin beyin hücrelerine bakışı nasıl olurdu? sorusundan ilham alındı. Hücrelerde gezinen sanatı büyük sanatçıların gözünden görmek ve onların yorumlarıyla tasarıma dönüştürmek için yapay zeka algoritması olan Midjourney kullanıldı. Projede, sanatçıların hastalıkla mücadele ettiği hücrelerinden ilhamla sanatsal bir bakış açısı getirildi.
Ortaya geçmişle geleceği aynı noktada birleştiren ve insan bedeninin muhteşemliğini kanıtlayan sanat akımlarının kullanıldığı sanat eserleri çıktı.
Kampanya Künyesi
Reklamveren: Amerikan Hastanesi
Reklamveren Yetkilisi: Seda Acar, Tanla Silay, Gülben Erkmen
Kreatif Ajans: Glamly Agency
Ajans Yöneticisi: İbrahim Akan
Kreatif Direktör: Irmak Barbarosoğlu
Müşteri Direktörü: Barlas Çetin
Jr Müşteri Temsilcisi: Burcu Şenay
Sr. Sanat Yönetimi: Özge Atik
Sanat Yönetimi: Simay İçöz
Metin Yazarı: Hacer Yenişar