YouTube’un yeni reklam politikası kullanıcıları canından bezdirecek | Son 24 saatin gündemi
YouTube’un yeni reklam politikası kullanıcıları canından bezdirecek
Online video izleme platformu YouTube’un Premium üyeliğe sahip olmayan kullanıcılarına kötü haber geldi. YouTube, Eylül 2022 itibarıyla reklam sayılarını arttırarak 5 reklam oynatma kararı aldı. Sessiz bir şekilde alınan karar uygulanmaya başladı.
Özellikle TV uygulamasında görülen bu reklamlar, Twitter üzerinden kullanıcıların reklamları paylaşmasıyla gündeme geldi. Kısa süre içinde az kullanıcıya sunulmasına rağmen tepki çeken özellikten kurtulmak isteyenler için YouTube’un önerisi premium hesaba geçmek. Türkiye’de YouTube Premium üyeliğine şu an aylık olarak 16.99 TL ödemek gerekiyor.
Sosyal medyada birçok kullanıcının tepkisini çeken bu reklam politikası bazı kesimler tarafından YouTube’un kullanıcıları zorla Premium üyeliğe ittiğine yönelik eleştiriler almaya devam ediyor…
Google yeni emojilerini paylaştı
Mesajlaşırken pek çok duygumuzu emojilerle yansıtıyoruz. Hatta birçok mesaj sadece emojiyle atılıyor bile olabilir…
Buradan hareketle Google, Android kullanıcılarının ruh hallerini ve ifadelerini daha net yansıtmasını sağlamak için emoji seçeneklerini genişletiyor. Yeni tasarlanan Unicode 15.0 emojileri, animasyon ve farklı renk opsiyonlarıyla geliyor. Yeni emojilerin önümüzdeki haftalarda tüm Android cihazlara, tabletlere ve akıllı saatlere tanımlanması bekleniyor.
Apple, bir gecede 154 milyar dolar değer kaybetti
Günlerdir piyasaya sürdüğü yeni ürünler ve yaptığı zamlarla konuşulan Apple, farklı bir konuyla daha gündeme geldi. Teknoloji devinin hisse senetleri beklenmedik bir şekilde düşmeye başladı ve Apple, bir gece 154 milyar dolar değer kaybetti.
Apple’ın hisse senedi düşüşü, piyasa değerini de doğal olarak etkiledi. Böylece piyasa değeri 2,63 trilyon dolardan 2,47 trilyon dolara geriledi. Bloomberg, bu bir günlük düşüşün, şirket için şimdiye kadarki altıncı en büyük düşüş olduğunu bildirdi. Öte yandan Meta’nın Şubat ayındaki 251 milyar dolarlık yok oluşu sıralamanın zirvesinde yer alırken, bunu Nisan ayında Amazon’un 206 milyar dolarlık çöküşü izliyor. Apple’ın geçmişteki düşüşleri üçüncü ve beşinci sırayı alıyor, Microsoft’un pandemi sırasında yaşanan 178 milyar dolarlık düşüşü ise dördüncü sırayı alıyor.
Kaynak: Markets Insider
Yeni e-ticaret kanunu pazarlama sektörünü nasıl etkileyecek?
Marketing Türkiye tarafından C suite yöneticilerin bilgilendirme ve networking platformu olarak tasarlanan C Level Club son buluşmasında yeni e-ticaret yasasının pazarlama ve reklam sektörüne etkilerini değerlendirmek üzere sektör paydaşlarını bir araya getirdi.
Elektronik ticaretin düzenlenmesi hakkında kanunda değişiklik yapılmasına dair 7 Temmuz’da Resmi Gazete’de yayınlanan ve bazı hükümleri 2023’te yürürlüğe girecek kanunun pazarlama ve reklam sektörüne etkilerinin değerlendirildiği toplantının moderatörlüğünü Deloitte Türkiye Danışmanlık Lideri Hakan Göl gerçekleştirdi.
Marketing Türkiye C Level Club’ın katılımcıları…
- DPİP Başkan Yardımcısı, MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Didem Namver
- IAB Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Akalın
- Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Devrim
- ETİD Genel Sekreteri Ömer GÜRKAN
- INFLOW Network Kurucu Ortağı/GAIA CEO’su Afşın Avcı
- DPİP Danışma Kurulu Üyesi, MMA Türkiye Hukuk Yürütme Kurulu Başkanı ve Genel Sekreteri Özlem Baysal Sezgin
- Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen
- Deloitte Danışmanlık Müdürü Metin Deniz Kavas
- ETİD Eğitim Sorumlusu Sercan Çalbak
Yeni e-ticaret kanunun tüm yönleriyle ele alındığı buluşmanın çıktıları Marketing Türkiye Ekim sayısında kapsamlı bir dosyayla sektörle buluşacak…
Gerety Awards, yılın enlerini seçti
Gerety Awards 2022’de jürinin değerlendirmelerinin ardından 5 Grand Prix, 34 Altın, 58 Gümüş, 77 Bronz ödül sahibini bulurken 139 proje kısa listede yer aldı. Kazanan projelerin ardından yılın enleri de belli oldu ve Gerety Awards; 2022’nin ajans, bağımsız ajans ve network ajansını açıkladı.
72andSunny, National Football League, Call of Duty, The Flow Initiative, Adobe ve Tinder ile yaptıkları çalışmalarla 2 altın, 2 gümüş 4 Bronz ve 6 kısa liste adaylığı toplayarak en çok ödül alan ajans oldu.
Yılın Network’ü, kısa listeden Grand Prix’e kadar en çok puanı alan McCann Worldgroup ajansının oldu.
The Wish for Penny, için 2 Altın ve bir Gümüş, Newtown Action Alliance ile #NotComingHome için bir Bronz, MINImalism, MINI ve Xbox Equality Controller için bir kısa liste Serviceplan Almanya‘ya Yılın Bağımsız Ajansı unvanını kazandırdı.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Ermenistan |
2 | #YüzyılınKonutProjesi |
3 | Milli Eğitim Bakanı |
4 | Vahdettin |
5 | #ogretmenlerdersverir |
6 | Armenia |
7 | Kaan Boşnak |
8 | Belhanda |
9 | Tevfik Göksu |
10 | #Azerbaycan |