Kuantum Araştırma ilk yatırımını aldı
Yapay zeka teknolojilerini araştırma metodlarına entegre ederek özellikle B2B pazarın büyümesine yönelik katkı sunan Kuantum Araştırma’nın ilk yatırımcısı Sistem Global Danışmanlık Yönetim Kurulu üyesi Demirhan Şener oldu.
Kuantum Araştırma 16 yıllık bir şirket. Alışılagelmiş kalitatif ve kantitatif araştırma yöntemlerinin yanı sıra kendi geliştirdiği özel metod ve teknolojileri de kullanarak kişi ve kurumlara danışmanlık hizmeti sunuyor. Pandemi sürecinde ciddi bir büyüme gerçekleştiren Kuantum Araştırma ilk yatırımını Sistem Global Danışmanlık Yönetim Kurulu üyesi Demirhan Şener’den aldı.
“Geleneksel pazarlama yöntemleri geçmişte kaldı”
İş birliklerini değerlendiren Sistem Global Danışmanlık Yönetim Kurulu üyesi Demirhan Şener; “Araştırma sektöründe 2006’dan itibaren faaliyet gösteren Kuantum’un alışılagelmiş yöntemlerin yanı sıra kendi geliştirdiği özel metodlarla B2B pazarının markalaşmasında ciddi bir payı var. Günümüz iş dünyası dönüşümünün merkezinde yer alan makine öğrenmesi ve yapay zeka teknolojileri bugün, farklı sektörlere katma değerlerler sağlamanın yanı sıra iş dünyasının kurallarını da değiştirmekte. Yapay zeka tabanlı ve yeni nesil dijital yöntemleriyle farklılaşan Kuantum, butik hizmet anlayışıyla müşterilerine sadece araştırma hizmeti vermiyor. Araştırma danışmanlığının yanı sıra işletmelerin mevcut verilerden faydalanarak veriye dayalı bir yönetim anlayışını benimsemelerine de yardımcı oluyor. Hedefimiz sadece Kuantum Araştırma’nın etki alanını değil, araştırma sektörünün sahip olduğu sınırları da genişletmek” diyor.
Kuantum Araştırma Kurucusu ve AIPA (Yapay Zeka Politikaları Derneği) Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Kılıç ise; “Gelişen IOT teknolojileri, yapay zekaya dayalı araştırma metodlarının pandemi döneminde rağbet görmesi ve kurumların teknoloji tabanlı çalışmalardan aldığı maksimum fayda ve düşük risk, bizi de bu alanlarda çalışmaya ve üretmeye teşvik etti. Özellikle B2B pazarında hayata geçirdiğimiz veriye dayalı markalaşma çalışmalarımızla son iki yılda hızlı bir büyüme sağladık. Attığımız başarılı adımlarla geldiğimiz nokta yatırımcıların dikkatini çekiyor. Bugün itibarıyla Demirhan Şener ile birlikte yürüme kararı aldık. Know-how’larımızı birleştirerek, etki alanımızı ve araştırma deneyimimizi çok daha ileriye taşıyacağız” diyor.
Volkan Kılıç, pandemiden önce veri ediniminin yüzde 20’lerdeyken bu oranın iki yıl gibi kısa bir sürede yüzde 100’e çıktığını da söylüyor. Dijital veri arttıkça yapay zeka kullanımının da artacağını söyleyen Kılıç, Kuantum Araştırma’nın pazar araştırma danışmanlığından sıyrılıp, işletmelere veriye dayalı bir yönetim anlayışına geçmeleri yolunda çaba gösterdiklerini ifade ediyor. Sloganlarını, “gelecek için yapacaklarınız bugününüzü belirleyecek, bugün yapacaklarınız geleceğinizi değil” olarak belirlediklerini söyleyen Volkan Kılıç, pazarlama araştırmalarıyla pek çok bilim dalını bir araya getirip bu alanda yeni modeller kurgulayacaklarını ve yapay zeka teknolojilerini araştırma modellerine entegre ederek B2B pazar başta olmak üzere tüm pazarların gelişimine katkı sağlayacak projelere odaklandıklarını belirtiyor.