Google’ın pazar payına Yandex darbe koyuyor
Dünyanın en popüler arama motoru Google, Türkiye’de dahil olmak üzere dünya çapında popüleritesini kaybediyor. Gemius’un IAB Türkiye üyelerini baz alan istatistiklerine göre Google’ın Türkiye pazarındaki payı yüzde 89.66’ya düştü. Bu istatistik, 28 Eylül-4 Ekim arasındaki kullanımı kapsıyor.
Google’ın en yakın rakibi Yandex’in yükselişi ile 2015 yılının başından itibaren pazar payı kaybeden Google ilk defa yüzde 90’ın altına indi. Zira 2009 yılından itibaren yüzde 98’lik pazar payına sahip olan Google. Yandex’in Türkiye pazarına girişiyle yüzde 3’lük bir düşüş yaşadı. Çok küçük bir düşüş olsa da Yandex için önemli olan bu sonuç, Google’a erişim sonucu,Yandex’in 400 000’den fazla taraftara sahip Fenerbahçe’yle yaptığı anlaşma ve başarılı reklam çalışmalarının etkili olduğunu söylemek mümkün.
Google, internet arama pazarında Türkiye’de olduğu gibi dünyada da sürdürdüğü yıllardır hakim pozisyonunu küresel rakipleri Yahoo ve bing karşısında da yitiriyor. Google’ın dünya çapında yaşadığı bu düşüş ile pazar payını artırmak için rakiplerine karşı ne tarz bir yönteme başvuracağı ise merak konusu.