Amazon’un Türkiye’deki ilk lojistik üssü kapılarını açtı | Son 24 saatin gündemi
Amazon’un Türkiye’deki ilk lojistik üssü kapılarını açtı
Amazon, 100 milyon doları aşkın yatırım yaparak Türkiye’deki ilk lojistik üssünü açtı. E-ticaret devi, üste bir yılda bini aşkın yeni istihdam yaratmayı hedefliyor.
İstanbul’un Tuzla ilçesinde kurulan üste görev alacak mühendislik, insan kaynakları, muhasebe, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi işlem (IT) alanlarındaki roller ve ürünlerin kabulü ve depolanması ile müşterilerin siparişlerinin seçilip paketlenmesinden sorumlu depo operatörleri için işe alım süreçleri geçtiğimiz aylarda başlamıştı.
Ayrıca, üssün açıldığı duyurusuyla birlikte Türkiye’de Amazon üzerinden satış yapan KOBİ’ler hakkında detaylar da paylaşıldı. Verilere göre; Amazon KOBİ satış ortaklarının sayısı bir önceki yıla oranla yüzde 50’den fazla artarak 25 binin üzerine çıktı. Amazon üzerinden satış yapan Türk KOBİ’ler, bugüne kadar çevrimiçi işlerini desteklemek için Türkiye’de 35 binden fazla kişiye istihdam yarattı. KOBİ’lerin ihracat satışları ise 2021 yılında bir önceki yıla oranla iki kattan fazla artarak 300 milyon Euro’yu aştı. Şimdiye kadar Türkiye’deki 6 binden fazla KOBİ Amazon Lojistik hizmetinden yararlandı ve birçoğu satışlarını son bir yılda ikiye katladı.
Netflix’ten yeni oyun stüdyosunun liderliğine deneyimli isim!
Geçtiğimiz yıl mobil oyun dünyasına ilk adımını atan Netflix, Night School Studio ve Boss Fight Entertainment isimli iki oyun stüdyosu ile anlaşmış ve Netflix Games Studio adı altında bu iki şirketi bir araya getirmişti. Ancak şirketin bugün duyurduğu stüdyo tamamen Netflix’e ait olan ilk oyun stüdyosu olma özelliğini taşıyor.
Finlandiya’nın başkenti Helsinki’de kurulan oyun stüdyosunun başına, Zynga ve Electronic Arts Mobile’da üst düzey yöneticilik yapmış Marko Lastikka getirildi. Lastikka, Zynga’da çalıştığı süreçte Farmville 2 ve 3’ün, EA’de çalıştığı süreçte de SimCity BuidIt’in yapımında kritik roller oynamıştı. Kendisi aynı zamanda EA Mobile Helsinki stüdyosunun kurucu ortaklarından birisi.
Netflix’in oyunlardan sorumlu departmanının başındaki yetkili olan Amir Rahimi, paylaştığı bir blog yazısından Helsinki’nin mobil oyun dünyası için kritik bir önemi olduğunu ve bu nedenle yeni stüdyonun orada kurulduğunu açıkladı. Stüdyonun tanıtacağı oyunların sadece Netflix kullanıcılarına özel olacağını ve tıpkı önceki oyunlar gibi reklamlar ve oyun içi satın almalar içermeyeceğini belirten Rahimi, bu oyunların çok daha gelişmiş ve ilgi çekici olacağını da belirtiyor…
Instagram, Instagram’ı yeniden Instagram yapmak için bir adım daha attı
Yeni güncellemelerle kullanıcı deneyimini sürekli olarak yenileyen Instagram bu sefer tasarımda geçmişe döndüğü bir güncelleme yayınlıyor. Elbette bu da kullanıcıları şaşırtmanın başka bir yöntemi…
Yeni güncellemeyle birlikte aşağıdaki çubukta Reels’in yanında yer alan Mağaza butonu yerini bildirim butonuna bırakacak. Bununla birlikte mağaza butonu ise Ayarlar, Arşiv ve Favorilerin yer aldığı sekmeye taşınacak.
Tinder “SwipeMart” mağazasını tanıtıyor
Tinder aşkı internette aramaktan bıkanlara yeni mağazası “SwipeMart”ı tanıtıyor. Gençlerin hayallerindeki eşleşmenin her an gerçekleşebileceği içgörüsüyle tasarlanan mağaza, Japonya’nın içerisinde hemen her şey bulunan ikonik marketler minimart’lardan esinleniyor ancak bir farkla; romantizm. Bu sebeple mağazanın hedef kitlesi de yetişkinler ve gündüz okul üniforması olmayan gençlerin girişine izin verilirken akşam 10 itibarıyla sadece 18 yaş üzeri ziyaretçiler kabul edildi.
Mağazada Japonya merkezli bir market zinciri olan FamilyMart’ın Famicihiki’sinden ilhamla “Tinder Chiki”nin yanı sıra ekşi soslar, ramen, cips gibi ikramlar sunuldu. Ziyaretçilerin Tinder profiline yeni bir fotoğraf ekleyebilmesi için fotoğraf kabini de kuruldu. Kabinde çekilen görüntüyü beğenmeyenler baştan başlamak için sağa kaydırıyor. Tabii bu alanı kullanabilmek için bir Tinder profiline sahip olunması gerekiyor.
Tinder’ın mağazasında sunduğu tek şey aşk ve kızarmış tavuk değildi. Elle Terese, CYK, Vick ve Shimamo gibi Japon sanatçılar mekanın enerjisini yükseltmek için canlı performans da yaptı.
Çalışanlar şirketini değil yöneticisini terk ediyor
Her zaman dümdüz bir çizgide ilerlemiyor kariyer yolculuğu. Çalışanlar, zaman zaman istifa durağında mola verip ardından yeni bir rota çizmek zorunda kalabiliyor. O molanın sebebi farklılık gösterse de yapılan bir ankete göre bu sebeplerin başında yöneticilerle yaşanan problemler geliyor.
Insider’da Endüstrinin Teknoloji Dönüşümünden Sorumlu Ülke Müdürü ve Dijital İçerik Üreticisi Kerem Bozokluoğlu’nun Instagram üzerinden yapmış olduğu ankete göre; katılımcıların yüzde 81’i daha önce istifa ettiğini belirtirken, yüzde 57, liderler/yöneticilerle yaşanan problemler nedeniyle işten ayrıldığını söylüyor. Diğer sebepler ise “Farklı yerlerde daha iyi şartlar” (yüzde 20), “Şirket kültürü” (yüzde 17) ve “Diğer” (yüzde 7) olarak sıralanıyor. Sonuçlar Bozokluoğlu’nun ifadesiyle çalışanların şirketi değil, lideri terk ettiğini gösteriyor.
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Seçilme |
2 | misvak |
3 | Seçme |
4 | Rahmetle |
5 | Mutluyum |
6 | #ilkoyum |
7 | #NeşetErtaş |
8 | Suudi Arabistan |
9 | Bozkırın Tezenesi |
10 | #pazar |