Havas İstanbul, Golden Drum’dan 3 ödülle döndü
Golden Drum, pandeminin ardından ilk kez kapılarını fiziksel olarak açtı ve yılın kazananlarını belirledi. Bu yıl 28’inci kez ve “Yeniden Yapılanma” temasıyla düzenlenen festival, 23 Eylül’de Hırvatistan’ın Rovinj kentinde gerçekleşti. 24 farklı ülkeden başvurunun alındığı yarışmada çeşitli kategorilerde 31 Bronz, 28 Gümüş, 24 Altın ödül ve 9 Grand Prix sahiplerini buldu. Havas İstanbul festivalden aldığı 2 Grand Prix ve 1 Silver Drum’la Türkiye’ye ödül getiren tek ajans oldu…
Havas Istanbul, Finish için hazırladığı “Cap the Tap” kampanyasıyla altı farklı alt kategoride kısa listede yer alarak yarışmada Türkiye’den öne çıkan tek ajans olmayı başarmıştı. Kampanya, “Sustainable Business Solutions, Product & Services” ve “Innovation, Product or Service Innovation” kategorilerinde Grand Prix, “Design, Product Design” kategorisinde ise Silver Drum almaya hak kazandı. Havas İstanbu’a üç ödül getiren kampanyada Finish Parlatıcı’nın kapağını yeniden tasarlanarak şişe bittiğinde su tasarruf kartuşu olarak da bilinen perlatöre dönüştürülüyor. Ardından hem şişe kapağı hem perlatör görevi gören aparat musluğa takılıyor, böylece akan su miktarı dakikada 13 litreden 4 litreye düşüyor.
Publicis İtalya puanları topladı…
Golden Drum’da üst üste üçüncü kez Yılın Ajansı unvanını alan Publicis İtalya, tüm puanları toplayarak Yılın Network’ü olmaya hak kazandı. Brand Grand Prix’sini alan marka “The Night is Young” kampanyasıyla Heineken olurken, Publicis İtalya Kreatif Direktörü Eoin Sherry, “Yılın Yaratıcı Yönetmeni” seçildi. Yılın Bağımsız Ajansı unvanı ise White Rabbit Budapeşte’nin oldu. Ayrıca Golden Drum’ın bu yıl ilk kez Coca-Cola desteğiyle seçtiği Yılın Yapım Ajansı, Yunanistan’dan Good People olurken Yılın Dijital Ajansı İsrailli DIBOOR oldu.
Publicis İtalya, All Juries bölümünde pandemi dönemine özel oluşturulan “Best of COVID-19” kategorisinde Heineken’in The Night is Young kampanyasıyla ve yerel çalışmaların yer aldığı “Best of Genius Loci” kategorisinde Bottega Veneta’nın “Bottega for Bottega” kampanyasıyla birer ödülün daha sahibi oldu. Sosyal fayda sağlayan işlerin değerlendirildiği “Best of Social Good” ödülü, #flutwein-Flutwein için hazırlanan “Our Worst Vintage” filmiyle Seven.One AdFactory/Creative House, Unterföhring ve White Rabbit Budapeşte’nin oldu. Adriyatik Bölgesi’nin en başarılı işlerini ödüllendiren “Adriatic Agency of the Year Powered by Zavarovalnica Triglav” ödülü, Croatian Imago Ogilvy bünyesindeki Beestro’nun oldu.
Hall of Fame’in yeni üyesi: Jorg Riommi
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in de üyesi olduğu Golden Drum Hall of Fame’in yeni üyesi Publicis Groupe CEE’nin Kreatif Direktörü Jorg Riommi seçildi. “Slovenian Tourist Organization” tarafından desteklenen Young Drummers Yarışması’nda en yaratıcı çözümü üreten Romen yazarlar Anna Floarea ve Mario Francisco’ya 1.000 Euro ödül kazandıran ajans ise “Intergalactic Tourism” oldu.