Müşteri deneyimini bir haftaya sığdırmayın!
Ekim ayının ilk haftası iş profesyonelleri tarafından küresel olarak “Müşteri Deneyimi Haftası” olarak kutlanıyor. Elbette müşteri deneyiminin önemini vurgulamak için böyle bir haftanın kutlanıyor olması oldukça kıymetli. Ancak unutulmamalı ki yılın kalan 51 haftasında önceliklendirilmeyen herhangi bir konu için yapılan kısa süreli iletişimin istenen etkiyi yaratması pek de mümkün değil. Gelin önce Müşteri Deneyimi Haftası’nın nasıl ortaya çıktığına ardından da Türkiye’nin en büyük Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’nun bu yılki içeriğine hep birlikte göz atalım…
Müşteri Deneyimi Haftası ilk olarak 1984 yılında Uluslararası Müşteri Hizmetleri Derneği (International Customer Service Association – ICSA, şimdiki ismiyle PACE) tarafından ilan edildi. Daha sonra ABD Kongresi tarafından ulusal bir etkinlik olarak kabul edildi. Dönemin ABD Başkanı George Bush, Müşteri Deneyimi Haftası’nı “Fark yarat…” söylemiyle ilan etti.
Müşteri Deneyimi Haftası etkinlikleri Ekim’in ilk haftası düzenleniyor. Bu hatırlatmanın iki temel amacı var; müşteri deneyim uzmanlarınca yılda 52 haftayı kapsayan profesyonel süreçleri tüm çalışanlarca bilinir kılmak ve müşteri deneyiminin tüm paydaşlarla yapılabileceğine vurgu yapmak….
İyi bir müşteri deneyimi sunan şirketler, hissedar getirisinde emsallerine kıyasla 3’e 1 oranında daha iyi performans gösteriyor. Satış sonrası müşteri hizmetlerinin şirketlerin müşteri deneyiminin önemli bir parçası olduğu göz önüne alındığında, iş liderlerinin müşteri hizmetlerine verdiği önemin her geçen gün artması hiç de sürpriz değil…
Deneyim profesyonelleri XCO’da buluşuyor
Marketing Türkiye, Deloitte Türkiye iş birliğiyle Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’yu bu yıl sekizinci kez gerçekleştiriyor. “Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş” ana temasıyla gerçekleştirilecek zirvede deneyim tasarımı alanındaki en son gelişmeler 26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de 11 ana başlık ve 29 alt başlıkla ele alınacak. Konferans ile eşzamanlı olarak fuaye alanında kurulacak olan etkinlik alanları katılımcılara eşsiz deneyim anları yaşatacak. Zirvede gerçekleştirilecek deneyim atölyeleriyle katılımcılar “deneyimdeki dönüşümü” bizzat yaşama fırsatı da bulacak. Zirvenin sonunda A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.
26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de…
Günümüz tüketicisinin tutum ve davranışı durmaksızın değişirken, markaya duyulan sadakat deneyime evrildi. Artık tüketici “ürüne” ve “markaya” değil yaşadığı deneyime göre tercihlerini şekillendiriyor. Tüketici davranışındaki bu önemli evrim “mükemmel müşteri deneyimini” sadık bir tüketici kitlesi yaratmanın ilk koşulu haline getiriyor. Pazarlamada uzmanlık gerektiren dikey alanlarındaki en güncel gelişmeleri sektörle buluşturan Marketing Türkiye sekizinci kez “Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO”yu pazarlama dünyasının dikkatine sunuyor… Marketing Türkiye tarafından düzenlenen ve Deloitte Türkiye iş birliğiyle içeriği tasarlanan, Türkiye’de UX, CX ve EX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi XCO’22’nin bu yılki ana teması, “Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş” olarak belirlendi. 11 ana başlık, 29 alt başlıkla içeriği şekillenen zirve, 26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de olarak gerçekleşirken küresel trendlerin nabzını da tutacak.
XCO’22’nin destekçileri…
Kendisi de bir deneyim olarak tasarlanan zirvenin destekçileri şöyle sıralanıyor: Yapı Kredi, Shell, Ticket Restaurant Edenred, Great Place to Work, Petrol Ofisi, FLO, Teknosa, SAS, İstanbul Airport, Hopi, Philips, Ülker, Monster Notebook, Taskhouse, Bir Adım Sağlık, Teleperformance Türkiye, Group DP, PUX, Filli Boya, İstanbul Akvaryum, Kahve Dünyası, Bundle ve The Museum Hotel Antakya.
XCO’22’de neler konuşulacak?
- Pazarlama Teknolojileri ve İnsan
- Web 3.0
- İş Birlikleri ile Mükemmel Karışım
- Markadan Deneyime Kayan Sadakat
- Sürdürülebilirlik ve Etki
- Deneyimde Yeni Sermaye – Güven
- Deneyimin Sahne Önü ve Arkası – Organizasyon
- Farklılaşma ve Deneyimin Geleceği
- Özünde Tasarım Var
- Eğlenmeyi Unutma
- Çalışan Deneyimi
XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş