Gençlerin prezervatif kullanımı ile ilgili ön yargıları açığa çıkıyor
Havas Worldwide Londra, Durex için başlattığı kampanyada erkekler ve kadınlara prezervatif kullanımı hakkında ne düşündüğünü sorarak ön yargılarını açığa çıkarıyor. Reklam, cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve planlanmayan hamilelikler konusundaki yanlış kanılarla mücadeleyi amaçlıyor.
When It’s On It’s On isimli iki dakikalık çevirimiçi spot, bir grup kadın ve erkeğe “Karşı cinsin sex ile ilgili gerçekten ne düşündüğünü biliyor musun?” sorusuyla başlıyor. Hepsi birbirinden farklı fikirlerin geldiği soruda genel kanılar ise şöyle: Kadınların, erkeklerin anı öldürdüğü düşüncesiyle kondom kullanmak istemediklerini düşünüyor. Erkekler ise kondom kullanmayı öneren kadınların güvenli cinsel ilişkiye değer verdiklerini düşünüyor. Reklam “Neden prezervatif kullanmıyoruz?” sorusuyla son bulurken; soru kampanyanın sloganını da oluşturuyor.
Durex, prezervatif kullanılmamasının riskleri hakkındaki yanlış kanıların bu kadar çok olmasına dikkat çekerken kadınlar ve erkekler arasındaki duvarları yıkmanın güvenli sex normunu oluşturmada anahtar olduğunu düşünüyor.