Getir’in yeni Avrupa hamlesi: Alman rakibini satın almak için masada! | Son 24 saatin gündemi
WhatsApp’ın veri paylaşma zorunluluğu yargıda
WhatsApp sözleşmesinde kullanıcılara zorunlu kıldığı “veri paylaşma” maddesi sebebiyle bugün Rekabet Kurumu’nun karşısına çıkıyor.
Ocak 2021’de kullanıcılara dayattığı gizlilik sözleşmesi sebebiyle hakkında resen soruşturma açılan WhatsApp, aynı zamanda büyük bir dijital göç başlatmıştı. Zira söz konusu dönemde sözleşmeyi kabul etmek istemeyen pek çok kullanıcı farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmiş ve Telegram gibi bazı mesajlaşma uygulamaları milyonlarca yeni kullanıcı kazanmıştı.
META Platforms (Facebook) ile WhatsApp LLC ve Madoka Turkey Bilişim Hizmetleri, bugün Rekabet Kurumu’nun karşısına çıkarak sözlü savunmasını verecek.
Getir’in yeni Avrupa hamlesi: Alman rakibini satın almak için masada!
Avrupa’ya açıldıktan sonra Birleşik Krallık’taki rakibi Weezy’i satın alan Getir, şimdi de Alman rakibi Gorillas’ı satın almak için harekete geçti. Bloomberg haber ajansı, hızlı teslimat şirketi Getir’in, Alman rakibi Gorillas Technologies’i satın almak için yaptığı görüşmelerde aşama kaydettiğini duyurdu.
Pandemi döneminde hızla yükselen market alışverişi platformlarından biri olan Gorillas, ilk kurulduğunda sadece Berlin’de hizmet veriyordu. Pandemi’nin yarattığı koşullar nedeniyle hızla büyüyen şirket, 2 yıl gibi kısa bir sürede Almanya, Hollanda, Danimarka, Fransa, İspanya ve Birleşik Krallık’taki pek çok şehirde hizmet vermeye başladı.
Son bir yılda faaliyetlerini yedi Avrupa ülkesine genişleten ve geçen yılın sonunda ABD’de faaliyete başlayan Getir’in değerlemesi ise yaklaşık 12 milyar dolar seviyesinde.
Havadaki rekabet parkeye taşınıyor: Emirates Airlines’ın gözü THY’nin Euroleague sponsorluğunda!
Bilindiği üzere Euroleague ve THY arasında uzun yıllara dayanan bir sponsorluk sözleşmesi var. Halihazırda Euroleague isim sponsoru olan Türk Havayolları’ndan yıllık 10 milyon Euro alıyor ve taraflar 2010 yılından bu yana birlikteliklerini sürdürüyorlar.
Ancak küresel basında çıkan iddialara göre bu birliktelik yakın zamanda son bulabilir. Zira, Yunanistan kaynaklı Gazzetta.gr’da yer alan habere göre Birleşik Arap Emirlikleri’nin dünyaca ünlü havayolu şirketi, Euroleague yönetimine ligin isim sponsorluğu için 2 yıllık bir teklifte bulundu.
Teklifin yıllık 50-60 milyon Euro bandında olduğu ve Euroleague yönetiminin önümüzdeki günlerde teklifi görüşeceği belirtildi.
Tinder, genç bekarları oy sandığında buluşturuyor
“Oy vermek konusunda flört kadar aktif misiniz?” sorusundan yol çıkan Tinder, kullanıcılarını oy sandığında buluşturmaya davet ediyor.
Oy kullanmayı medeni haklar için mükemmel eşleşmeye benzeten flört uygulaması Tinder, özellikle Y ve Z kuşağının seçim sürecine katılımını artırmayı hedefliyor. Sivil toplum örgütü BallotReady ile yapılan iş birliği kapsamında kullanıcılar, oy kullanma kılavuzuna, oy sandığının bulunduğu konum bilgisine uygulamaya eklenen sekme üzerinden erişebiliyor ve seçmen kaydı oluşturabiliyor. Ayrıca sekme üzerinden “oy verdim” çıkartmasını profillerine ekleyebilen kullanıcıların politik olarak aynı yerde durduğu insanlarla eşleme ihtimali artıyor.
Şirket tarafından yakın zamanda yapılan bir anket, 18-25 yaş arasındaki kullanıcıların yüzde 63’ünün oy pusulalarını anlamakta zorluk çektiğini ortaya koyuyor. Anketin öne çıka diğer sonuçlarına göre ise genç bekarların yarısından fazlası (yüzde 53) seçmen olma potansiyelini çekici bulurken yüzde 47’si partneriyle oy kullanma konusunda fikir ayrılığına düşmenin ilişkiye zarar vereceğini düşünüyor.
Amazon indirim sezonu için 150.000 kişiyi işe aldı
Amazon yayınladığı basın bülteniyle “Prime Early Access Sale” olarak adlandırılan yeni satış döneminin 11-12 Ekim tarihlerinde gerçekleşeceğini duyurdu. 48 saatlik etkinlik yalnızca Prime aboneleri için geçerli olacak. Ardından Black Friday ile devam edecek olan indirim sezonu için tedbiri elden bırakmayan e-ticaret devi 150.000 çalışanı işe aldı.
Şirket, tam zamanlı, sezonluk ve yarı zamanlı pozisyonları içeren işe alımın; paketlemeden toplamaya, sıralamadan nakliyeye kadar geniş bir yelpazede gerçekleştiğini açıkladı.
Amazon her indirim sezonu işe alım yapıyor ancak bu yıl yüksek enflasyonun pek çok şirketi küçülmeye zorladığı bir dönemde ABD’de 150.000 işe alım gerçekleştirmesi iddialı bir adım oldu. E-ticaret devi yakın zaman önce depo ve teslimat işçilerinin saatlik maaşlarını da artıracağını belirtmişti.
İndirim sezonu kapsamında en çok işe alım yapılan eyaletler ise Kaliforniya, Illinois ve Texas oldu.