Rekabet Kurulu WhatsApp’a idari para cezası verilmesini talep etti…
Rekabet Kurulu, 2021’in Ocak ayında açtığı soruşturma kapsamında WhatsApp’ın veri paylaşma zorunluluğu kararını durdurmuştu. Kurul, son olarak şirket yetkililerini savunmasını dinledi. Birol Küle Başkanlığında gerçekleştirilen toplantıya, Meta ve paydaş şirketlerinin temsilcileri ile Rekabet Kurulu uzmanları katıldı.
Kurula karşı savunmasını yapan WhatsApp’ın şirket yetkilileri, 2016 yılında başladığı tespit edilen veri paylaşımının amacının daha fazla netlik ve şeffaflık sağlamak olduğunu dile getirdi. İnceleme tespitlerin sonucuna ilişkin heyet görüşüyle birlikte ise WhatsApp ve çatı şirketi Meta’nın idari para cezası ve verilerin birleştirilmesine son verilmesi talep edildi. Soruşturmaya ilişkin kararın 15 gün içerisinde açıklanması bekleniyor.
Toplantıda okunan heyet görüşünün tamamında şu ifadelere yer verildi:
“Facebook ekonomik bütünlüğünün; kişisel amaçlı sosyal ağ hizmetleri, tüketici iletişim hizmetleri ve çevrim içi görüntülü reklamcılık hizmetleri pazarlarında hakim durumda olduğu, Facebook’un temel hizmetler olarak adlandırılan Facebook, Instagram, WhatsApp ve Messenger hizmetlerinden topladığı verileri birleştirmek suretiyle kişisel amaçlı sosyal ağ hizmetleri ile çevrim içi görüntülü reklamcılık hizmetleri pazarlarında rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırmak ve pazara giriş engeli yaratmak suretiyle rekabetin bozulmasına yol açtığı ve dolayısıyla 4054 sayılı Kanun’un 6’ncı maddesini ihlal ettiği, bu nedenle Facebook’a 4054 sayılı Kanun’un 16’ncı maddesinin 2’nci fıkrası ve ‘Rekabeti Sınırlayıcı Anlaşma, Uyumlu Eylem ve Kararlar ile Hakim Durumun Kötüye Kullanılması Halinde Verilecek Para Cezalarına İlişkin Yönetmelik’ hükümleri uyarınca idari para cezası verilmesi gerektiği, ihlali sonlandırmak ve pazardaki etkin rekabetin tesis edilmesini temin etmek için Facebook’un; Facebook, Instagram, WhatsApp ve Messenger hizmetlerinden toplanacak olan verilerin birleştirilmesine son vermesi ve bu verileri teknik olarak ayırması, her bir temel hizmet kapsamında elde edilen verinin kullanımını, yalnızca ilgili temel hizmetin iyileştirilmesi ve aynı hizmet kapsamında sunulan çevrim içi reklamcılık pazarı bakımından kullanılabilir olacak şekilde sınırlandırması, her bir temel hizmet kapsamında elde edilen veriyi, ayrı bir veri tabanında saklaması gerektiği sonuç ve kanaatine ulaşılmıştır.”