Mobil arama ve mesajlaşma ücretlerine zam geldi! | Son 24 saatin gündemi
YouTube’a “nickname” geliyor
YouTube, içerik üreticileri ve kullanıcıların etkileşim kurmasını kolaylaştırmak adına herkese açık kullanıcı adı özelliğinin yolda olduğunu duyurdu. Başında “@” işareti olacak olan kullanıcı adları, kanal adlarından farklı olacak ve özellik kademeli olarak önümüzdeki haftalarda devreye girecek.
Diğer sosyal medya platformlarının başlıca özellikleri arasında yer alan kullanıcı adı, YouTube’da paylaşılan video ve short’larda açıklama bölümüne eklenebilecek. Ayrıca kullanıcılar, bu sayede Instagram, Twitter ve TikTok’ta olduğu gibi herhangi bir videonun altına yorum olarak etiketlenebilecek. Kullanıcı adlarının kişiye ya da kanala özel olacağını belirtelim, böylece sahte hesaplar daha kolay ifşa olabilecek.
İstanbul restoranlarında yıldızlı gece!
Dünyanın en prestijli restoran değerlendirme sistemlerinden biri olan Michelin Rehberi İstanbul 2023’ün ilk seçkisi Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde düzenlenen törende açıklandı.
Türkiye’de ilk kez duyurulan Michelin Guide İstanbul’un 2023 restoranları özel bir ödül töreniyle açıklandı. Değerlendirme sonunda İstanbul’da 53 restoran Michelin listesinde yer alırken, Turk Fatih Tutak 2 Michelin Yıldızı’na, Araka, Mikla, Neolokal ve Nicole restoranları ise 1 Michelin Yıldızı’na layık görüldü.
Michelin Rehberi Uluslararası Direktörü Gwendal Poullennec, İstanbul’un önemli bir kültürel ve turistik destinasyon olduğuna vurgu yaparak, “53 restoran seçimimiz kimliği ve gelenekleriyle gurur duyan, aynı zamanda dünyaya da açık olan bu yetenekli mutfağın çeşitliliğine ışık tutuyor. Michelin Rehberi ile hem yerel hem de uluslararası gurmelere bu şehrin aynı zamanda önemli bir gastronomi destinasyonu olduğunu göstermeyi umuyoruz.” ifadelerini kullandı.
Mobil arama ve mesajlaşma ücretlerine zam geldi!
BTK (Bilgi Teknolojiileri ve İletişim Kurumu) tarafından belirlenen tavan arama, mesajlaşma, hat devir işlemlerine son bir yılda (geçtiğimiz yılın Ekim ayına oranla) toplamda yüzde 77 oranında zam geldi.
Tarife her yıl Nisan ve Ekim aylarında güncellenirken Nisanda yüzde 52’lik bir zam alan fiyatlara Ekimde yüzde 25’lik bir zam daha yapıldı.
Operatörler zam oranlarını kendileri belirleyecek, BTK tarafından açıklanan zam maksimum ücretlendirme sınırını belirliyor.
Gelen zamla birlikte son rakamlar şöyle;
- Yurtiçi Arama Ücreti (TL/dk) 1,55
- Yurt dışını Arama Ücreti (TL/dk) 15,42
- İsim/Unvan Değişikliği 20,09
- Hat Devir Ücreti 29,42
- Numara Değişikliği 67,11
- SIM Kart Değişikliği 67,11
- Açma, Kapama Ücreti 68,46
- Yurtiçi Kısa Mesaj Ücreti (TL/mesaj) 1,11
- Yurt dışı Kısa Mesaj Ücreti (TL/mesaj) 2,72
- Posta ile İletilen Ayrıntılı Fatura Ücreti (TL/sayfa) 2,03
- Bilinmeyen Numaralar Servis Ücreti (TL/dk) 4,36
Kaynak: Donanım Haber
OutdoorFest İstanbul’da ritim Yüksek Sadakat ve Feridun Düzağaç’la yükseliyor!
Dünyanın ilk outdoor aktivite ve yaşam platformu Outdoor Türkiye, outdoorseverleri yaşam ve aktivite festivalinde müziğin ritmine davet ediyor! 15-16 Ekim’de Festival Park Kadıköy’de gerçekleşecek olan OutdoorFest İstanbul, Yüksek Sadakat, Feridun Düzağaç, Melis Karaduman & Akustik Trio ve Fötr Alper & Friends konserleriyle outdoorseverlere eğlenceli dakikalar yaşatacak. Festivale ayrıca DörtxDört, 2000’li yılların efsane şarkılarıyla de renk katacak.
15-16 Ekim’de Festival Park Kadıköy’de gerçekleşecek Türkiye’nin ilk outdoor yaşam ve aktivite festivali OutdoorFest İstanbul’da katılımcıları birçok oyun, atölye ve söyleşilerin yanı sıra 4 canlı konser bekliyor.
Yüksek Sadakat, Feridun Düzağaç, Melis Karaduman & Akustik Trio, DörtxDört ve Fört Alper&Friends konserlerinin ve Dj Barthez Canlı Performansının gerçekleşeceği festivalin biletleri, Biletix, Biletino ve outdoorbilet.com üzerinden satışı devam ediyor.
15 Ekim Cumartesi / 1.Gün
14.30-15.30 Dj Barthez Canlı Performans
18.00-19.00 Fötr Alper & Friends
20.00-21.00 Feridun Düzağaç
16 Ekim Pazar / 2.Gün
15.00-16.00 Melis Karaduman & Akustik Trio
17.30-18.30 DörtxDört/ 2000’lerin efsane şarkıları
19.30-20.30 Yüksek Sadakat
Medya ve reklam yatırımları şaşırtmadı…
Türkiye’de 2022 yılı ilk yarıyıl Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre; medya yatırımları 12 milyar 766 milyon TL, reklam yatırımları 4 milyar 341 milyon TL olarak açıklandı. TV, dijital ve mobil yatırımlarda hareketlilik gözlemlenirken bu tempodan açıkhava ve radyo da pay aldı. Sinema yüzde 0,36’lık büyümeyle diğer mecraların gerisinde kalırken yazılı basına olan yatırımlardaki düşüş ise devam etti.
Türkiye’de organize medya yatırımları 17 milyar 107 milyon TL, toplam (organize + direkt) medya sektörü yatırımları 25 milyar 269 milyon TL olarak açıklandı. Rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlandı. Raporla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.