PUMA Türkiye’den Aleyna Tilki’li “depresif” bir reklam…
Sınav dönemleri, KYK borçları, iş hayatındaki yoğunluk, işsizlik ve elbette durmak bilmeyen enflasyon… Bunların tümü devasa bir depresyon dalgasına neden oluyor. Zira Sağlık Bakanlığı’nın verileri, 2020’ye kadarki 11 yılda antidepresan kullanım miktarının yaklaşık yüzde 70 arttığını gösteriyor. Pandeminin etkisiyle rakamların daha da artığı tahmin ediliyor. Markaların da gündeminde olan konuyu PUMA Türkiye “#HikayemBitmedi” kampanyasıyla gündeme getirdi. Marka çalışma kapsamında Aleyna Tilki’nin depresyonunu ekranlara taşıdı.
Depresyon, dünyada 300 milyondan fazla insanda görülen, “kendini kötü hissetmek”ten çok daha ciddi bir hastalık. PUMA Türkiye, #HikayemBitmedi kampanyasıyla depresyonun tedavi edilebileceğine ve konuşulması gereken bir hastalık olduğuna dikkat çekiyor. Kampanyanın sözcülüğünü ise vaktiyle depresyonla mücadele eden kişilerden biri olan Aleyna Tilki yapıyor.
Kampanya filminde Aleyna Tilki depresyonun etkilerini anlatırken “Hikâyemiz bitmedi, umutla devam ediyor. Yazacak güçse içimizde” diyerek umuda dikkat çekiyor. Kampanyayla birlikte yayına giren platformda ise depresyon hakkında bilgiler yer alıyor. Ayrıca kullanıcılar yakın zamanda, sitede yer alan “Benim Hikâyem” sekmesinden depresyonla mücadele eden kişilerin hikâyelerini, kendi ağızlarından dinleyebilecek.
PUMA Türkiye ve Aleyna Tilki ortaklığıyla çıkarılan özel koleksiyon ayakkabının üzerindeki “My story isn’t over” yazısı ve yaşamın devamını simgeleyen noktalı virgül işareti yer alıyor. Ayakkabıdan elde edilecek gelirin bir kısmı, European Alliance Against Depression iş birliğiyle iFightDepression platformunun Türkçe dilinde geliştirilmesi projesinde kullanılacak.
Reklam Künyesi:
- Reklamveren: PUMA Türkiye
Teamhead Marketing: Murat Evre
Manager Media & Communications: Sezin Darmar
Manager Marketing Teamsport: Emre Kara
Executive Sportstyle Marketing: Nur Ebru Beştaş
Reklam Ajansı: Senfonico
CEO: Tolga Esin
Chief Creative Officer: Canmert Koral
Chief Strategy Officer: Aykut Keskin
Chief Operating Officer: Serhat Arapoğlu - Kreatif Direktör: Alperen Altınöz, İzzet Seni
Kreatif Ekip: Alican Kılıçoğlu, Ali Can Baytok, Özkan Yapal, Rahmi Can Kocaer - Strateji Direktörü: Pamir Gündüz
Stratejist: Başak Runa
Ajans Prodüktörü: Didem Aydın - Müşteri İlişkileri Grup Direktörü: Merve Bekçi
- Müşteri İlişkileri Ekibi: Beril Gırbalar, Ece Gürşimşir
- Sosyal Medya Grup Direktörü: Yağmur Başkesik
- Sosyal Medya Ekibi: Hazal Ekinci, Yağmur Koyuncu, Esen Saba, Zafer Yerlikaya, Süeda Turhan
- Prodüksiyon Şirketi: Tolan Films
- Yapımcı: Filiz Emre
- Yönetmen: Damla Demircioğlu
- Post Prodüksiyon: Tolan Films
- Fotoğraf: PPR İstanbul – Emre Ünal