Netflix reklamlı abonelik modeli için yeni bir anlaşma yaptı | Son 24 saatin gündemi
Netflix reklamlı abonelik modeli için yeni bir anlaşma yaptı
Reklamlı abonelik modeline hazırlanan Netflix artık tüm yapımların kaç kişi tarafından izlendiğini şeffaf bir şekilde açıklayacak. Bu kapsamda bağımsız bir reyting ölçüm kuruluşu olan BARB (Broadcasters’ Audience Research Board) ile anlaşma yapan yayın devi şuan için kararını İngiltere ile sınırlı tutuyor.
Netflix daha öncesinde de popüler yapımlarını listeliyordu. Yani dönemin en çok izlenen yapıları hakkında fikir sahibiydik. Ancak işin içerisine “reklamlı abonelik modeli” girince reklamverenler rakamları net olarak bilmek isteyecektir.
Şimdilik sadece İngiltere’de başlayacak olan ölçümlerin yakın zaman içerisinde diğer ülkelere de yayılacağı tahmin ediliyor.
Kaynak: Guardian
“Google Stadium” Premier Lig’e geliyor
Spor endüstrisinin içerisinde sponsorluklu gelir modeli uzun zamandır kullanılan bir yöntem. Sponsorlar güçlerini birleştirdikleri kulüplerle görünürlüklerini artırıp tüketiciyle güçlü bir bağ kurmanın kapısını aralıyor. Geçtiğimiz dönemde Barcelona’nın stadı Camp Nou’ya sponsor olduğunu açıklamasıyla birlikte Spotify’ın gündem yaratmasının ardından bugünlerde Google’ın da benzer bir ortaklığa imza atmaya hazırlandığı ortaya çıktı.
Geçtiğimiz aylarda Tottenham başkanı Daniel Levy, yaptığı bir açıklamada stadın adı için ortaklık tekliflerine açık olduğunu belirtmişti. Çıkan haberlere göre Google yetkilileri Tottenham stadyumunun isim sponsoru olmak için yetkilileriyle şimdiden masaya oturdu. Sızdırıldığı iddia edilen maket tasarımına göre stadyumun tam adı “Google Stadium” olacak…
Intel, azalan satışların faturasını çalışanlara kesebilir
Pandemi döneminde artan talepten sonra özellikle geçtiğimiz yıl azalan PC satışlarının etkisi, Intel tarafında yankı bulmaya başlamış gibi görünüyor. İşlemci devi, azalan satışlar karşısında küçülmeye gidebilir ve binlerce çalışanı işten çıkarabilir.
Bloomberg’in haberine göre Intel, 2016’dan beri yapılan en büyük işten çıkarmayı 27 Ekim’de son çeyrek verileri açıklanırken duyurulacak. Şu an 113 binden fazla çalışanı olan şirket, özellikle satış ve pazarlama tarafında çalışan sayısını azaltmayı planlıyor ve bu söz konusu departmanlarda yüzde 20 küçülme anlamına geliyor.
Sosyal medya çocuklara yalan söylemeyi öğretiyor
Sosyal medya platformları, çocuk mahremiyetini ihlal ettiği takdirde para cezasına tabi tutuluyor. Ancak Ofcom’un raporu cezai yaptırımların, mahremiyet ihlalinin tam anlamıyla önüne geçmediğini gösteriyor…
Rapor, 8 ila 17 yaş arasındaki çocukların 3’te 1’inin sahte bir doğum tarihiyle sosyal medya platformlarına kaydolduğunu ortaya koyuyor. Bu yaş grubu arasında sosyal medya kullanımının oldukça yaygın olduğunu gösteren rapora göre çocukların yüzde 77’si yetişkinlere yönelik içerik üreten platformları kullanıyor. 8-12 yaş grubunun yüzde 60’ının kendilerine ait bir hesabı varken, yüzde 40’i ebeveynlerine ait hesapları kullanıyor. Ayrıca reşit olmayan kitlenin yüzde 50’si, sosyal medyanın derinliklerine dalmak için kimseden yardım almaya ihtiyaç duymuyor, diğer yarısı ise hesap açmak için kendinden büyük birinden yardım alıyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
İş ilanları TikTok’un yeni dönem stratejilerini ifşa etti
TikTok kısa süre önce LinkedIn ve çeşitli platformlarda yeni iş ilanları yayınladı. Lojistik ve depolama alanlarına yönelik yayınlanan bu ilanlar TikTok’un da diğer sosyal medya platformları gibi e-ticareti önceliklendireceğini işaret ediyor…
Diğer sosyal ağlar gibi, TikTok da gelir modellerini çeşitlendirmek için e-ticaret atılımı yaptı. Şu anda İngiltere ve Endonezya da dahil olmak üzere belirli pazarlarda, içerik oluşturucuların ve satıcıların platform üzerinden ürün satmalarına olanak tanıyan TikTok Shop adlı bir alışveriş seçeneği bulunuyor. Bu kapsamda Shopify ile de ortaklık kuruldu.
Yayınlanan iş ilanları ise TikTok’un e-ticarete atılmak konusunda ne kadar kararlı olduğunun en büyük kanıtı. Zira bir iş ilanında görev tanımı şöyle yapılıyor; “Depolama, teslimat ve müşteri hizmetleri iadeleri sağlayarak, satıcıların operasyonel kapasitelerini ve verimliliklerini geliştirmelerine yardımcı olmak, alıcılara tatmin edici bir alışveriş deneyimi sunmak ve TikTok Shop’un hızlı ve sürdürülebilir büyümesini sağlamak.”