Pazarlama dünyası bir duayenini kaybetti
“Konumlandırmanın Babası” olarak anılan Amerikalı pazarlama duayeni Al Ries, 95 yaşında hayata gözlerini yumdu. Ries, Danışmanlık şirketi Ries Global’in Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini hayatı boyunca sürdürdü. Ölümünün ardından görevi, kızı Laura Ries ve Ries Global CEO’su Simon Zang devraldı.
Konumlandırmayı, iletişim bombardımanı olarak nitelendirdiği çağımızda “markaların hafızalara ayırt edilebilir biçimde kazınmasının yolu” olarak tanımlayan Ries, temellerini 1970’lerde eski ortağı Jack Trout ile attığı bu tanımlamayla pazarlama dünyasında adeta devrim yarattı. Bugün konumlandırma; en bilinen ve kullanılan stratejiler arasında yer almaya devam ediyor.
Küresel şirketlere danışmanlık yaptı
Al Ries’in, en bilinen kitabı “Konumlandırma- Zihninizi Fethetme Savaşı”nın yanı sıra “Pazarlama Savaşı”, “Marka Yaratmanın 22 Kuralı” ve “Reklamcılığın Düşüşü ve Halkla İlişkilerin Yükselişi” gibi çok satanlar arasında yer birçok kitabı bulunuyor. 1994 yılında kız Laura ile birlikte Ries Danışmanlık Şirketi’ni kuran Ries, Apple, Disney, Frito-Lay, Ford, Microsoft, Nvidia, Papa Johns, Samsung, Siemens ve Unilever gibi küresel bazda pek çok şirkete uzun yıllar boyunca danışmanlık yaptı.