Perakendeciler dev alışveriş sezonuna nasıl hazırlanmalı?
Son iki yılda tüketici tedarik zincirindeki sorunlardan ve fiyatlardaki dalgalanmalardan nasibini aldı. Bunun bir sonucu olarak artık istedikleri ürünü doğru zamanda ve uygun fiyata almak için yılsonu alışveriş sezonunu erken başlatıyorlar. Öyle ki Temmuz ayından “Black Friday fırsatları” Google’lanmaya başlıyor. Zira Google Temmuz ayında Black Friday’e dair yapılan aramaların bir önceki yıla göre yüzde 200 artış gösterdiğini açıklıyor. Peki, tüketicinin bu heyecanını markalar nasıl canlı tutabilir?
Tüketici artık daha sezgisel alışveriş yapıyor
Tüketici hem online hem de offline alışverişlerinde sezgilerine güveniyor. Geçtiğimiz yıl Google’ın Ipsos iş birliğinde ABD’de gerçekleştirdiği “Holiday Shopping Study” araştırması alışveriş yapanların yüzde 54’ünün iki günlük bir zaman zarfında hem sosyal medyayı hem de video içerileri tarayarak beşi aşkın kanal kullandığına işaret ediyor. Birçok kanalda çeşitli kategorileri karşılaştırarak ilham verici fikirler arıyorlar.
Bu davranış değişikliği sonucunda perakendeciler, tüketicinin dikkatini çekmek için daha fazla temas noktasına sahip oluyor.
Yıl sonu alışverişinde edindiğiniz müşterinin sadakatini kazanabilirsiniz
Eğer müşteriniz hediye satın alırken olumlu bir deneyim yaşarsa, yoğunluk geçtikten sonra düzenli müşteri olma eğilimi gösterebilir.
Bu fırsatı iyi değerlendirmek adına müşteri hizmetlerinizi güçlendirebilir, sadakat programları tasarlayabilir veya tüm bunları bir arada sunabilirsiniz.
Başarılı ve kârlı bir yıl sonu sezonu geçirmek için perakendecilerin hazırlanması gereken tarihler:
31 Ekim: Cadılar Bayramı
Tüketicinin sezonluk etkinlikler için alışveriş sürecini daha erken başlatması sayesinde perakendecilerin tüketiciyle temas kurmaya daha çok vakti oluyor. Google verilerine göre geçtiğimiz yıl Haziran-Ağustos tarihleri arasında Google Görseller’de “aile Cadılar Bayramı kostümleri” aramaları önceki yıla kıyasla yüzde 90 arttı.
Markanızı keşfederek ürünlerinizi incelemeye başlayan tüketiciye, görsel açıdan etkileyici ve ilham veren kişiselleştirilmiş reklam deneyimleri tasarlayabilirsiniz.
11 Kasım: Bekarlar Günü ve diğer büyük indirim etkinlikleri
İlk kez 1993 yılında Çin’in Nanjing Üniversitesi’nde başlayan ve ardından hem markalar hem de tüketici tarafından benimsenen Bekarlar Günü dünyanın en büyük online alışveriş festivallerinden birine dönüştü.
10/10, 11/11 ve 12/12 gibi aynı sayıdan oluşan tarihlere denk gelen büyük alışveriş günleri de Güneydoğu Asya’da giderek popüler hâle geliyor. Bölgenin dijital ekonomisi 2030’a kadar 1 trilyon dolar brüt genel işlem tutarına ulaşma yolunda ilerliyor.
Bu tür etkinliklerde kitlenizle bağ kurmak ya da var olan bağı genişletmek için maksimum performans kampanyalarını tercih edebilirsiniz.
25-28 Kasım: Black Friday hafta sonu
Her ne kadar alışveriş sezonu erken başlasa da ürünlerin çoğu favorilerde indirime girmesi için bekletiliyor. Ayrıca tüketici yeni marka denemeye de sıcak bakıyor. Zira Google adına Ipsos tarafından yürütülen COVID-19 izleyici araştırmasına göre yüzde 36’lık bir kitle Temmuz ayında artan fiyatlar nedeniyle daha iyi bir fırsat yakaladığında yeni bir markaya şans vermeyi tercih ediyor.
İletişimlerinizde indirimli fiyat açıklamalarını öne çıkararak fırsat arayan tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.
31 Aralık: Yılın son günü
Yeni yıl kutlamaları yaklaşırken insanlar artık şık kıyafetler, parti malzemeleri ve makyaj ürünleri aramıyor. McKinsey’ye göre tüketicinin “kabuğuna çekilme” isteği sürüyor ve yaklaşık üçte biri kendilerini iç mekanlarda herkese açık yapılan partilere katılmaya hazır hissetmediğini söylüyor.
31 Aralık’ı daha verimli geçirmek için video kampanyalarını kullanarak kişisel bakıma, ev dekorasyonuna yönelik ürünlerinizi ön plana çıkarabilirsiniz.
1 Ocak: İndirim sezonu
Tüketici yeni yıla akıllı alışveriş yaparak başlamak ister. Yani fiyat-performans ürünlerini öne çıkararak daha çok dikkat çekebilirsiniz. Öyle ki Google Search verilerine göre bu tarihte yapılan “ucuz ve en iyi” aramaları geçtiğimiz yıla göre yüzde 40 oranında artış gösterdi.
Mevcut promosyonlarınızı Content API ile ölçeklendirerek fiyat konusunda hassas olan müşterileri kazanabilir ve bu dönemi daha verimli geçirebilirsiniz.
Kaynak: Think with Google