Markalar Black Friday’den maksimum verimi nasıl alabilir?
Yılın son çeyreğiyle birlikte Black Friday dönemi de ufukta görünmeye başlıyor… Peki, tüketicilerin indirimlerden faydalanmak için aylar öncesinden alışveriş listesi hazırladığı bu dönemde satışlarını artırmak isteyen markaların neler yapması gerekiyor?
Her geçen gün ilginin arttığı Black Friday yılın en çok alışveriş yapılan dönemlerinden biri artık. Revotas’ın Black Friday’21 istatiksellerine göre geçtiğimiz yıl, Black Friday günlerinde 4,2 milyon ürün satıldı. En çok satış yapılan saat aralığı 17.00-19.30 olurken alışveriş yapan tüketicilerin yaş ortalaması 25-34 olarak tespit edildi. Kampanyalara dair verilere bakıldığında ise 2.714 e-posta kampanyası tam 260 milyon kez tüketicilere gönderildi. Bu yılın Black Friday dönemi yaklaşırken Revotas, markalara satış artırabilmeleri için şu önerilerde bulunuyor:
Aramalarda doğru kelimelerin gösterimi satışları etkiliyor
- En çok tercih edilen pazarlama kanalı olarak e-posta ile müşterilere önem verdiğinizi, fayda sağladığınızı gösterin. Hoş geldiniz, doğum günü ve kampanya mailleri müşterilerle olan iletişimi kuvvetlendirir.
- Müşterilere sepetinde ürün unuttuğuna dair yapılan hatırlatmalar, trendler, daha önce incelediği veya benzer ürünleri gösterebilirsiniz. Stoku azalan ürünler dikkat çekebilir ve daha önce yaptığı alışverişten yola çıkarak tamamlayıcı ürünleri müşteriye sunabilirsiniz.
- Tıklanabilir bildirimler gönderin. Bu yolla yeni üye ve ziyaretçi sayısında artış sağlayabilir, onları sadakat programına dahil edebilirsiniz. Black Friday için hatırlatma, özel indirim gibi bildirimlerle müşterilerinizi yönlendirebilirsiniz. WebPush raporlarını detaylı şekilde görüntüleyebilir, kampanya performans takibi yapabilirsiniz.
- Doğru kelimelerin gösterimi satışta yüzde 20 etki ediyor. Daha önce siteyi ziyaret eden müşterilerin yüzde 43’ü arama sekmesine yöneliyor. Yazım hataları, eş zamanlı kelimeler, popüler kategoriler veya öne çıkarmak istediğiniz ürünleri Personalized Search ile düzenleyebilirsiniz.
- Alternatif ürünler göstermek ve önerilerde bulunmak müşterileriniz satın alma kararını etkiler. En çok satanlar, benzer ürünler, buna bakan bunlara da baktı, bunu alan bunları da aldı gibi harekete geçiren ve satın alam kararına yönlendiren yapay zeka tabanlı tavsiye motoru kullanabilirsiniz.
- Müşterilerinizi kampanyalardan ve fırsatlardan haberdar etmek için Insta Story kullanın. Kendi marka hikayenizi, ürün, kampanya veya bildirimlerinizi sitenize anlık olarak taşıyın ve öne çıkarın.
- Müşteriler karşılında bir şeyler aldığında sevdikleri markalara kişisel bilgi sağlamak konusunda daha rahattır. Formları doldurur, indirimle almak için anketlere katılır ve tercihlerini gösterirler. Tüketiciler markaların özel bilgileri koruması ve geri döndüklerinde daha kişiselleştirilmiş deneyim sunmasını tercih ederler.
Yılın son çeyreğindeki “alışveriş sezonundan” ne bekliyoruz?