Markalar için Dünya Kupası’nda Twitter’ı kullanma rehberi
Futbolun en büyük organizasyonlarından biri olan FIFA Dünya Kupası’na sayılı günler kaldı. “Bizim çocuklar” turnuvanın dışında kalmış olsa da tüm dünya gibi Türk futbol severler de futbolla yatıp futbolla kalkacak turnuva süresinde. Eş zamanlı olarak çift ekran takip etmekse günümüzde pek çoğumuz için yeni normal. Bunun doğal bir sonucu olarak Twitter’da da tribünler dolacak… Bu kalabalığın dikkatini çekmek isteyenlerin ilginç ve özgün pazarlama yöntemleri kullanması gerektiğinden yana kuşku yok. Peki, bu Dünya Kupası’nda Twitter’da yükselen trendler neler? Yanıtlar Twitter NEXT EMEA Başkanı Emily Ross‘dan geliyor…
Daha fazla taraftar, daha fazla Tweet, daha fazla küresel etkileşim!
Artık daha fazla Tweet, daha fazla sohbet görüyoruz, çünkü futbol birebir Twitter’da yaşanıyor.
● Globalde Twitter’daki kişilerin yüzde 75’i kendilerini “Dünya Kupası taraftarı” olarak adlandırırken, Twitter kullanmayanların yalnızca yüzde 49’u kendini böyle tanımlıyor.
● Twitter’daki taraftarların yüzde 78’i yaklaşan Dünya Kupası için heyecanlı olduğunu belirtirken, bu durum Dünya Kupası sohbetlerine de yansıyor. Dünya çapında, Dünya Kupası video Tweet’lerindeki gösterimler son iki ayda yüzde 50’ye varan oranlarda artmış durumda…
Peki ya Türkiye’deki rakamlar?
Türkiye’de futbol taraftarı da olan Twitter kullanıcılarının oranı yüzde 82 gibi yüksek bir rakam.
- Türkiye’de Dünya Kupası izleyicisi ve tutkunu olan Twitter kullanıcılarının oranı da ciddi boyutta, tam yüzde 61 olarak verilere yansıyor.
- Twitter kullanıcılarının genel internete kıyasla Dünya Kupası’nı takip etme oranı ise yüzde 9 daha fazla…
Twitter’daki Dünya Kupası taraftarlarının yarısı Twitter’da, başka yerde bulunmayan içeriği bulabileceklerini söylüyor. Twitter’da başarıya ulaşan markalar, sadece taraftarlara mesaj vermekle kalmayıp onları da sohbete katılmaya davet eden ve bu katılımları ödüllendiren markalar olacak.
Örneğin Budweiser, bir önceki Dünya Kupası sırasında Twitter’da dünya çapında en çok konuşulan marka olmayı başarmıştı. Bu başarıyı markaya getirense her maçın ardından Twitter’da “Maçın Oyuncusu”nu seçmelerine olanak sağlamasıydı…
Güzel marka, güzel oyun
Markalar uzun süredir futbola ve topluluklarına yatırım yapıyor. Genel olarak markalar platformlarını insanları bir araya getirmek için kullanıyor. Örneğin kadın futbolu için eşit ücrete yatırım yapmaya destek toplamaktan, erkekler ve kadınların Dünya Kupaları için aynı düzeyde kampanya harcaması sözü vermeye ve bireysel sporcuları desteklemeye kadar markalar taraftarların yanında oluyor.
Taraftarların yüzde 69’u aynı zamanda markaların kapsayıcı ve farklı hikayeleri vurgulamak için bu Dünya Kupası’nı kullanmasını istiyor. Bu nedenle şüphesiz ki markaların bu turnuva sırasında platformlarını etkili bir şekilde kullanma ve iletişim kurma fırsatları var…
Aynı oyun ama yeni formatlar
Markalar, Dünya Kupası gibi büyük etkinliklerde neyin işe yaradığını biliyor: Harika içerik, özel erişim ve gerçek zamanlı katılım…
Ancak hatırlamak lazım ki; Twitter’da yaratıcı ifade ve bağlantı için markaların kullanabileceği birçok yeni yol var artık.
● Ses: Twitter Spaces’ın lansmanı, markaların canlı ses deneyimleri aracılığıyla büyük kültürel etkinlikler ve olaylar hakkında hayranlarla etkileşim kurması için tamamen yeni bir ortamın kilidini açtı. Markaların, Dünya Kupası boyunca sporcular ve ünlülerle bu sesli tartışmaları kolaylaştırarak taraftarları aksiyona yaklaştırabilir.
● Ticaret: Şu anda belirli pazarlarda test edilen Live Shopping’in (Canlı Alışveriş) Twitter’da lansmanı, pazarlamacıların eğlence ve alışverişi tek bir deneyimde birleştiren yüksek profilli anlar ve durumlar etrafında programlar oluşturmasını sağladı. Örneğin, bu yılın başlarında NFL Super Bowl’a öncülük eden Walmart, NFL efsanesi Deon Sanders’ı Twitter’ın Canlı Alışveriş platformu aracılığıyla hayranlarına getirdi – Procter & Gamble’ın Gillette Labs serisini sergiledi. Benzer şekilde, markalar ürün duyurularını gerçek zamanlı olarak ilgili kitlelere doğru bir şekilde ulaştırmak için yetenek ilişkilerinden yararlanabilir.
Yeni oyuncular, dönüşümü sağlamak için konuşma trendlerinden yararlanıyor
Söylemeye gerek yok, ancak son Dünya Kupası’ndan bu yana dünyanın dört bir yanındaki iş ortamı hızla değişti ve Twitter’da reklamcılık, spor bahisleri, kripto para birimi ve yiyecek dağıtımı gibi sayısız yeni endüstriyi barındıracak şekilde genişledi.
● Spor Bahisleri: Dünyanın en büyük spor bahis markaları, en büyük maçlar öncesinde ve maç sırasında taraftarlarla etkileşim kurmak için Twitter’ı kullanıyor ve bu Dünya Kupası da bir istisna olmayacak. Veriler, Twitter’ın bahis iletişimi için neden bu kadar önemli bir kaynak olduğunu açıkça gösteriyor. Twitter’daki kişilerin Dünya Kupası sırasında bir bahis oynaması yada tahminlerini ifade etme olasılığı, Twitter’da olmayanlara göre 3 kat daha fazla.
● Kripto: #CryptoTwitter, kripto para birimi ve NFT’lerle ilgili her şeyi tartışmak için birincil hedef haline geldi. Bunu hesaba katarak, uzun bir kripto ticaret uygulamaları ve markaları listesi artık spor ve özellikle futbol sponsorluklarını içeriyor. Geçen yıl Twitter’da küresel kripto sohbeti 5 kat artarken, sektörün en dikkate değer kripto pazarlamacılarının bu sponsorlukları Twitter’a taşıması bekleniyor…
● Yemek Teslimatı: Televizyonda yayınlanan spor etkinlikleri ve “paket servis” arasındaki bağlantı artık küresel bir fenomen. Twitter’daki büyük spor etkinlikleri sırasında paket servisi siparişi ve yemek dağıtımı arasındaki konuşmalarda açık ve bağlantılı bir artış gözlemleniyor. Yemek servis markaları, Dünya Kupası maçlarına kadar ve maçlar sırasında hedef kitleden yararlanmak için platforma akın edecek.
“Twitter, Dünya Kupası sohbetlerinin anlık olarak gerçekleştiği yerdir” diyen Twitter NEXT EMEA Başkanı Emily Ross: “Son iki ayda bir milyardan fazla Dünya Kupası gösterimi gördük ve aksiyon her gün artıyor. Dünya Kupası, markalara küresel dünyayla bağlantı kurmak ve etkileşim kurmak için benzersiz bir fırsat sunuyor. Bu fırsat, gerçek futbol sohbetinin bir parçası olmak ve başka hiçbir yerde olmayan özel içeriklerden yararlanmak.” diyor…
Twitter Global Satış Ortakları Direktörü Catherine Kehoe yanıtlıyor: Pazarlama evreni Twitter’ı nasıl kullanmalı?