6 Adımda Facebook’taki “Dislike” Butonunun Markalar İçin anlamı…
Mark Zuckerberg son olarak yaptığı soru-cevap oturumunda neredeyse Facebook kurulduğundan beri kullanıcıların en çok talep ettiği ve hakkında en çok soru sorduğu “dislike” butonunu hayata geçirmeyi düşündüklerini açıkladı. Her ne kadar Zuckerberg bu butonun “beğenmemek” ten ziyade bir empati aracı olacağını ima etse de kullanıcılarda ciddi bir heyecan oluştu bile. Markalar ise endişeli. Ölüm, afet, terör saldırısı gibi durumlarda kullanıcıların iletileri “beğenmek”ten kaçınması “dislike” butonu fikrinin doğmasına neden oldu. Ancak söz konusu butonun diğer iletilerde nasıl işleyeceği merak konusu. Peki, sosyal medya çalışmalarında etkileşime önem veren markalar bu özellik hayata geçtikten sonra nelerle karşılaşacak? Olası gelişmeleri ListeList.com’dan Duygu Arslan listeledi…
1. Dislike butonu Facebook’un tüm dinamiklerini değiştirebilir
Kullanıcılara “beğen” tuşu dışında içeriklerle etkileşime girebilecekleri alternatif sunulması Facebook’un dinamiklerini tümden değiştirebilir ve dolayısıyla bu markalar için farklı bir atmosfer oluşturabilir. Kullanıcıların içerik hakkındaki duygu ve düşüncelerini ifade etmek için “dislike” butonuna başvurması markaların içerik yönetiminde farklı yaklaşımlara yönelmesini de beraberinde gerektirebilir.
2. Markaların kampanya içeriklerini yeniden gözden geçirmesi gerekebilir
Markaların takipçilerinin bu butonunu beğenmedikleri içerikler için kullanması ya da bazılarının bu butona daha içeriği okumadan “trollemek” için başvurması etkileşim metriklerinin de karmaşıklaşmasına ve sağlıklı analizlerin önüne geçmesine de neden olabilir.
3. Dislike’lar analizleri karmaşıklaştırabilir
Markaların takipçilerinin bu butonunu beğenmedikleri içerikler için kullanması ya da bazılarının bu butona daha içeriği okumadan “trollemek” için başvurması etkileşim metriklerinin de karmaşıklaşmasına ve sağlıklı analizlerin önüne geçmesine de neden olabilir.
4. Markalar içerik etkileşimlerini farklı bir açıdan analiz etmek zorunda kalacaklar
Artık sadece beğenilerden ziyade “beğeni dışında” gelen etkileşimlere de dikkat etmek zorunda kalacak olan markalar Facebook pazarlama kampanyalarını bu ışıkta yeniden gözden geçirmek durumunda kalacak.
5. Beğenilmeyen içeriklerin analiz edilmesi ve tüm içerik planlarının baştan yeniden düzenlenmesi şart
Dislike özelliğinin marka sayfalarında aktif olması durumunda artık marka sayfalarının yöneticileri en fazla dislike alan içeriklerin analizini yapmak durumunda kalacak. Bu durum onların şimdiye kadar yaptıkları içerik pazarlaması planlarını ters yüz edebilir. Yani bu durum markaların tüm sosyal medya kampanyalarını yeniden planlaması anlamına gelebilir.
6. Bir olasılık da Facebook’un bu butonu marka sayfalarında aktif etmeyecek olması
Markaları platformuna çekmek ve burada reklam kullanmalarını sağlamak için her fırsatı deneyen Facebook bir ihtimal bu özelliği marka sayfalarında hayata geçirmeme kararı alabilir. Zira “dislike” özelliğinin en fazla zarar vereceği alan marka ve yayıncı sayfaları olacak ve Facebook zaten organik erişim sıkıntısı yaşadıkları için şikayet eden markaları bir de bu şekilde kaybetme riskini göze almayabilir.