Eylül ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Eylül ayında markaların dijital rekabeti hız kesmeden devam etti. YouTube’dan Instagram’a, Facebook’tan TikTok’a kadar milyonlarca kullanıcıya ulaşan dev platformları kullanan markalar, bir yandan kampanyalarını daha geniş kitlelere ulaştırmayı başarırken, rekabette de öne çıkmak için kıyasıya yarışıyor. Düzenli olarak her ayın GRP şampiyonlarını belirleyen Gemius, öne çıkan video kreatifleri de Eylül ayı raporunda yayınladı… Disney Plus’ın agresif iletişim çalışmalarına ara vermediği ve başarıya ulaştığını gördüğümüz raporda Eylül ayında video kreatiflere Amazon’un damga vurduğu görülüyor…
Instagram’dan YouTube hamlesi…
YouTube’un GRP Şampiyonları listesinde ilk sırada Ağustos ayında olduğu gibi Facebook yer alıyor. Ağustos’ta 1896 GRP’ye ulaşan Facebook, Eylül’de 960 GRP’yi gördü. Bir önceki aya kıyasla performansında büyük düşüş olsa da Facebook zirvedeki yerini korumayı başarıyor.
Sosyal medya devini 879 GRP ile Kwai izliyor. Disney Plus ise Eylül’de YouTube’a daha fazla ağırlık vermeyi tercih ederek 832 GRP’ye ulaştı ve ilk üçte kendine yer buluyor.
Listenin sürpriz ismi ise Instagram oldu. Ağustos ayının aksine Trendyol, Eylül’de listede yer almazken, Instagram 535 GRP’ye ulaşarak en büyük rakiplerinden birinin bünyesinde etkinliğini artırarak dikkatleri üzerine topladı.
Disney Plus Instagram ve Facebook’ta rakiplerine geçit vermiyor!
Instagram’ın GRP Şampiyonları listesinde de Disney Plus’ın birinciliği yine kimseye bırakmadığı görülüyor. 558 GRP’ye ulaşan ve Türkiye’de yayın hayatına başladığı 14 Haziran 2022’den bu yana büyük ses getiren dev streaming platformunu 484 GRP ile Doping Hafıza izledi.
Doping Hafıza’yı dev müzik platformu Spotify 354 GRP ile takip ederken, Trendyol Yemek de 310 GRP’ye ulaştı. Trendyol.com da 204 GRP ile ilk 5’te kendine yer buldu.
Facebook’un GRP Şampiyonları listesinde de yine zirvede olan Disney Plus, 342 GRP’ye ulaşarak tahtını korumayı başardı. Disney Plus’ı 189 GRP ile e-Ticaret devi Amazon yakından takip ederken, Amazon’un popüler servislerinden Prime Video’nun da listeye girdiği ve 186 GRP’ye ulaştığı görülüyor.
Prime Video’nun ardından 178 GRP ile Kwai öne çıkarken, onu 167 GRP ile Getir izliyor.
TikTok’ta yemeksepeti rüzgarı esiyor
Gemius, Eylül ayı özelinde TikTok’un GRP Şampiyonu Markaları’nı da belirledi ve çarpıcı sonuçlara ulaştı.
Yemeksepeti.com 585 GRP’ye ulaşarak rakiplerini geride bırakmayı başarırken, Trendyol.com’un da 351 GRP ile ikinci sırada konumlanıyor.
Rapor, bankacılık sektörünün TikTok’a ağırlık verdiğini de gözler önüne seriyor. Yapı Kredi Bankası 271 GRP ile platformda öne çıkarken, Denizbank’ın da 200 GRP ile ilk 5’te yer alması raporun dikkat çekici verileri arasında yer alıyor.
Video kreatiflerde Amazon fark yarattı!
Markaların çok daha geniş bir kitleye ulaşmasına aracılık eden video kreatifler şüphesiz ki markaları rekabette bir adım öteye taşıyor.
Letgo’nun bir süredir yatırım yaptığı ve büyütmeye çalıştığı yeni hizmeti Letgo Otoplus’ın 78 GRP ile öne çıktığı ve YouTube’dan hedef kitlesine ulaştığı görülüyor.
Öte yandan Disney Plus, Netflix gibi dev rakipleriyle mücadele eden Amazon, Prime Video’yu daha fazla izleyiciye ulaştırmak için çalışmalarını sürdürüyor. Prime Video, Eylül’de Instagram üzerinden Dilberay’ı tercih ederek 34 GRP’ye ulaştı.
Amazon’un Facebook’ta ise Prime aboneliğini öne çıkardığı dikkat çekiyor. İndirimin avantajlarının anlatıldığı video kreatifle birlikte Amazon, 54 GRP’ye ulaşmış durumda.
Bir Unilever markası olan Yumoş ise 3 GRP’ye erişerek TikTok’un öne çıkan video kreatifi oldu.