Bidfood doğa dostu dağıtım merkezleriyle büyüyor!
2013 yılından bu yana Türkiye’de ev dışı tüketim alanında faaliyet gösteren Bidfood, yeni yatırımlarla ve dijital dönüşümüyle büyümesini emin adımlarla sürdürüyor. İzmir’de kendi enerji ve su ihtiyacını karşılayabilen, yeşil teknolojilerle tasarladıkları dağıtım merkezlerini yıl sonuna doğru açmayı planladıklarını söyleyen Bidfood Türkiye Grup Pazarlama Müdürü Sinan Ekincioğlu doğaya dost kendi kendine yetebilen merkezler inşa etmeye devam edeceklerinin de altını çiziyor. Bidfood’un Türkiye’de yarattığı katma değerden dijital dönüşüm yolculuklarına, yeni yatırımlarından gelecek hedeflerine dek merak ettiklerimizi Ekincioğlu yanıtladı…
Bidfood Türkiye’nin bugün yarattığı katma değeri nasıl ifade edersiniz?
Bidfood Türkiye olarak, beş kıtada ve 35 ülkede faaliyet gösteren ev dışı tüketim odaklı Dünya’nın en yaygın uluslararası grubunun parçasıyız. Ev dışı tüketim sektörünün önde gelen gıda dağıtım şirketlerinden biriyiz ve dünyanın en iyi yiyecek ve içecek markalarının Türkiye satış ve pazarlama operasyonlarını yürütüyoruz. Markaları temsil ederken saf bir dağıtım operasyonu yönetmekten çok öte onları inşa ediyoruz. Hakim olduğumuz global trendlere paralel müşterilerimizin son tüketicilerine sunabilecekleri fark yaratan uygulama, konsept ve reçeteleri onlara özel olarak çalışabiliyoruz. Bu katma değer yaratan ve müşterilerimizi kendi alanlarında ayrıştıran yaklaşımımız sayesinde niteliği ön plana koyanların birinci adresi oluyoruz. 2013 yılından bu yana bulunduğumuz Türkiye’de yeni yatırımlarla, yeni iş ortaklarıyla, yeni müşterilerle büyümemizi sürdürüyoruz. Marmara, Ege, İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerindeki yapılanmalarımızla Türkiye’nin farklı bölgelerindeki 15 binden fazla otel, restoran, kafe, ulusal zincir ve perakende müşterisine, farklı ölçekteki ihtiyaçları karşılayacak şekilde özel çözümler sunuyoruz. 2021 mali yılı bizim için çok başarılı geçti. 1 milyar TL ciro eşiğini aşarken dijital dönüşüm süreçlerimizin çoğunu tamamlayarak yeni geliştirmelere odaklandık. 300’ü aşkın tedarikçi 1.000’i aşkın markayla portföyümüzü genişletirken, globalde en yüksek büyüme kaydedilen ve fark yaratan ülkeler arasına girdik.
Yeni yatırımlarınızı hangi alanlarda yapıyorsunuz?
Pazar payımızı artırmak amacıyla faaliyet alanımıza yeni bölgeler eklemek, mevcut altyapımızı yenileyip büyütmek için yatırımlar yapıyoruz. Bu yıl içinde Bursa ve Ankara’ya dağıtım merkezlerimizi açarak, ulusal dağıtım ağımızı genişlettik. İzmir’de 7.800 metrekarelik alanda şebeke dışı diyebileceğimiz kendi enerji ve su ihtiyacını karşılayabilen, modern yeşil teknolojilerle tasarladığımız dağıtım merkezimizi yıl sonuna doğru açmayı planlıyoruz. Antalya’da da 10.000 metrekare civarındaki yeni dağıtım merkezimizin inşaatı devam ediyor. Yakın zamana İstanbul’da bir dağıtım merkezi daha açacağız. Sürdürülebilirlik planlarımız çerçevesinde doğaya dost, yüksek verimli, kendi kendine yetebilecek kapasitede merkezler inşa etmeyi sürdüreceğiz.
Dijital yatırımlar içinde MyBidfood’un çok önemli bir yer tuttuğunu biliyoruz. MyBidfood iş ortaklarınıza ne katıyor?
MyBidfood bir satış platformundan çok öte bir sistem. Şirket olarak dijital dönüşüm sürecimizin müşterilerimize yansıyan kısmı diyebiliriz. Amacımız, iş yapışımızı ve süreç yönetimimizi elimizdeki teknolojilerle en verimli hale getirebilmek ve hizmet kalitemizi bu şekilde daha da artırabilmek. MyBidfood platformu müşterilerimizin maliyetlerini ve tedariklerini yönetmelerine yardımcı olan, canlı veri akışı sağlayan şeffaf bir altyapı. 2008 yılından bu yana Dünya’da aktif kullanılan MyBidfood altyapısını, pandemi döneminde geliştirerek Türkiye’deki müşterilerimizin kullanımına sunduk. Beklediğimizin çok daha ötesinde talep ve müşteri memnuniyetiyle karşılaştık. Sekiz ay gibi kısa bir sürede 3.000’in üzerinde MyBidfood Türkiye üyesi müşterimiz oldu. Toplam ciromuzun yüzde 30’unu bu kanal üzerinden gerçekleştirdik. Bizi sektörde ayrıştıran çok önemli bir gücümüz olan MyBidfood’u geliştirmeye devam edeceğiz. MyBidfood satın alma sistemiyle entegre çalışacak yapay zeka tabanlı programlarımızı önümüzdeki dönemde devreye alacağız. Müşterilerimiz ister masa üstü isterlerse uygulama sayesinde 7/24 siparişlerini oluşturmanın yanı sıra detaylı ürün içerik bilgilerine buradan erişebilecekler, OPRI dediğimiz bu veri tabanına girilen bilgiler son tüketiciye hizmet veren işletmeler için menü oluştururken büyük kolaylık sağlayacak. Önümüzdeki dönemde gıda içerikleri ve alerjen bilgilerine erişim çok büyük önem arz edecek, MyBidfood ile bu bilgiye erişim daha da kolay olacak. B Sinan Ekincioğlu Bidfood Türkiye Grup Pazarlama Müdürü www.marketingturkiye.com.tr 85