Reklam Sektöründe KVKK Uyum Çalıştay Sonuç Raporu yayınlandı…
Dijital Pazarlama İletişimi Platformu (DPİP) ve Kişisel Verileri Koruma Kurumu 27 Mayıs 2022‘de “Reklam Sektöründe KVKK Uyum Çalıştayı”nı gerçekleştirmiş ve reklam sektörünün gündeminde olan çerez, açık rıza, çerez kurallarına uyum konuları ele alınarak Türkiye ve global vaka ve uygulama örnekleri üzerinden görüşler paylaşılmıştı. Gerçekleştirilen çalıştayda çıkan sonuçları içeren rapor yayınlandı.
“Reklam Sektöründe KVKK Uyum Çalıştayı”nın ardından yayınlanan raporda ise “Üzerinde çoğunluğun mutabakata vardığı hususlar” şu şekilde sıralandı;
- KVKK Çerez Uygulamaları Hakkında Rehber doğrultusunda yapılacak çalışmalarla, karşılaşılan somut durumlarla ilgili olay özelinde ilgili KVKK uzmanlarından görüş alınması, uyumlama sürecine destek olunması.
- Üzerinde konuşulan iyi ve kötü uygulama örneklerinin sektörle paylaşılması.
- Yapılacak düzenleme ve uygulamaların sektör paydaşlarıyla birlikte çalışılmasının önemi.
- Sektörün uyumlama sürecinde kurumun destek vermesi, iyi niyetle yapılan düzenlemelerin bu çerçevede değerlendirilmesi.
- 1. taraf analitik çerezlerin analitik amaçlı kullanılması meşru menfaattir ve açık rıza alınmasına gerek yoktur. Çerezlerin kullanım amacına göre mevzuat değerlendirilmelidir.
- Çerez duvarları ile ilgili CNIL’in çalıştayda üzerinde konuşulan görüşünün alternatif çözüm yolları bulabilmek noktasında değerlendirmesi ve takibinin yapılması.
Reklam Sektöründe KVKK Uyum Çalıştay Sonuç Raporu’nu incelemek için TIKLAYIN!
Yeni e-ticaret yasası pazarlama sektörünü nasıl etkileyecek?
Güncel Haberler