Apple yeni popüler özelliğini Android’e kaptırdı! | Son 24 saatin gündemi
iPhone, iOS 14 ile “Gizli Tuş” olarak da anılan Back Top özelliğini kullanıma sunmuş ve böylece telefonun arkasına iki veya üç kez dokunarak ekran görüntüsü alma, ekranı kilitleme, bildirim alma gibi birçok işlem gerçekleştirmeyi olanaklı kılmıştı.
iOS 14 ile tanıştığımız bu özellik şimdi Android 13 tabanlı cihazlarda da kullanılmaya başlandı. Android kullanıcıları da artık; Google Asistan’dan yardım alma, açık olan son sayfaya geçiş yapma ya da ekran görüntüsü alma gibi işlemlerini telefonunun arkasına dokunarak yapabiliyor.
Twitter “mavi tik” hamlesinde geri adım attı (Şimdilik!)
Elon Musk, geçtiğimiz günlerde “mavi tik”e sahip kullanıcılar için Twitter Blue aboneliğinin zorunlu olacağını duyurmuş ve ücretini de 8 dolar olarak açıklamıştı. Pek çok ünlü ismin reaksiyon gösterdiği uygulamada platform geri adım atmak zorunda kaldı. Alınan yeni kararla birlikte Twitter, Blue hizmetini satın alan kullanıcıların profilinde “Resmi” etiketine yer vereceğini açıkladı.
Twitter’ın Ürün Yönetimi Direktörü Esther Crawford, sosyal medya şirketinin bu yeni doğrulama özelliğini belirli hesaplara sunacağını açıkladı. Mavi tike sahip hesaplar, doğrulandıklarını belirtmek için “Resmi” etiketine sahip olacak. Aynı etiketin platformun doğrulama sürecini geçen yeni hesaplara da verileceği tahmin ediliyor.
The New York Times’a göre Twitter, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ara seçimlerin ardından 8 dolarlık Blue aboneliğini resmen kullanıma sunacak.
Son üç ay içerisinde ikinci fiyat artışı ile gündeme gelen platform halihazırda eleştirilerin odağında konumlanıyor. Kararın resmiyet kazanmasıyla birlikte tepkilerin nasıl olacağını da hep birlikte göreceğiz…
inDrive Türkiye’de pazara çıktı: Taksiciyle pazarlık dönemi başlıyor
Amerika merkezli araç çağırma uygulaması inDrive, İstanbul’da hizmet vermeye başlayarak Türkiye pazarına adım attı. inDrive sistemi halihazırda çalışmakta olan taksicilerle anlaşarak faaliyet gösterecek.
Uygulamanın öne çıkan özelliği ise kullanıcıların gidecekleri lokasyon için taksi şoförüne fiyat teklifi verebilmeleri… Dileyen taksici bu teklifi kabul edebilir veya kendi teklifini sunabilir. Ayrıca karşılıklı puanlama sistemi bulunan uygulama üzerinden hem yolcular sürücüleri hem de sürücüler yolcuları puanlanabiliyor. 2013 yılında kurulan ve 46 ülkede hizmet veren inDrive’ı kullanmak için ekstra bir ödeme yapmak gerekmiyor.
Dünyanın en iyi 100 markası açıklandı
Her yıl “Dünyanın En İyi 100 markası” listesini paylaşan Interbrand 2023’e az bir zaman kala 2022’nin en başarılı devlerini sıraladı. Oldukça çetin geçen rekabette teknoloji şirketleri deyim yerindeyse zirveye ambargo koydu. Zira listenin ilk 5 sırasını kapatmış durumdalar…
Interbrand tarafından açıklanan Dünyanın en iyi 100 markası listesi, her markanın değeriyle ilgili, şirketin finansal performansının yanı sıra satın alma ve rekabet gücü üzerindeki etkisinin kapsamlı analiz ve değerlendirmeleriyle oluşturuluyor.
2022 lideri, teknoloji devi Apple olurken onu ikinci sırada Microsoft, üçüncü sırada Amazon, dördüncü sırada Google ve beşinci sırada Samsung takip ediyor… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Lüks oteller, Airbnb ile yarışabilmek için yorumlarda kendini övüyor
Kullanıcı yorumlarının konaklanacak ideal oteli bulmak için yol gösterici olduğu aşikar. Ancak bu yorumların tamamı güvenilir olmayabilir… Yapılan bir araştırma lüks otellerin Airbnb ile rekabet edebilmek için yorumları manipüle ettiğini, hatta sahte yorumlar yayınladığını ortaya koyuyor.
Yaklaşık 15 sene önce piyasaya çıkarak konaklama alışkanlıklarına yeni bir boyut kazandıran Airbnb, lüks otellerin en büyük rakipleri arasında yer alıyor. Iowa Eyalet Üniversitesi’nden araştırmacılar, Teksas’taki 67 şehirde 2.188 otel hakkında veri topladı. Yorumlarda manipülasyon olup olmadığını inceleyen araştırmacılar, otel puanlarını Tripadvisor ve Expedia’da karşılaştırdı. TripAdvisor herkesin yorum göndermesine izin verirken, Expedia yalnızca kendi siteleri veya bağlı ortakları aracılığıyla otellerinde konaklama rezervasyonu yapan misafirlerine izin veriyor. İki site arasındaki değerlendirmelerde farklar ortaya çıkması ise kullanıcı yorumlarının inandırıcılığını sorgulatıyor.
Geçmişte yapılan araştırmalar da göz önünde bulundurulduğunda çevrim içi otel yorumlarının ortalama yüzde 15 ila yüzde 30’unun sahte olduğu verilere yansıyor. Bu “uydurma” yorumlar, puanlarını arttırmak ve rakipleri aşağı çekmek için ağırlıklı olarak otel yöneticileri tarafından yapılıyor. Ayrıca ilginç bir şekilde sahte yorumlar, Airbnb’nin küresel pazardaki varlığını etkilemediği gibi otellerin müşteri sayında da büyük bir etki yaratmıyor. Araştırmayı yapan uzmanlar bunu kalacak yer seçiminde konum ve fiyat-performans kriterlerinin daha çok önemsenmesine bağlıyor.