5 maddede içerik pazarlamasına growth hacking uygulamak
Büyümekte olan bir marka veya pazarlamacı olarak growth hacking’i daha önce muhakkak duymuşsunuzdur… Aslına bakarsanız bu uygulama, yeni başlatılan bir oluşumu yerleşik ve başarılı bir şirkete dönüştürmenin en hızlı yollarından biri olmaya doğru emin adımlarla ilerliyor. Basit bir Türkçe karşılık getirecek olursak eğer bu stratejiye “büyüme hilesi” diyebiliriz. Inbound marketing’in mottosu olan “unpaid traffic source” yani ücret ödemeden trafik elde etme growth hacking’in de temelini oluşturuyor…
Kullanılan stratejiden bağımsız olarak, pazarlamacı tarafından hayata geçirilen herhangi bir kararın arkasında “büyüme” içgörüsü olması elbette sürpriz değil. Bu kararla birlikte yerine getirilecek görevlerin her biri de hedef odaklı olmalı. Büyüme dediğimiz şeyse elbette ilgili proje sonunda ortaya çıkan rakamlarla ölçülüyor.
Growth hacker olmak isteyen pazarlamacılar, ölçülebilir sonuçlar elde etmek için psikolojiden ve akıllı mühendislik taktiklerinden yararlanmalı. Her zaman yaratıcılıkla tek noktaya odaklanmalı…
Konuyu basitçe ele alırsak, “Growth Hacking” diğer pazarlama türleri arasında da oldukça önemlilerden biridir. Yolculuğuna yeni başlayan bir marka ya da bu stratejiyi yeni ele alan pazarlamacılar bu safhada sonsuza kadar kalamaz. Sonuç olarak bir yandan sürdürülebilir ve uzun ömürlü bir büyüme elde ederken bir yandan da markaların oluşturulması gereklidir. Growth hacking bu sonuca ulaşmanın bir yoludur. Tabii teknik bir bilgiye sahip olmadan bu seviyeye ulaşmak biraz zordur!
Growth Hacking, neden içerik pazarlama ile ilgilidir?
İçerik pazarlama trafik çekmek ile direkt olarak ilişkilidir. Bu şekilde, markanızın sayfasına yeni ziyaretçiler çeker ve iletişim kanallarınızı güçlendirirsiniz. Burada ziyaretçilerinizle kuracağınız iletişimle aynı zamanda satış yapabilmek için neler sunabileceğiniz hakkında daha çok bilgi edinerek müşterilerinize yol gösterirsiniz. Uygulama, büyüme ile ilgili olduğundan, growth hacking şemşiyesinin altında toplanır.
Son hedef aynıdır: büyümek. O nedenle bu ikisinin ortak hareket etmemeleri için hiçbir sebep bulunmamaktadır…
İçerik oluşturmadaki hedeflerinizi düşünün. Bir “beğeni”, “paylaşım” veya “retweet” almaktan fazlasını mı istiyorsunuz? Evet, istiyorsunuz… Nihayetinde markanıza değer katan, dönüştürme yapan, anlamlı oranda trafik çekmek istiyorsunuz. Growth hacking metodolojileri bu noktada hedeflerinizi besleyecektir… Öyleyse gelin içerik pazarlamanızda uygulayabileceğiniz 5 growth hacking yöntemine daha yakından bakalım…
1- İlgi çekici bir başlık atın
Halihazırda farkında değilseniz, manşetler ilgi çekmenin en önemli adımlarından biridir. Sadece bir ziyaret yapmakla ekranı kaydırmak arasındaki fark gibidir. Ancak, önemli olsalar da, içerik pazarlamacıların çoğu tembelleşir. Dikkat çeken manşetler yerine jenerik manşetler kullanmaya başlarlar…
Yaratıcı tarafınızı parlatabilmek adına, her bir yazı için birden fazla manşet atmayı deneyin. Hedef kitlenizi etkileyebilecek kelimeleri ve rakam listelerini düşünün. Kalın harflerle iddialı olun, şok edin, ilgi çekin! Bu öneriler ışığında içeriğinizle en çok örtüşen manşeti yaratın. Sonunda uygulama sizde alışkanlık haline gelecektir. Burada düşmekten kaçınmanız gereken tuzaksa “clickbait” yani sırf tıklanmak için içerikten bağımsız yanıltıcı bir manşet yaratmak… Bunun güvenilirliğinizi doğrudan sarsacağını unutmayın ve asla uygulamayın!
2- İnfografiklerin gücünü keşfedin
İnfografikler son yıllarda fazlasıyla popüler hale geldi. Ki bu şaşıracağımız bir gelişme değil. Zira karmaşık bilgi kümelerini anlaşılması kolay ve manalı hale getirmek için infografikler oldukça kullanışlıdır. Geleneksel, metin bazlı içerik bölümlerine kıyasla bilgiyi daha kolay erişilebilir ve ana noktaya ulaşmada daha etkili hale getirirler.
Etkili bir infografik oluşturmak için, hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek bilgiler düşünün ve uygulamaya geçin. Unutmayın, en basit yol her zaman en iyi yollardan biridir. Karmaşık fikirleri ne kadar çok anlaşılması kolay, ufak bilgi kırıntılarına dönüştürürseniz, infografiğniz o kadar başarılı olur.
ARGGIS (Jeolojik terim olan entegre bir coğrafi bilgi sistemi) sistemlerini piyasaya süren bir şirket, anlaşılmaz derecede büyük bir alanla ilgili istatistik tutabilir ve buna görsel çekicilik katmak için bu alanı belli sayıda futbol sahasına veya ülke topraklarına benzetebilir. Bütün mesele okuyucunun sunulan bilgiyi ne kadar kolay tüketebildiğidir…
3- Paylaşılabilir içerikler hazırlayın
Bilgi paylaşılamazsa, içerik, hacking teması içinde düşünülemez. İçerik yalnızca viral hale geldiğinde paylaşılır, bu da sadece kullanıcının o bilgiyi paylaşmaya değer bulmasıyla ilgilidir. Viral olmaksa bildiğiniz üzere artık o kadar da basit değildir!
Paylaşım butonlarını sayfanızda birden çok yere koyarak görünür hale getirin. Harekete geçmek veya markanızın içeriğini paylaşmak için promosyon veya kampanyalar yapın. Okuyucularınızdan paylaşım yapmalarını rica edin. En önemlisi, çok sayıda insana uygun bir içerik yazın, böylece yazıyı daha en baştan paylaşmaya değer hale getirmiş olursunuz.
4- “Call to Action” cümleleriyle harekete geçirin
Bazen kimi şeylerin söze dökülmesi gerekir. Her bir makaleyi ya da içeriği insanlara harekete geçmeye çağırarak bitirmeye çalışın. Okuyucuları okudukları yazıları paylaşmaları için cesaretlendirin. Onları alışveriş sayfasına veya kendi alışveriş sepetlerine yönlendirin. Belli başlı ürünlere vurgu yapın. Bu her türlü formda olabilir, ancak büyüme en önemli önceliğimiz olduğundan, her zaman yaptığınız hareket çağrılarının hedefe uygun olduğundan emin olun.
Call to action’ın somut faydalarının YouTube içerik üreticilerinin de farkında olduğu bir gerçek. Öyle olmasa bu kadar çok yayıncıdan “Kanalıma abone olmayı, içerikleri beğenmeyi ve bildirimleri açmayı unutmayın” çağrısını duyuyor olur muyduk?
5- Ziyaretçilerinize özel hissettirin
İster özel bir promosyon, ister ücretsiz indirme, sektörünüzle ilgili bir rehber ya da herhangi bir fırsat sunmanız ziyaretçinize özel hissettirecektir. Sizi ziyaret etmelerinin onlara özel bir fırsat kapısı araladığını bilmek potansiyel ziyaretçilerinizi teşvik edecek ve içerik platformunuza yönlendirecektir…