Oxford yılın kelimesi için oylama başlattı: Sizce ne olmalı? | Son 24 saatin gündemi
Her yıl yılın kelimesini belirleyen Oxford, bu yıl bir değişiklik yaparak üç kelimeyi finalist olarak belirledi ve demokratik bir seçim süreci için Twitter’da bir anket başlattı.
Bir numaralı kelime 2022 yılında dilimizden düşmeyen metaverse olurken, iki numarada herhangi bir konunun desteklendiğini belirtmek için kullanılan #IStandWith kelimesi yer alıyor.
Son sırada da toplumsal beklentileri reddetmek için kullanılan güçlü bir kelime var; “Goblin Mode”.
Şu anda toplamda 1.065 kişinin oy kullandığı ve Goblin Mode’un yüzde 59,9 ile zirveye yürüdüğü görülüyor. Metaverse yüzde 25,6 ile ikinci sırada yer alırken #IStandWith yüzde 14,5 ile son sırada yer alıyor. Ancak her şey değişebilir, zira oylamanın bitmesine 6 gün daha var. Bu süreçte oy kullanarak gidişata yön verebilirsiniz…
FIFA 2022 “Yasak” Kupası
Pek çok açıdan ilklerin turnuvası olan FIFA 2022 Dünya Kupası, şüphesiz yasaklarıyla da tarihe geçecek… Katar’ın alkol yasağına destek veren ve gökkuşağı renkli pazubandına yasak koyan FIFA, bu kez de Belçika Milli Takımı’nın “Love” yazılı formayla sahaya çıkmasını yasakladı.
Belçika Milli Takımı’ndan bir kaynak, FIFA’nın kendilerine gökkuşağı şeritli ve arkasında “LOVE” yazan beyaz formayı Dünya Kupası’nda kullanamayacaklarını ilettiğini söyledi. Milli takım sözcüsü Stefan Van Loock, Katar’daki Dünya Kupası’nın grup aşamalarını geçmeleri halinde konunun tekrar ele alınacağını ifade ediyor…
Avrupa’dan 7 ülkenin federasyonu, LGBTQ+ bireylere destek vermek için gökkuşağı renkli “OneLove” bandı takmak istemişti. Ancak FIFA, bu pazubandı takan futbolcuların maç başlamadan sarı kart göreceğini iletince ülkeler bandı takmaktan vazgeçmişti.
FIFA Başkanı Gianni Infantino, stadyum çevresinde uygulanacak alkol yasağı için de “Üç saat bira içmeden de yaşayabilirsiniz” demişti…
iCloud, Windows’a adapte olmakta zorluk çekiyor
Microsoft, geçtiğimiz günlerde Windows 11 sürümüne sahip bilgisayara Apple’ın bulut depolama servisi iCloud’u entegre etmeye başlamıştı. Görünen o ki entegrasyon çok da başarılı değil çünkü bazı kullanıcılar, iCloud’un Windows uygulamasıyla ilgili sıkıntılar yaşadığını dile getiriyor.
Senkronize ettikleri fotoğrafları görüntüleyemeyen kullanıcılar, kendi iCloud hesaplarında başkalarına ait fotoğraf ve videolar görmeye başladılar. Bu durum aynı zamanda kişisel verilerin güvenliğini tehlikeye atıyor. Forumlarda yer alan şikâyetler üzerine ortaya çıkan hatanın nedeni ise henüz bilinmiyor.
Kaynak: Mac Rumors
Black Friday Challenge başlıyor: En çok indirim hangi pazaryerinde?
Marketing Türkiye olarak geçtiğimiz 2 yılda da Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla e-ticaret platformlarının Black Friday döneminde yaptığı indirimleri günlük analizlerle okurlarımıza ulaştırmış, bu dönemde yapılan indirimleri verilerle gözler önüne sermiştik. Geçtiğimiz bir yılda enflasyon etkisini iyice artırdı ve bugün tüketici için indirim dönemlerinin önemi çok daha büyük.
Akademetre, Marketing Türkiye için 21.11.2022 tarihinde online pazar yerlerinde gerçekleştirilen Black Friday indirimlerini analiz etti. Bu kapsamda 3 devin (Amazon, Hepsiburada, n11) hangi kategorilerde daha çok indirim yaptığı da kaydedildi. Trendyol indirimlerini henüz bugün başlattığı için analize dahil edilmedi.
Black Friday Challenge’ın ilk gününde en fazla kampanyayı Hepsiburada’nın (84.084) gerçekleştirmesi dikkat çekiyor. Öyle ki aradaki farka bakıldığında Hepsiburada adeta orantısız güç uyguluyor. Zira zirvedeki pazaryerinin en yakın takipçisi sadece 2.652 kampanyayla n11 oluyor. Detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Pazarlamanın liderleri C Level Club ile Mardin’de buluştu
Marketing Türkiye tarafından üst düzey yöneticiler için bir networking ve bilgilendirme platformu olarak tasarlanan C Level Club, bu defa addressable TV sektörünün lider kurumu TV Ekstra iş birliğinde, Türkiye’nin önde gelen CMO’larını medeniyetler şehri Mardin’de buluşturdu…
İçinden geçtiğimiz dönüşüm süreci bilinen tüm ezberleri bozarken tüm yetkinlikleri de yeniden tanımlıyor. Bu yeni dönemi ve dönüşümü okumaksa üst yönetimler için giderek daha büyük önem kazanıyor. Marketing Türkiye tarafından C suite yöneticileri bilgilendirme ve networking platformu olarak tasarlanan C Level Club bitimsiz dönüşüm sürecinde üst düzey yöneticiler için de bir paylaşım platformu olma özelliği taşıyor… Yıl içinde farklı konu ve konuşmacılarla pazarlama liderlerini bir araya getiren C Level Club’ın son buluşması 18-20 Kasım tarihleri arasında, pek çok farklı kültürün, dinin ve milletin eşsiz bir ahenkle yaşadığı Mardin’de gerçekleşti.
Addressable TV sektörünün lider kurumu TV Ekstra iş birliğinde gerçekleştirilen buluşmaya 40’a yakın CMO katıldı. Katılımcılar üç gün boyunca Mardin’in kültürel ve tarihi güzelliklerini deneyimleme şansı yakaladı.