Radyo planlaması, hızla “ses planlama” yaklaşımına dönüşüyor…
Online ses mecralarındaki yüksek kullanıcı hacmi, radyo planlaması yaklaşımını değiştiriyor. Artık “klasik radyo planlaması” yerine yüksek erişim sunan ve dijital envanteri de içeren “ses planlaması” yaklaşımı öne çıkmaya başladı. Bu konuda reklamverene yüksek erişimi, ölçülebilir ve hedeflenebilir bir yapıda sunan Merge AudioAd Network, pazarda önemli bir boşluğu dolduruyor. Merge, ulusal radyolara, yayınlarının dijitaldeki dinlenmeleriyle ilgili reklam yönetim sistemi sağlayan bir teknoloji şirketi. Bu mecralar offline reklam kuşakları ile dijital reklam kuşaklarını iki ayrı envanter olarak satabilme yeteneği kazanabilmek icin Merge Ses Reklamcılığı Yönetim Sistemini kullanıyorlar. Ek olarak Merge, bu teknolojiyi sağlayan yapı olarak, çalıştığı yayın gruplarının dijitaldeki envanterlerini satma konusunda da tek yetkili satış evi konumunda. Şu an Merge networkünde 4 büyük radyo grubu altında bulunan 40 radyonun dijital reklamlarının satışı yapılıyor. Ek olarak, TTNET Müzik Ses reklamlarının satışı da Merge tarafından sağlanıyor. Bu networkün sağladığı önemli bir değer var, Merge bu networkle dijital ses reklamcılığı konusunda şu an Türkiye’de en yüksek erişim sunan yapı konumunda. Rtük Radyo Dinleme Eğilimleri araştırmasına göre toplam radyo dinleme davranışının yüzde 40,2’si dijitalden gerçekleşiyor ve Merge bu payın tamamına yakınına erişim sağlayan 40 radyo kanalının satışını yapıyor. Ek olarak, erişimi daha da maksimize edebilmek için Türkiye’de en yüksek dinleme rakamlarına sahip müzik dinleme platformu olan TTNET Müzik de, Merge kanalıyla ulaşılacak önemli platformlar arasında.
Ayrıca Merge, bu yüksek erişimi;
– Gelişmiş ölçüm
– Gelişmiş raporlama
– İleri seviye hedefleme
yöntemleri ile sağlıyor.
Gelişmiş Ölçüm: Adserver entegre çalışabilme teknolojisiyle, satın alınan dinleme adedi ajans adserver ekranlarından anlık olarak denetlenebiliyor. Bu metod sadece Merge’de mümkün ve diğer dijital radyo networklerinde dinleme ölçümü sağlanamıyor.
Gelişmiş Raporlama: Tekil erişim, complation rate, lokasyon, operatör, cihaz, işletim sistemi gibi detaylı raporlamalar yapılabilmektedir.
İleri Seviye Hedefleme: Demografik, davranışsal, cooki tabanlı, lokasyon, operatör, cihaz, işletim sistemi hedeflemeleri ve frekans limitleme Merge altyapısı sayesinde mümkün olmaktadır.