Elon Musk’tan bir yeni iddia: “Apple Twitter’ı App Store’dan kaldırmakla tehdit ediyor” | Son 24 saatin gündemi
Elon Musk’tan bir yeni iddia: “Apple Twitter’ı App Store’dan kaldırmakla tehdit ediyor”
Elon Musk’ın Twitter üzerinden yaptığı paylaşımlarla gündem yaratması artık pek çoğumuzun alıştığı bir yeni normal. Platformun yeni sahibi sıfatıyla sansasyonel açıklamalarına hız kesmeden devam eden Musk’ın hedef tahtasında bu kez Apple var… Apple’ın kendisini Twitter’ı AppStore’dan kaldırmakla tehdit ettiğini söyleyen Musk’ın bir de sorusu var: “Apple ifade özgürlüğüne karşı mı?”
Elon Musk, Twitter’ın en büyük reklamverenlerinden birisi olan Apple’ın reklamlarının büyük bir kısmını geri çektiğini açıklayarak “Apple Amerika’daki ifade özgürlüğünden nefret mi ediyor?” sorusunu sordu. Bu paylaşımdan yaklaşık 30 dakika sonra başka bir tweet atan Musk, Apple’ın kendisini “Twitter’ı App Store’dan kaldırmakla” tehdit ettiğini iddia etti. Yaptığı açıklamaların ardından Apple’ın CEO’su Tim Cook’u da etiketlemeyi ihmal etmeyen Elon Musk’a Apple cephesinden henüz yanıt gelmedi…
Yaşanan bu gerilimin henüz nereye varacağı elbette öngörülemiyor, ancak yakın geçmişte Epic Games ve Apple krizinde kazanan tarafın Epic Games olduğunu hatırlamakta fayda var…
Meta uslanmıyor, bu kez veri ihlali İrlanda’da patladı
Sık sık veri ihlaliyle gündeme gelen Meta’ya bu kez İrlanda kabarık bir fatura kesti. İrlanda’nın denetim kuruluşu Veri Koruma Komisyonu (DPC), Facebook, WhatsApp, Facebook ve Instagram’ın çatı şirketi Meta’ya veri ihlali nedeniyle 265 milyon euro ceza kesti. Para cezası, Meta’nın yalnızca İrlanda’da aldığı birikmiş cezaların son 18 ay içinde 1 milyar euro’ya yaklaştığı anlamına geliyor.
Ceza, Nisan 2021’de Facebook kullanıcılarına ait verilerin sızdırıldığının fark edilmesinin ardından başlatılan soruşturmanın sonucunda verildi. Komisyon yaptığı açıklamada AB içindeki diğer tüm veri koruma denetleme makamlarıyla iş birliği de dahil olmak üzere kapsamlı bir soruşturma sürecinin yürütüldüğünü ve yaklaşık 1,3 milyon kullanıcının veri ihlalinden etkilediğini belirtti. Meta ise karara itiraz edip etmeyeceğini açıklamayı reddetti.
Kaynak: Independent İrlanda
Apple+ streaming devlerini karşısına aldı
Yakın zaman önce MLS (Major League Soccer) ligini satın alan Apple, şimdi yeni bir futbol liginin daha yayın haklarını almaya hazırlanıyor.
Hollandalı iş adamı Chris Woerts’e göre Apple’ın yeni hamlesi Hollanda Eredivisie ligini satın almak olacak. Hatta bu anlaşma için yıllık 150-200 milyonu gözden çıkarmış durumda…
Ancak her ne kadar kararlı olsa da Apple+’ın ligi satın alamama ihtimali var. Zira iki streaming devi Amazon ve Netflix de Eredivisie’ye talip.
Black Friday Z raporu: Nasıl başladı, nasıl bitti?
Akademetre, Marketing Türkiye için Vanilla Price robotları aracılığıyla Black Friday’deki indirim ve kampanyaları gün be gün takip etti. Geçtiğimiz yıllara oranla pazaryerleri arasındaki rekabetin nispeten daha az olduğu dikkat çekti. Zira kampanya sayısıyla Hepsiburada, indirim oranlarıyla ise zirvede hep n11 vardı. Trendyol, 26 Kasım Cumartesi günü depar atarak farkı kapatmaya yeltense de bir adım farkla liderliği elinden bırakmadı n11… En çok kampanyaya ev sahipliği yapan “Elektronik” kategorisinin söz konusu indirim olduğunda yüzde 10’u aşamaması da öne çıkan veriler arasındaydı. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Alışveriş sezonunda “data” markalara neler söylüyor?
Özel alışveriş günleri hem tüketiciler hem de işletmeler açısından deyim yerindeyse altın değerinde! Enflasyonla büyük bir mücadele içerisinde olan tüketici grubunu adeta kendisine bir adım daha yaklaştıran “fırsat” kelimesi madalyonun diğer yüzündeki işletmeler için de büyük bir fırsat anlamına geliyor… Öyle ki Google‘ın gerçekleştirdiği “Türkiye 2022 Alışveriş Sezonu Anketi”nin verilerine göre tüketicilerin yüzde 53’ü alışveriş yapmak için özel alışveriş günlerini bekliyor ve “özel alışveriş günleri yolculuğuna” her yıl daha erken başlıyor. Tüketicinin artık araştırma yapmadan alışveriş yapmadığını da gözler önüne seren veriler hem araştırmada hem de alışveriş alışkanlıklarında onlineın hız kesmeyen yükselişine dikkat çekiyor… Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.