Geçtiğimiz aya damga vuran küresel kampanyalar
Yalnızlığın çaresi belki de ayılardadır…
Yalnızlıktan bunalan, ancak yeni bir insanla tanışmaya takati olmayanlar için çare belki de horlamayan, terlemeyen, hiçbir şeyden şikayet etmeyen ve evde 7/24 bekleyen bir ayıdır… Oyuncak firması Puffy Bear tarafından üretilen insan boyutundaki oyuncak ayı “Loving Puffy Bear”, sarılacak bir kol, film sırasında ağlayacak bir omuza ihtiyacı olanlar için tasarlanmış. Loving Bear Puffy’nin yaratıcıları oyuncak ayının yarı uykulu halini ise yalnız gecelerde hasıl olan fiziksel temas ihtiyacıyla açıklıyor…
Kargolar yağmur çamur dinlemiyor
Hava durumu ne olursa olsun paketlerini müşterilerine ulaştırmaya kararlı olan Amazon, yerden 400 fit yüksekte uçabilen yeni drone’unu tanıttı. E-ticaret devi, yağışlı havada dahi sorunsuz uçabilmek üzere tasarlanan ve mahallenin huzurunu bozmamak için gürültü azaltma sistemi bulunan MK30 adlı cihazla müşteriler için drone teslimatını daha sık tercih edilebilir hale getirmeyi hedefliyor.
Evrendeki en büyük otomatın Ay’da olduğunu biliyor muydunuz?
8 Kasım’ın erken saatlerinde, “Kanlı Ay” olarak bilinen nadir bir ay tutulması tüm dünyayı aydınlattı. Fanta Meksika, Mart 2025’e kadar bir daha görünmeyecek olan Turuncu Ay’ı galaksinin şimdiye kadarki en büyük, lezzetli turuncu Fanta otomatına dönüştüren bir sosyal medya kampanyası başlattı. Meksika’daki tüketiciler, ayın fotoğrafını çekip #Fantamoon etiketiyle ve @ FantaMx hesabından bahsettikleri gönderileri sosyal medyada paylaşarak dünyanın en büyük otomat makinesini kullanabildiler.
Volkswagen ofisi sürüş pistine çevirdi…
Volkswagen Norveç, otomobil teknolojilerini bir araya getirdiği elektrikli ofis koltuğunu görücüye çıkardı. Yerleşik bir dokunmatik ekrana, arka görüş kamerasına ve sensörlere sahip olan koltuk, ofisin sürüş pisti olduğu varsayılarak tasarlanmış. Tasarımın amacı ofis çalışanlarına hem dışarıda hem de içeride Volkswagen’e sahip olmanın nasıl bir his olduğunu yaşatmak. 20 kilometre hıza ulaşabilen koltukla toplantı odasına yürümeye de gerek kalmıyor. Kolları direksiyon görevi gören koltuğun altında bulunan gaz ve fren pedallarıyla harekete geçmek, bir yandan müzik dinlemek, ortamı ısıtmak için ısıtıcıları çalıştırmak hatta köşeden çıkan iş arkadaşına çarpmamak için kornaya basmak mümkün.
McDonald’s oyun koltuğu işine girdi…
McDonald’s “oyun değiştiren” yeni burgeri McCrispy’nin tanıtımı kapsamında ürettiği oyuncu koltuğuna sahip olmak isteyenler için Facebook’ta bir yarışma başlattı. Yeniden kullanılabilir peçete, oyun sırasında McCrispy’nin sıcaklığını muhafaza edecek bir kutu, leke tutmaz deri kılıf gibi pek çok özelliğe sahip olan oyuncu koltuğu hem heyecan hem de endişe yarattı. Endişelerin temelinde hijyen yer alırken konuyu evrim teorisinin tersine çevrilmesi olarak yorumlayanlar da oldu. Kimi sosyal medya kullanıcıları da koltuğun tasarımını beğenmeyip çok reklam kokan bir ürün olduğundan dem vurdu…
LEGO, Louis Vuitton çantaları oyuncak etti
Louis Vuitton, LEGO yaratıcıları ve LEGO sertifikalı profesyonellerle tüm dünyada yılbaşı vitrin ve mağaza içi görsel sunumu için iş birliği yaptığını duyurdu. 29 Ekim 2022 ve 1 Ocak 2023 tarihleri arasında ikonik LEGO parçaları ilham veren sahneler yaratmak için kullanılacak. Louis Vuitton Visual Image Studio tarafından tasarlanan ve LEGO sertifikalı profesyoneller tarafından hayata geçirilen bu renkli sahneler, LEGO Group’un da aralarında bulunduğu Louis 2022 Trunks ile başlayan yaratıcı alışverişi daha da ileriye taşımayı hedefliyor.
Ronaldo ve Messi rekabetinin kazananı Louis Vuitton
Son 15 yılın en büyük futbol rekabeti belki de iki takım arasında değil iki futbolcu arasında geçti. Evet, Cristiano Ronaldo ve Lionel Messi… Küresel moda devi Louis Vuitton’un bu rekabeti iletişimine taşıması ise tüm dünyada büyük yankı uyandırdı… Ronaldo ve Messi, Louis Vuitton sandığı üzerindeki yine aynı markalı valizde satranç oynadıkları fotoğrafı aynı anda paylaştı. Karedeki satranç detayının ise “büyük usta” unvanı kazanan oyuncular Magnus Carlsen ve Hikaru Nakamura’nın 2017’deki karşılaşmasına gönderme olduğu öğrenildi. Masadaki Ronaldo – Messi rekabeti berabere biterken Louis Vuitton’un bu ikonik fotoğrafla iletişim dünyasında bir gol daha attığından şüphe yok…
Şeker avcıları dehşet saçtı
Uber Eats’in Kamp Grizzly iş birliğinde oluşturduğu “Don’t Run Out” kampanyası, Halloween’e hazırlıksız yakalanmanın maliyetini ürpertici bir kurguyla anlatıyor. Ana kahramanımız Palmer, tek amacı şeker kasesini dolu tutmakken bu görevi hafife alıyor. Kaseyi boş bulduğunda hızlıca Uber Eats’e sipariş veriyor ancak iş işten geçmiş ve şeker avcıları çoktan peşine düşmüş oluyor. Uber Eats kampanya kapsamında toplamda 1 milyon dolarlık indirim kuponu sunuyor. Ancak dikkatli olmakta fayda var zira bazı kodlar yalnızca bir tuzak…
“Futbolun her şey olduğu yerde, imkansız hiçbir şeydir”
adidas, FIFA Dünya Kupası Katar 2022 öncesinde, futbolun en özel buluşması olan Dünya Kupası’nı tüm futbol ailesini bir araya getirerek kutluyor. “Family Reunion (Aile Yeniden Birlikte)” ismi verilen kampanya filminde Lionel Messi, Karim Benzema, Achraf Hakimi, Son Heung-Min, Jude Bellingham, Pedro González López ve Serge Gnabry rol alırken; en büyük futbol fanlarından biri olan İngiliz şarkıcı Stormzy de filmde anlatıcı olarak yer alıyor.
Yapay zeka reklam sektörünü nasıl değiştirecek? Yanıt Marketing Türkiye Aralık sayısında…