Uçak modu rafa kalkıyor | Son 24 saatin gündemi
Avrupa Komisyonu, 5G’nin gelişiyle beraber akıllı telefonlarda kullanılan uçak modu uygulamasını kaldırma kararı aldı. Karara göre, komisyona üye devletlerin 30 Haziran 2023 tarihine kadar 5G frekans bantlarını uçaklar için kullanabilir hale getirmesi gerekiyor. Bu tarihten itibaren yolcular, uçuş esnasında telefonların pek çok özelliğini kullanabilecek.
Uçak yolculuğu esnasında telefonu kapatmaya gerek kalmadan sinyali kesen uçak modu özelliği bütün akıllı telefonlarda bulunuyor. Uçak seyir halindeyken sinyallerden kaynaklanabilecek potansiyel tehlikelere karşı geliştirilen özellik, Avrupa Komisyonu kararıyla rafa kalkıyor. Böylece Haziran ayından sonra Avrupa Birliği ülkeleri arasında seyahat edenler, arama ya da mesajlaşmanın yanı sıra mobil veriyle diledikleri uygulamayı kullanabilecek.
Trendyol Yemek, sahte yorumları önlemek için yeni bir adım atıyor
Marka ve hizmetle ilgili yapılan yorum ve değerlendirmeler tüketicinin satın alma kararında büyük bir rol oynuyor. Bu sebeple birçok pazaryeri satışını artırmak isteyen satıcıların yaptırdığı sahte yorumlarla mücadele etmek zorunda kalıyor.
Daha önce pek çok kez Amazon’un bu mücadelesine şahit olmuştuk, Facebook’taki çeşitli sahte yorum gruplarını kapattırmak için işlem bile başlattı…
Şimdi ise Trendyol Yemek bu konuda bir adım atıyor ve kimin ne aldığını göstererek sahte yorum yapanların ifşa olmasına önayak oluyor.
Streaming rekabetinde kartlar yeniden dağıtılıyor: ABD’de en çok tercih edilen platformlar belli oldu!
Streaming platformları arasında kıyasıya rekabet tüm dünyada hız kesmeden devam ediyor. Son 10 yıla damgasını vuran ve bulunduğu hemen her ülkede zirveyi bırakmayan Netflix için 2022’nin geçtiğimiz yıllarda olduğu kadar başarılı geçtiğini söylemek mümkün değil. Zira platform bu yıl en çok kaybettiği abone sayısıyla gündeme gelmişti. Araştırma şirketi Parks Associates’in yayınladığı rapora göre ise Netflix son 10 yıldır ilk kez zirveyi kaybetti ve Amazon Prime tahtın yeni sahibi oldu…
ABD ve Kanada’daki yaklaşık 100 streaming platformunun pazar eğilimlerini ve profillerinin kapsamlı bir analizini sunan Parks Associates’in son raporunda Amazon Prime; ABD ve Kanada’da en çok kullanıcıya sahip streaming platformu oldu. Prime Video’nun hemen ardından Netflix ikinci olurken onu üçüncü sırada HULU ve dördüncü sırada Disney+ takip ediyor…
Yıl boyunca yaşadığı abone kaybına çözüm üretebilmek adına yeni yayın politikaları geliştiren Netflix’in son çeyrekteki atağı zirveyi kaptırmasına engel olamadı. Yarışın önümüzdeki dönem nasıl devam edeceğini ve rekabette fark yaratmak isteyen platformların nasıl bir yol izleyeceğini ise hep birlikte göreceğiz.
Dünyanın en iyi ve en kötü patronu aynı kişi
Dünyanın en iyi patronu deyince aklınıza kim geliyor? The Office izleyicisiyseniz yanıt net. Peki, ya en kötüsü? Muhtemelen yanıt yine aynı… Söz konusu Michael Scott olunca ikisi arasında net bir çizgi yok. Zira o kadar doğal ve saf bir karakterden bahsediyoruz ki…
Nielsen raporuna göre The Office, 2020 yılında 57 milyar dakika ile en çok izlenen TV dizisi oldu. 2016 yılında Amerikan dergisi Rolling Stone, The Office’i tüm zamanların en iyi 100 televizyon programından biri seçti. Yani “The Office” kültürü ve esprileriyle büyüyen devasa bir kitle var. Çoktan final yapmış olan dizinin meme’lerinin hala sosyal medyada dolaşması da bu yüzden.
Bu popüler komedi dizisinde Dunder Mifflin kâğıt şirketinin Scranton şubesinin müdürü olan Michael Scott kadar muhteşem bir yöneticiyle tanıştıktan sonra normal iş yaşamı biraz tatsız gelebiliyor. Aslında saf, ırkçı, şovmen, seksist, kaba ve zaman zaman düşüncesiz biri ancak muhteşem dedik çünkü hem çalışanları hem de izleyiciler onu çok seviyor. Yani, milyarlarca insana tesir eden bir sihri var. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Çalışanlar, yapay zekaya sıcak bakıyor
Yapay zekanın iş hayatındaki kullanım alanı giderek genişliyor. Yapılan bir araştırma teknoloji kuşağı olarak nitelendirilen Z’lerin iş hayatındaki nüfusunun artmasının yapay zekayı daha büyük bir oyuncu haline getirebileceğine işaret ediyor.
Özellikle Z kuşağının iş dünyasındaki ağırlığının artmasıyla birlikte insan dokunuşu gerektirmeyen belirli görevleri otomatikleştirmeye yönelik eğilim de artıyor. Amerika merkezli yapay zeka teknolojileri şirketi Macami AI tarafından yapılan ankete göre Z kuşağı çalışanlarının yapay zekayı tercih etmek olasılığı diğer kuşaklara göre daha yüksek.
Yapay zekanın yükselişinde fayda görenler sadece Z kuşağı çalışanları değil. 35-44 yaş arası kişilerin yüzde 81’i temel görevler için yapay zeka kullanmayı tercih edeceğini belirtirken 45-54 yaş aralığındaki çalışanların yüzde 76’sı da aynı fikirde. 35 yaş üstü kesimin yapay zeka kullanmak istemesinin sebeplerinin başında ise daha az mesaiye kalıp aile ve çocuklarına daha fazla zaman ayırmak istemesi galiyor.
Yapay zekanın iş yükünü hafifleteceğinin düşünülmesi, bu teknolojinin beklenenden hızlı yayılacağına işaret ediyor olabilir. Totale bakıldığında ise çalışanların yaklaşık yüzde 72’si fatura kesme gibi temel işlemler için yapay zeka kullanmak istiyor. Çünkü katılımcılara göre faturalama gibi oldukça kolay bir şekilde otomatikleştirilebilir işlerde yapay zeka kullanmak, diğer görevlere odaklanmaları için zaman kazandıracak.