Burger King Türkiye’de 20. Yılını kutluyor
Türkiye’de 1995 yılından bu yana TAB Gıda bünyesinde faaliyet gösteren Burger King, 20. yılını Four Seasons Hotel’de özel bir davetle kutladı.
Basın mensupları ile bir araya gelen TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu, TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici ve TAB Gıda Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Seçil Kurdoğlu, markanın Türkiye’deki büyüme başarısı ve bu başarının globale taşınmasındaki kilometre taşlarını, gelecek döneme ilişkin yatırım ve hedeflerini anlattılar.
“Ham maddemizin yüzde 98’ini yurt içinde tedarik ediyoruz”
Konuşma yapan TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu, 20 yıl önce 65 milyon dolar sermaye ile Burger King’in master franchise’ı olduklarını ve rakiplerinden çok geride işe başladıklarını söyleyrek, “Hiç bilmediğimiz bir sektöre adım attık ama hedefimizde hep büyüme vardı. İşi sıfırdan öğrendik. Her yıl yüzde 30 büyüme hedefimiz doğrultusunda yaptığımız yatırımlarla çok hızlı büyüdük. Bu başarı globalin de dikkatini çekti ve Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz bu başarılı operasyon modelini Çin’e ihraç ettik. Son 10 yılda tüm markalarımızda restoran sayımızı Çin operasyonumuzla beraber 100’den 1500’e çıkardık. Ham maddemizin yüzde 95’ini yurt dışından alırken, bugün yaptığımız yatırımlarla, ham maddemizin yüzde 98’ini yurt içinde tedarik etmeye başladık” diye konuştu.
“Başarımızdaki en büyük etken cesaret ve girişimcilik”
Toplantıda kapsamlı bir sunum yapan ve Burger King’in Türkiye’deki serüvenini anlatan TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, Burger King’in başarısında rol oynayan en önemli faktörlerin cesaret ve girişimcilik olduğunu belirtti. Dikici, “ ‘Geçen yıl ziyaretçilerimize en çok neyimizi beğenmiyorsunuz?’ diye sorduk. Cevap patatesti. Yaklaşık 50 milyon dolar yatırımla Afyon’da patates fabrikası kurduk. Üretimini yaptırdığımız çiftçilerimizi sürekli eğitimlerle destekliyor, Türkiye’de beyaz patates üretimi yapılmadığı için kendi tohumumuzu çiftçilere vererek hasatlarını alıyoruz” diye kaydetti.
“At eti ile ilgili olayın bizimle ilgisi yok”
Toplantıda, Burger King’in at etli hamburgerlerin İrlanda’da bulunan ve ABF Foods Group firmalarından Silvercrest adlı bir imalat şirketinde üretildiğini itiraf etmesi, gazetecilerin odak noktasıydı. Dikici, at eti ile ilgili durumun İrlanda’da geçtiğini vurguladı ve “Olayın olduğu dönemde oradan Türkiye’de bir ithalat yok. Biz bu olayın Türkiye ile ilgisini anlamıyoruz. Bunu mizahi görüyoruz. Sosyal paylaşımda komik şeyler oluyor. Ama acıklı olan kimilerinin komikliklere itibar etmesi. Bu olayın bizimle alakası yok. “ dedi. Bu olayın ardından etlerin DNS’sının kontrol edildiğini belirten Dikici, “Burger King markası tek Türkiye’de yok, 73 ülkede var. Bu 73 ülkenin kendine özgü üreticileri, kalite kontrol departmanı var. At eti ile ilgili olay 3 sene evvel İrlanda’da çıktı. Bize oradan et gelmiyor. Ülkemizde yerli besi danası kullanılıyor” ifadelerini kullandı.