B2B Summit’23’ün ana teması: “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar”
Marketing Türkiye liderliğinde Deloitte Digital ve Kuantum Araştırma uzmanlığıyla tasarlanan B2B Marketing & Management Summit “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” ana temasıyla bu yıl 3. kez 24 Mayıs Çarşamba günü Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirilecek. Yeni dünyanın gereklerinin dikey alanda paylaşıldığı büyük bir buluşma ve bir öğreti platformu olan zirvede sekiz ana başlıkta B2B sektörlerdeki yönetim ve pazarlamaya ilişkin güncel gelişmeler ayrıntılarıyla paylaşılacak. B2B markaların performansını değerlendiren çok kapsamlı bir araştırmanın sonuçlarının da açıklanacağı zirve sürecinde “B2B Excellence Awards” ile “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” da ödüllerine kavuşacak…
Tedarikinden üretimin odağına, üründen satışa kadar her aşaması kritik öneme sahip olan B2B sektörler bugün ülke ekonomilerinin gündeminde. Her ne kadar B2B şirketler son aşamada “2C” de olsa B2B sektörler B2C’lerden farklı dinamiklere sahip. Bu farklılık sadece iletişim sürecinde değil, bugüne değin pek de dillendirilmeyen değer önerisinde de mevcut. Örneğin sürdürülebilirlik artık sadece B2C’nin gündemi değil. İş dünyasının tüm oluşumları ve faaliyet alanları sürdürülebilir bir üretim için yeni stratejiler belirlemek ve duyurmak zorunda.
Günümüzde B2B yönetimleri üretimden satışa artan baskıyı daha çok hissediyor. Bunun nedeni; farkındalığı yaratmak üzere yapılan çalışmalar, başta iletişim kaynakları ve argümanları olmak üzere bol ve çeşitli değil. Veriyle temellendirilen yaratıcılığı teknolojiyle buluşturan B2B profesyonelleri yeterince birikimin oluşmadığı bu alanda yeni içgörüler yarattı ve başarı hikayeleri yazdılar. Tüm bu değişim ve dönüşüm bu yıl “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” ana temasıyla gerçekleşecek olan “B2B Marketing & Management Summit”te sekiz ana başlık altında ela alınacak. Metodolojisi Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma tarafından tasarlanan ve “Yılın En İtibarlı İş Ortaklarını” geniş katılımlı bir araştırmayla belirleyen B2B Excellence Awards da zirve sürecinde düzenlenecek törenle sahiplerini bulacak.
B2B Marketing & Management Summit’23’ün ana başlıkları
1. EX
2. Değer Zinciri
3. Yurt Dışı Açılım
4. Yurt İçi Açılım
5. Dijital Dönüşüm
6. İnovasyon
7. Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Yönetişim
8. B2B’de Dönüşen Sektörler
Neler konuşulacak?
EX: Şirketlerin odağına çalışanları yerleşti
İç ve dış müşteri kavramı pandemi döneminde hem ayrıştı hem farkındalıkları arttı. Kurumlar bugüne değin odaklarına tüketici memnuniyetini alırken çalışanlarının ürün ve hizmetlerini nasıl algıladığıyla daha çok ilgilenmeye başladı; çalışma düzeninden nerede çalışacaklarına kadar her aşamada maksimum memnuniyeti sağlamaya odaklandı. İşverenin takdirine bağlı opsiyonel kabul edilen yan haklar temel haklara dönüşürken, kurumların çalışanları işe alma sürecinden başlayarak tüm alanları optimize etmesi hem iş dünyasının genel işleyişini hem de “çalışan” kavramını kökünden değiştirdi. İş gücünde öngörülemez değişimi bugünden öngörmek ve geleceğe hazırlanmak şimdi her zamankinden daha önemli.
Tedarik zincirinden değer zincirine dönüşen süreçler
Ekosistem, her birisi güçlü bağlarla birbirine bağlanmış oluşumların aynı hedef için dengeli varlık göstermesi demek. İşin sürdürülebilirliği için sektör fark etmeksizin en önemli kavramlardan biri olarak kabul edilen ekosistem, tedarik zincirindeki her bir halkanın kusursuz işlemesini gerekli kılıyor. Kusursuzluk iş birliği, pürüzsüz iletişim ve elbette katma değer yaratarak mümkün. Tedarik zincirinin değer zincirine dönüştüğü günümüzde markaların dikkat etmesi gereken uygulamalar ve ana trendler B2B Marketing & Management Summit’23’te katılımcılarla paylaşılacak.
Yurt dışına açılırken ekosisteminiz kadar güçlüsünüz
İhracat elbette her zaman önemliydi ancak giderek bu önem arttı, artıyor. Bol rakipli global pazarda rakipler arasından öne çıkmak pek çok parametrenin doğru bileşeniyle mümkün. Sorular şunlar: Yurt dışına çıkarken her bir şirket ne kadar güçlü? Desteklerimizi ve destekçilerimizi biliyor muyuz? Türkiye’de önümüzdeki dönemde ne tür ihracat teşvikleri olacak? Konu ihracat olduğunda akla ilk gelen paydaşlardan lojistik firmalarının sunduğu değer önerisi nedir? Hangi ülkeye, hangi ürünle, hangi iletişim ve pazarlama stratejisiyle girilmeli? Yanıtlar B2B Marketing & Management Summit’23’te…
Tedarikte bir kaldıraç olarak yurt içi açılım
Son 24 yılın en yüksek enflasyonunu yaşadığımız bu günlerde yurt dışına açılım pek çok kurum için bugünün planları arasına giremeyebiliyor. Ancak olagelmiş ürünler ve hizmetleri sunmaya devam etmekle yaratılan cirolar, artık kurumların temel maliyetlerini dahi karşılamakta yetersiz kalabiliyor. Yurt dışına açılım uzak bir olası plan ve var olan sistemin getirisi yetersizse ne mi yapmalı? Yurt içi açılımın yol haritası Türkiye’de üretim yapmanın avantajları ve lokasyonun değer zincirindeki yeri geniş bir perspektiften ele alınmalı. Uzmanlardan dinleyeceğiz…
Tedarik zincirinin verimliliği için dijital dönüşüm
Dijital dönüşüm epey uzun bir süredir gündemimizde ancak henüz istenilen düzeyde dönüşüm sağlanamadı. Buna rağmen B2B sektörlerde satın almanın dijital platformlara taşınması tedarik zincirinin kesintisiz işlemesi için giderek önem kazanıyor. Platformların daha fazla müşteriye ulaşması ve tedarik ürünlerinin artırılması için neler yapılıyor? Satın almanın dijitalleşmesinin faydaları ve en çok değer üreten uygulama alanları neler? B2B müşteriler için yaratılan veri, analitik ve nesnelerin interneti konularında çözümler neler? Daha güvenli ve regüle edilmiş bir B2B dijital dönüşüm nasıl mümkün olabilir? Zirve işte bu soruların da yanıtlarını verecek…
Kaynaktan tüketime kadar inovasyon
Üretimin kaynak tedarikinden teslimatına kadar her aşamasında inovasyon yapmak mümkün. Peki, ya tasarruf için inovasyon yapmak mümkün mü? B2B üretim tesisleri için üretilen enerji yönetim çözümleri, otomasyon ve endüstri 4.0 çözümleri neler? Bu çözümlerin yarattığı satış kanalları ve fırsatlar neler? Satış sonrası hizmetler inovatif uygulamalar ve servis ağının gücünün değer önerisi nedir? B2B’nin bu hayati soruları B2B Marketing & Management Summit’te yanıt bulacak…
Kurumsal sürdürülebilirlik ve yönetişim
Ekosisteminin gücü sektörünün gücünü de belirliyor. Kaynaktan üretime kadar her aşamada teknoloji desteğiyle ilerleyerek B2B ekosistemini sürdürülebilir kılmak mümkün mü? Sürdürülebilir finansman öncelikleri neler? Toplumsal katkıyı ön plana çıkarabilen marka nasıl olunur? B2B sektörünün paydaşları zirvede bu sorulara yanıt arayacak…
B2B’de dönüşen sektörler
Birçok ürün ve hizmetin varoluş nedenini kaybetmeden potansiyelini artırdığına, tüketici beklentileriyle dönüştüğüne tanıklık ediyoruz. Kurumların zorunlu dönüşümlerinin yanı sıra dönüşen sektörler bu yolculuklarına devam ediyor. B2B alanda faaliyet gösterenlerin yolcukları, stratejileri ve gelecekte onları neyin beklediği B2B’de Dönüşen Sektörler başlığında keşfedilecek.
Yapay zeka reklam sektörünü nasıl değiştirecek? Yanıt Marketing Türkiye Aralık sayısında…