Sosyal medyanın zirvesinde “savunma” farkı!
Web ve Sosyal Medya Takip, Raporlama, Analiz ve Akıllı İş Platformu BoomSonar Suite tarafından sunulan SocialBrands her ay Türkiye’nin en kapsamlı ve tek sosyal medya performans incelemesini gerçekleştirerek sonuçları kamuoyuna sunmaya devam ediyor. Markalar, tüketicilerle buluşma hedeflerinde sosyal medyanın gücünden her geçen gün daha çok faydalanıyor, sosyal medyada görünür olabilmek için daha fazla zaman ve bütçe ayırıyor. Peki, sosyal medyaya verilen bu emeğin karşılığını en çok hangi markalar alıyor? Yanıtlar SocialBrands Aralık Ayı Top100 Listesi’nden geliyor…
Ayın en başarılı markaları; Baykar, Koç Holding ve Aselsan
SocialBrands’te yer alan markaların Facebook, Twitter ve Instagram puan ortalamalarıyla hazırlanan Top100 listesinin en başarılı markası, 6 tonluk insansız hava aracı #Kızılelma iletişimiyle öne çıkan Baykar oldu. Koç Holding, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü iletişimiyle öne çıkarak listesinin ikinci sırasında yer aldı. İlk üçte yer alan diğer marka ise alçak irtifa hava savunma sistemi iletişimiyle öne çıkan Aselsan oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
SocialBrands Aralık ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamını incelemek için tıklayın!
Kasım ayı bize “O”nu hatırlatıyor…
Markalar Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün aramızdan ayrılışının 84. yılını her yıl olduğu gibi bu yıl da sosyal medya kanalları üzerinden yaptıkları paylaşımlarla andı. 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü hakkında SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından paylaşılan 14 bin içerik toplamda 3 milyonun üzerinde etkileşim elde etti.
Şişecam’ın, 10 Kasım’a özel hazırladığı reklam filminde İsviçreli çağdaş görsel sanatçısı Simon Berger, 4.028 çekiç darbesiyle Atatürk portresi yarattı. Film, “her 10 Kasım’da, koca bir millet #Paramparça” mesajıyla paylaşılarak sosyal medyada gündem oldu.
10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü’ne özel içerikleri her yıl merakla beklenen Koç Holding, #UmudumuzSonsuz filmiyle Mustafa Kemal Atatürk’ün başına gelen tüm olumsuzluklara rağmen mücadelesinden vazgeçmeyişini anlattı.
Petrol Ofisi, Sunay Akın’ın seslendirdiği ve Mustafa Kemal Atatürk’ün tüm dünyadaki saygınlığını anlatan Yüzyılın Dehası içeriğiyle sosyal medya kullanıcılarının beğenisini topladı.
Ayrıca Sabancı Holding, #YorulmakOlmaz hashtagiyle paylaştığı içerikle ve Türkiye İş Bankası, Mustafa Kemal Atatürk’ün sonsuza dek kalplerde yaşayacağı mesajını içeren reklam filmiyle öne çıktı.
Araştırmanın metodolojisi
1-30 Kasım döneminin değerlendirildiği SocialBrands Aralık Ayı Top100 listesi markalara ait 47 bin 69 hesaptan paylaşılan 1 milyon 695 bin ileti ve 1 milyar 197 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından incelenmesi sonucu hazırlandı.