İşten çıkarma dalgası yiyecek sektörüne sıçradı: PepsiCo çalışanlarıyla yollarını ayırıyor | Son 24 saatin gündemi
PepsiCo, ABD’deki merkezinde yüzlerce çalışanın işinin son vermeye başladı. Wall Street Journal’ın haberine göre işten çıkarmadan büyük ölçüde içecek, atıştırmalık ve paketli tüketim ürünleri etkilenecek.
Son günlerde medya ve teknoloji şirketleriyle gündeme gelen kemer sıkma politikaları ve buna bağlı olarak yapılan işten çıkarmalar, yiyecek-içecek sektörüne de yansımış gibi görünüyor. PepsiCo tarafından çalışanlara gönderilen nota göre şirket organizasyonda basitleşmeyi amaçladığı için çalışan sayısını azaltıyor. Kaynaklar, atıştırmalık biriminde gönüllü emeklilik programıyla halihazırda çalışan sayısının azaltıldığını, bu sebeple içecek tarafında işten çıkarılmaların daha ağır olacağını belirtiyor.
Zincir mağazalar artık fiyat değişikliğini Ticaret Bakanlığı’na bildirmek zorunda…
Zincir marketler yaklaşık son 1,5 yıldır belirli aralıklarla yükselen gıda fiyatlarına ilişkin hedef olarak gösteriliyordu ancak ipler daha önce hiç geçtiğimiz haftadaki kadar gerilmemişti. Öyle ki iktidar tarafından peşi sıra gelen açıklamalara Gıda Perakendecileri Birliği Başkanı Galip Aykaç sert yanıt vermiş, yoğun tepkiler üzerine ise istifa kararı almıştı…
Şimdi ise sürece ilişkin yeni bir adım Resmî Gazete’de yayınlandı. Perakende Ticarette Uygulanacak İlke ve Kurallar Yönetmeliği’nde gerçekleştirilen bu değişiklikle beraber 200’den fazla şubesi olan zincir mağazalar, satışa sundukları ürünler ile şubelerine ilişkin verileri Ticaret Bakanlığı’nın belirlediği sisteme aktaracak.
Bu veriler kurum, kuruluş ve kamuoyu ile paylaşılacak. Düzenlemeyle, zincir mağazalarda satılan ürünlere yönelik fiyat denetimi gerçekleştirilmesi hedefleniyor. Zincir mağazalara getirilen “Veri paylaşımı” zorunluluğunun mutfaktaki yangını söndürmeye yetip yetmeyeceğini ise hep birlikte önümüzdeki süreçte göreceğiz…
Google sekmelerinde kaybolmaya son!
Google, Chrome için getirdiği yeni güncellemeyle kullanıcıların sekmeler arasında kaybolmadan daha pratik bir deneyim yaşamasını sağlıyor.
Bunlardan ilki ilişkili sekmeleri bir araya toplayan gruplandırma özelliği. Aynı konuyu araştırmak için açılmış tüm sekmeleri gruplandırmak için sekmenin üzerine sağ tıklayarak “Sekmeyi yeni gruba ekle” seçeneğine tıklamak ya da söz konusu sekmeyi gruba sürüklemek yeterli oluyor. Grupların birbirine karışmaması içinse renklendirme seçeneği de var.
Ayrıca güncellemeyle birlikte arama çubuğuna @sekmeler yazarak sekmeler içerisinde arama yapılabilecek. Benzer şekilde @geçmiş yazılarak da arama geçmişindeki verilere ulaşılabilecek.
Yapay zeka, Marvel kahramanlarını Nike sneaker’a dönüştürdü…
Moda, tarih boyunca dönemin koşullarından esinlendi şüphesiz. Günümüzdeyse sanat dünyasını da tesiri altına alan yapay zeka teknolojisi, modaya yön veren faktörlerin başında geliyor.
Pek çok ressam, illüstratör ve tasarımcı çizgisini yapay zekaya taşıyarak hem kendi tarzını yeniden yorumluyor hem de markalara fikir verebilecek yaratıcı işler ortaya koyuyor. İllüstratör Ayari Rami’nin Marvel karakterlerinden yola çıkarak Mid Journey aracılığıyla tasarladığı Nike sneaker’lar ise söz konusu yaratıcı işler arasında yer alıyor…
Rami’nin tasarımlarıyla çizgi roman olarak doğan ardından beyaz perdede yeniden hayat bulan Marvel karakterleri, bambaşka bir boyutta karşımıza çıkıyor. Tasarımcının kişisel hesaplarından paylaştığı Nike sneaker’lar Marvel’in ünlü süper kahramanlarının karakteristik dış görünüşleri ve kostümlerinden esinleniyor.
Yılın kelimeleri “Goblin Mode, Permacrisis, Gaslighting” isyan ediyor!
Geçtiğimiz ay tarihinde ilk kez yılın sözcüğü seçimini demokratikleştirdi Oxford Sözlüğü ve Twitter üzerinden anket açarak takipçilerine üç seçenek sundu; metaverse, #IStandWith ve Goblin Mode. Yüzde 49,1’lik bir kesimin seçimiyle yılın kelimesi toplumsal beklentileri reddeden bir yaşam biçimi olarak tanımlanan “Goblin Mode” oldu.
Yılın kelimesini ilk açıklayan sözlük Collins’ti. İngilizcede kalıcı anlamına gelen “Permanent” ile kriz anlamına gelen “Crisis” sözcüklerinin yan yana gelmesiyle oluşan “Permacrisis“, uzun süren istikrarsızlık ve güvensizlik dönemini ifade ediyor.
Bir diğer otorite olan Merriam-Webster sözlüğü ise yılın kelimesinin “gaslighting” olduğunu duyurdu. İkili ilişkilerde taraflardan birinin kendi çıkarı için karşı tarafı sözleri ve davranışlarıyla yanıltarak şüpheye düşürmesi anlamına gelen gaslighting, bir çeşit manipülasyon yöntemini tanımlıyor.
Goblin Mode, Permacrisis ve Gaslighting… Aslında baktığımızda her biri dünyanın dönüş hızını artıran kelimeler. Belki de önümüzdeki yıl var olan düzene bir tepki olarak doğan bu kelimeler, daha iyisini yapma cesaretine dönüşür…