Beyaz eşyada yerliye sadakat bir başka
Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği Kuşakların Marka Tercihleri araştırmasında bu defa “beyaz eşya ürünleri” yer aldı. Çalışmaya göre Baby Boomer ve X kuşağının sıklıkla tercih ettiği beyaz eşya markası Arçelik… Y’ler tercihini Vestel’den, Z’ler ise Bosch’tan yana kullanıyor. Z, Y ve X kuşağı beyaz eşya satın almadan önce yakın çevresinden fikir alırken Baby Boomer’lar indirim ve promosyonlara bakıyor.
Evlerin demirbaşı olan beyaz eşyaların teknolojinin gelişimiyle birlikte tüketicilere sunduğu fonksiyonlar da her geçen gün artıyor. Tüketiciler buzdolabının içerisinde ne olduğunu telefonlarından görebiliyor, fırında iki farklı yemeği kokularını birbirine karıştırmadan pişirebiliyor. Peki, hayatı kolaylaştıran ve keyifli hale gelmesini sağlayan beyaz eşyalarda kuşaklar hangi markaları tercih ediyor ve bu tercihlerini neler şekillendiriyor? Yanıt Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği Kuşakların Marka Tercihleri araştırmasında…
Marka tercihinde mutabakat yok!
Araştırmaya göre Baby Boomer ve X kuşağı beyaz eşya markaları arasından ilk olarak Arçelik’i tercih ediyor. Öne çıkan diğer markalar ise Bosch ve Vestel. Sıklıkla tercih edilen beyaz eşya markalarında yüzde 50,6 ile Bosch Z kuşağında, yüzde 41,8 ile Vestel Y kuşağında öne çıkıyor. Arçelik ise yüzde 57,2 ile X kuşağının ve yüzde 59,2 ile Baby Boomer kuşağının ilk tercihi oluyor.
Öncelik enerji tasarrufu
Küresel ısınma, çevre kirliliği gibi sorunlar enerji tasarrufuna olan ilgiyi de her geçen gün artırıyor. Beyaz eşya markaları da bu hassasiyetler çerçevesinde üretim politikalarını gözden geçiriyor. Araştırma sonuçları da Y, X ve Baby Boomer kuşaklarının beyaz eşya satın alırken enerji tasarrufunu önceliklendirdiğini gösteriyor. Elbette bunda giderek yükselen enerji fiyatlarının etkisi de büyük. Enerji tasarrufu konusunda daha hassas olması beklenen Z kuşağının öncelikli kriteri ise beklenin aksine enerji tasarrufu değil “kullanışlı olması…”
Tavsiyeler alışverişe yön veriyor
Araştırmaya göre Z, Y ve X kuşağı markalara güvenip satın alım yapmadan önce yakın çevresinin deneyimlerini önemsiyor ve kararlarını bu yönde alıyor. Baby Boomer kuşağının önceliğinde ise indirim ve promosyonlar bulunuyor. Satın alım yapmadan önce yakın çevre tavsiyesini yüzde 42,1 ile Z kuşağı, 40,1 ile Y kuşağı ve 44,2 ile X kuşağı dinliyor ve bu yönde karar alıyor.
Tercihler yerli markalardan yana
Türkiye beyaz eşya üretiminde hem yerli hem de uluslararası pazara hitap edebilen başarılı üreticiler arasında yer alıyor. Peki, kuşaklar beyaz eşya satın alırken ürünün yerli üretim olup olmamasını nasıl değerlendiriyor? Araştırmaya göre Baby Boomers’ın yüzde 68,6’sı ve Y kuşağının yüzde 55,8’i beyaz eşya satın alırken yerli ürün olmasına öncelik veriyor. Z kuşağının yüzde 61,3’ü ise yerli ürün olmasına yönelik bir hassasiyet göstermiyor. X kuşağı bu konuda kendi içinde görüş ayrılığı yaşıyor. Yüzde 43,2’si için yerli üretim veya ithal ürün olması fark etmiyor. Ancak yüzde 43,1’i yerli ürün olmasını tercih ediyor.
Tüketici beyaz eşya markalarına sadık
Araştırmaya göre beyaz eşya tercihlerinde tüm kuşakların yüzde 80’i marka sadakatine önem veriyor. Uzun ömürlü ve kaliteli beyaz eşyalar ise tüm tüketicilerin hayali… Kuşakların beyaz eşya almalarını etkileyen faktörlerin başında kalite geliyor.
Araştırmanın metodolojisi
Marketing Türkiye için araştırma şirketi Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşaklara Göre Beyaz Eşya Tercihi” araştırması 04 – 08 Kasım 2022 tarihleri arasında 1100 kişinin katılımıyla gerçekleştirildi. Çalışma kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile “Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak yapıldı.
Beyaz eşyada marka tercihi bir aile geleneği
- Artan enerji fiyatları ve Avrupa’daki enerji krizine yönelik oluşan hava tüketicinin enerji tasarrufunu önceleyen ürünlere yönelmesini tetikliyor. Markaların servis ağı, garanti süresi, kullanıcı dostu parametrelerinde gelmiş oldukları seviye enerji tasarrufu özelliğini öne çıkarmalarını kolaylaştırıyor.
- Beyaz eşyanın dayanıklı tüketim malı özelliğinde olması ise aslında kuşaklararası aktarım mekanizmasını harekete geçiren önemli bir eşik noktası. Beyaz eşyasını yenileyenler için deneyim önemli, beyaz eşya dünyasına yeni adım atacak tüketiciler içinse çok daha önemli… Bu deneyim kuşakların tümünde yeni bir beyaz eşya satın almada aynı markadan vazgeçmeme davranışını teşvik edici başat unsur.
- Yerli ve yabancı markaların yoğun bir rekabet içerisinde olduğu sektörde yerli markaların ağırlığı dikkat çekiyor. Deneyim ve küresel marka imajı tüketicinin yerli ürün tercihini önemli ölçüde etkiliyor.
Yapay zeka reklam sektörünü nasıl değiştirecek? Yanıt Marketing Türkiye Aralık sayısında…
Yılın anketi: 2022’nin “en”leri sizin oylarınızla belli oluyor!