Huawei ve Oppo güçlerini birleştiriyor | Son 24 saatin gündemi
2019’da başlayan ABD ambargosuna dek pek çok pazarda dikkatleri üzerine çeken Huawei, ambargonun ardından büyüme ivmesini neredeyse tamamen kaybetti. Hizmet gücünü artırmak isteyen marka bu doğrultuda yeni bir adım atarak bir başka Çin menşeili marka Oppo ile güçlerini birleştirme kararı aldı.
BTK çatısı altında çıkışını sürdüren Oppo, Huawei ile 5G, WiFi, ses ve video kodeklerini kapsayan bir anlaşma yoluna gitti. Huawei ve Oppo, bu konulardaki bilgi birikimlerini birbirlerine sunacaklarına dair çapraz lisans anlaşması imzaladıklarını duyurdu.
Anlaşmanın şartlarına göre Huawei, Oppo’ya bağlantıyla ilgili teknik bilgi sağlayacak. Öte yandan Oppo’nun yüksek kaliteli ses ve video tüketici elektroniği alanlarında uzun bir tecrübesi bulunuyor. Huawei de anlaşma ile birlikte bu tecrübelerden yararlanacak…
Yapılan bu anlaşma Huawei’e 2018 yılında yakaladığı çıkışı getirir mi bilinmez ama marka yapılan çapraz lisans anlaşması sonucunda bazı 5G teknolojilerinin Çin dışında ürün satan bir şirket tarafından kullanılmasının önünü açmak istiyor.
Microsoft, Londra Borsası’nın hissedarı oldu
Teknoloji devi Microsoft, Londra Menkul Kıymetler Borsası’nın (LSEG) yaklaşık yüzde 4’lük hissesini satın alacağını duyurdu. 10 yıllık stratejik anlaşma doğrultusunda Londra Borsası’nın hissedarı olan şirket, finansal hizmetler sektöründen 5 milyar dolar gelir elde etmeyi hedefliyor.
Microsoft’un resmi sitesinde yer alan açıklamaya göre iş birliği, yeni nesil veri ve analitiğin yanı sıra bulut bilişim ürünlerini içeriyor. Londra borsası için yeni bir veri altyapısı ve Microsoft Azure, AI ve Microsoft Teams ile analitik ve modelleme çözümleri de anlaşma kapsamına giriyor.
LSEG CEO’su David Schwimmer anlaşmaya ilişkin, “Bu stratejik ortaklık, LSEG’in önde gelen küresel finans piyasaları altyapısı ve veri işi olma yolunda önemli bir kilometre taşı. Ayrıca ortaklık müşterilerimiz için deneyimi dönüştürecek” diyor.
Bir yeni mesajınız var ancak okunduktan sonra silinebilir…
WhatsApp geçtiğimiz aylarda fotoğrafları bir kez görüntüleme özelliğiyle beğeni toplamış, bu fotoğrafların ekran görüntüsünün alınmasını da engellemişti.
Ancak son zamanlarda peak yapan ifşa kültürü daha çok mesajlardan ilerliyor… Bunun farkına varan anlık mesajlaşma devi, bir kez görüldükten sonra otomatik kaybolan mesajlar üzerinde çalışıyor. Beta sürümünde fark edilen özellik sayesinde kullanıcılar hassas bilgiler paylaştıktan sonra okunmasını bekleyip manuel olarak “Herkesten Sil” seçeneğini kullanmak zorunda kalmayacak.
Yapay zekanın “sihirli avatarları” sosyal medyayı ele geçirdi
Yılın öne çıkan gelişmelerinden biri yapay zeka teknolojilerinin hızla hayatın pek çok alanında yaygınlaşması oldu şüphesiz. Son günlerde ise özellikle Instagram akışı yapay zekayla oluşturulan portrelerle dolup taşıyor… Herkesin birbirine “Nasıl yaptın?” diye sorduğu bu portreler, Lensa AI adlı mobil uygulamayla oluşturuluyor.
Lensa AI, uygulamaya yüklenen fotoğrafları yapay zeka teknolojisiyle avatara dönüştürüyor. Ortaya çıkan resimler ise adeta Rönesans tablosunu andırıyor. Prisma Labs’in yaratıcısı olduğu uygulama, aslında 2018’den beri aktif. Ancak Sensor Tower verilerine göre uygulama esas popülerliğini Kasım ayı sonlarında gelen “sihirli avatar’lar” özelliği sayesinde elde etti. Bu özellik kullanıma sunulduktan sonra ABD’de Kasım ayı boyunca 2 milyon kez indirilen uygulama Aralık’ın ilk 5 gününde 4 milyon indirmeye ulaştı ve hem Apple’ın hem de Google’ın uygulama mağazalarında zirveye yerleşti. Yine Sensor Tower’ın günlük verilerine bakıldığında Lensa AI, Türkiye’de Apple kullanıcılarının son üç günde en çok indirdiği ücretli uygulama olurken, Android kullanıcılarının tercih ettiği ilk 10 uygulama arasında yer aldı.
Starbucks baristaları ayaklandı: “Bahşiş istemiyoruz”
Bahşiş tartışmasının iki tarafı var. Bir yanda bahşiş bırakmadığı zaman kendini kötü hissedenler var diğer tarafta işletmelerin adil bir ödeme yapmadığı için oluşan bu boşluğu doldurmak istemeyenler… Starbucks’ın ABD’de benimsediği “zorunlu” bahşiş uygulaması işte bu tartışmayı alevlendirdi. Bahşiş istemeyen baristaların TikTok’ta başlattığı akım ise dikkat çekiyor…
Starbucks’ın “müşterilerin sevdikleri baristaları takdir etmesinin bir yolu” olarak tanıttığı yeni sistem, kartla ödeme yapan müşterilere ödeme sırasında bahşiş vermek istediği miktarı soracak.
Starbucks, ABD’de başlattığı bu uygulamayla adeta müşterileri bahşiş vermeye “zorluyor”. Ancak bazı baristalar bu kararı doğru bulmuyor. Zira birçok müşterinin bahşiş kültürünü tam olarak anlamadığını ifade eden kimi baristalar bu kararın sırf bahşiş verdiği için kaba davranma hakkı elde ettiğini düşünen müşterileri artıracağına inanıyorlar ve bahşiş verme baskısı yaratılmasını istemiyor. Haberle iligli detaylara göz atmak için TIKLAYIN.