Çalışanların C-level yöneticilerle konuşurken yaptığı 4 hata
İşyeri kültürüne dair pek çok ezber bozuluyor ancak bir kurumun başarısının en temel kriteri hala etkili iletişim… Çalışanların bireysel olarak değerlerini ifade etmek için mücadele ettiği bir zamanda, üst düzey yöneticilerle ilişki kurma biçimleri, kariyerlerini şekillendirebiliyor. Neticede herkes gibi liderler de sevdikleri ve saygı duydukları kişilere doğru çekilirler ve bu da organik fırsatların yanı sıra terfi anlamına da gelebilir. İşte c-level yönetimle etkili iletişim kurabilmek için kaçınılması gereken 4 kritik hata…
1- Gereksiz ayrıntılardan kaçının
C-level yöneticiler, genellikle organizasyonun alt düzeylerindeki çalışanlarla aynı oranda ayrıntıyla uğraşmazlar ve buna ihtiyaç da duymazlar.
Bu sebeple hangi ayrıntıları vermeniz hangilerini filtrelemeniz gerektiği konusunda dikkatli olmalısınız. Bu durumda görev, yönetici gibi düşünmeye çalışmaktır. Onların karar sürecini anlamak için konuyu daha geniş bir perspektifte inceleyin. Tüm ayrıntılara sahip olabilirsiniz ancak iletişimdeki rolünüz, gerekli bilgileri hızlı ve kolay bir şekilde belirleyip aktarmak.
2- Güçlü bir duruş sergileyememek
Gereksiz ayrıntıları filtrelemeyi başaran çalışanın ardından iş takibi de dahil olmak üzere aldığı brief’lerle ne yapması gerektiğine dair net bir fikre sahip olması gerekiyor. Bu konuda bir eksiklik hissetmeniz durumunda bunu yöneticinin de hissetmesi olasıdır. Eğer kafanızı karıştıran detaylar varsa ya da daha güçlü bir fikir belirtmek isterseniz bu konuda dik bir duruş sergilemelisiniz.
Fikirlerinizi güvenle belirtin ve inandığınız konularla ilgili gerekli desteği sağlamak konusunda tereddüt etmeyin.
3- Soruları ve zorlukları hafife almak
Pek çok insan sunuma öylesine odaklanır ki o sırada yöneticisinin soruları ve itirazlarıyla işaret ettiği detayları gözden kaçırır. Bu olası senaryoyu önlemek için hazırlık yapabilirsiniz.
Bu kapsamda gelebilecek soruları tahmin edin ve cevapları hazırlayın. Yapacağınız hazırlık sonucunda sadece güven inşa etmekle kalmaz aynı zamanda bir duruma bütüncül ve çözüm odaklı bakma yeteneğinizi gösterebilirsiniz.
4- Hazırlık yapmamak
Hazırlık iletişimin anahtarıdır. Mark Twain’in çok iyi bilinen bir sözü var: “Size uzun bir not yazdığım için üzgünüm, kısa bir not yazacak zamanım olmadı.”
Etkili iletişim zaman, düşünce ve odaklanma gerektirir. Yani ayrıntı filtrelemek, bakış açısı yaratmak ve zorlukları öngörmek de etkili iletişime dahildir. Başarılı bir sonuç için hazırlık esastır.
Kaynak: Fast Company – Jim Frawley
Meğer veriyi sızdıran “C-Level”mış…
En yüksek erişim düzeyine sahip olan ve teknolojik cihazlarında hassas veriler bulunan C level yöneticiler, şirketin tüm finansal hesaplarına ve e-postalarına erişebiliyor. Ve buna rağmen pek çoğu evden çalışmayı tercih ediyor. Headhunter şirketi Cowen Partner’a göre yöneticilerin yüzde 80’i uzaktan erişilebilir durumda ve dolayısıyla hacker’lar için altın değerinde olan bilgilere ulaşmak artık çok daha kolay. C level yöneticilere yönelik saldırıların genellikle ev ağları üzerinden gerçekleştiğini belirten Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, üst düzey yöneticilerin alması gereken önlemleri 4 maddede sıralıyor.