Tüketiciler alışveriş sezonunun zirvesine nasıl hazırlanıyor?
Salesforce Shopping Index’in tahminlerine göre yılbaşı alışverişi sezonunda online satışlar, Kasım ve Aralık aylarında küresel olarak 1.12 trilyon dolara ulaşacak. Geçtiğimiz yıla dair Salesforce verilerine göre, 2021 Kasım ve Aralık aylarında yıllık yüzde 5’lik artışla 1.14 trilyon dolara ulaşan satış rakamları bu yıl da temelde aynı artış seviyesini izliyor. Ancak Deloitte’un yılbaşı sezonuna dair e-ticaret tahminleri daha iyimser bir tablo çiziyor: 2022 yılbaşı sezonunda online satışlarda 2021’e kıyasla yüzde 12.8 ile yüzde 14.3 arasında bir artış olacağı öngörülüyor.
Tüketiciler, yükselen fiyatlarla birlikte daha yüksek değer sağlayan seçeneklere yöneliyor ve alışverişlerini daha erken yaparken kişiselleştirilmiş deneyimler bekliyor. Satıcılar ise bu duruma kampanyalarını ve indirimlerini normalden daha erken sunarak yanıt verdiler ve bu sayede tüketicilerin bütçelerini daha uzun bir döneme yaymalarına ve en iyi fırsatları kaçırmamalarını sağladı. Örneğin Amazon, her yıl bir kere düzenlediği Prime Day kampanyasını bu yıl iki kere yaptı (Prime Early Access Sale). İkinci kampanyayı 11 ve 12 Ekim tarihlerinde gerçekleştirildi.
Alışveriş sezonunun zirvesine yaklaşıyoruz ve e-ticaret uygulamalarının pazarlama çalışmalarını güçlendirmeleri gerekiyor. Bu yılbaşı sezonu, yeni kullanıcı kazanmak için bütçeyi en üst seviyeye taşımak için mükemmel bir zaman. Aynı zamanda markalar kazandığı kullanıcıları güçlü stratejilerle elinde tutarak 2023’e oldukça avantajlı bir konumda girebilir.
E-ticaret kurulumları, Kasım ayının ilk iki haftasında zirveye çıkıyor
Adjust’ın verilerine göre e-ticaret uygulamalarının küresel indirme sayıları Kasım 2021’in ilk iki haftasında en yüksek seviyesine ulaştı ve Kasım ayının ilk iki haftasındaki ortalama indirme oranı, yıllık ortalamanın yüzde 18 üzerindeydi. Rakamlar üçüncü haftada biraz düşüş gösterse de, Black Friday’de 2021 ortalamasının yüzde 31 üzerine çıkarak önemli bir artış yakaladı.
E-ticaret uygulamalarındaki oturumlar Black Friday’de en üst seviyeye ulaşıyor
E-ticaret uygulamalarında açılan oturumlar Kasım 2021’de farklı bir seyir izledi. Kasım ayının ikinci haftasında çok büyük bir büyüme gösterdikten sonra Black Friday’den önceki beş gün içinde en yüksek büyüme seviyesini yakaladı. Kasım ayının ikinci haftasındaki oturumlar yıllık ortalamanın yüzde 15 üzerinde gerçekleşti ve Black Friday sırasındaki oturumlar yüzde 23 daha yüksek oldu.
Alışveriş ve kampanya keşfi uygulamaları iyi bir sezon geçiriyor
Alışveriş uygulamalarının Kasım 2021’deki küresel indirme ve oturumları, yıllık ortalamaya göre yüzde 24 gibi önemli bir artış gösterdi. Kampanya keşfi uygulamalarının indirme ve oturumları, geçtiğimiz yılın Kasım ayında sırasıyla yüzde 21 ve yüzde 15 arttı. 2021 ortalamalarıyla karşılaştırıldığında bu, tüketicilerin en iyi kampanya ve indirimlere olan ilgisinin devam ettiğini gösteriyor.
Tüketiciler Kasım ayında e-ticaret uygulamalarında daha fazla zaman geçirdi
Kasım 2021’de e-ticaret uygulamalarının küresel ortalama oturum süresi 11.42 dakika oldu ve 10.57 dakika olan yıllık ortalamayı geride bıraktı. Kullanıcılar e-ticaret uygulamalarında 11.35 dakika geçirdiler ve Black Friday’in kendisi de ortalamanın üzerinde bir kullanıcı etkileşimi gösterdi. Uzmanlara göre Black Friday, daha yeni ve pahalı ürünler satın almak için daha iyi bir zaman. Tüketiciler bu nedenle en iyi indirimleri bulmak için daha fazla zaman harcıyor.
Kasım ayındaki oturum süreleri yıllık bazda büyüme gösterdi
Adjust verilerine göre tüketiciler e-ticaret uygulamalarında her yıl daha fazla zaman geçiriyor. COVID-19 sırasında artan benimseme ve küresel olarak akıllı telefonlara ve mobil internete daha kolay erişim gibi faktörler bu durumda önemli bir rol oynuyor. Ayrıca kullanıcılar yüksek değerli ürünler için en iyi fiyatı bulmak adına daha fazla zaman harcıyor gibi görünüyor. E-ticaret sektöründeki oturum uzunlukları küresel olarak 2019’dan bu yana her yıl artarak 2020’de 10.02 dakikadan 10.73 dakikaya ve 2021’de 11.42 dakikaya ulaştı.
Dünya ülkelerinin şaşırtıcı yılbaşı gelenekleri: Hangisine dahil olmak isterdiniz?
Yeni bir yıl herkeste ortak bir sevinç ve umuda tekabül ediyor. Fakat elbette herkesin karşılama şekli birbirinden çok farklı. Bunu ülkeler olarak ele aldığımızda ise bol şenlikli bir tabloyla karşılaşıyoruz. Kimi gelenek aşkı çağırıyor, kimi şansı kimi ise parayı… Mesela İspanyollar 12 saniyede 12 üzümü yemeye çalışırken, İskoçya’da ilk adımı atma yarışı başlıyor ve Japonların kahkahaları çınlıyor kulaklarda. Tüm bunlar olurken Yunanistan’dan da soğan kokuları yükseliyor. İşte birbirinden eğlenceli ve komik yılbaşı gelenekleri…