E-ticaret devi 10 ayda etkileşim şampiyonu oldu!
Dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından biri olan Amazon, Türkiye’ye geldiği ilk zamanlar sessiz sedasız faaliyetlerini sürdürmeye başlamış ve beklentilerin gerisinde bir performans sergilemişti. Ancak 2022 yılı, amazon.com.tr için deyim yerindeyse bir dönüm noktası oldu ve yılı büyük bir yükselişle kapatarak adeta “uyuyan dev uyandı” dedirtti. Bu uyanış Gemius Audience’ın verilerine de yansıyor… Öyle ki 2022 yılında ziyaretçi sayısını neredeyse iki katına çıkartı. 2022 Ocak ayında etkileşim sıralamasında 81. olan marka Kasım 2022’de oyunu tam tersine çevirerek zirvede yer almayı başarmış görünüyor…
Amazon, Türkiye’deki ziyaretçi sayısını neredeyse ikiye katladı
ABD’de doğan, sonrasında dünyaya açılan ve bulunduğu ülkelerde büyük başarı gösteren Amazon, Türkiye’de de gücünü göstermeye başladı. Gemius Audience’ın “2022’de E-ticaret devlerinin ziyaretçi sayısı” tablosuna göz attığımızda Amazon.com.tr’nin büyük bir sıçrama yapmış olması dikkat çekiyor. Rakip markalar daha yatay bir seyirle yılı kapatırken, e-ticaret devinin aydan aya ziyaretçi sayısını artırdığı ve yılı neredeyse iki katı bir ziyaretçi artışıyla kapamaya yakın olduğu görülüyor.
Gemius Audience’ın Ocak-Kasım 2022 verilerine göre Trendyol, Hepsiburada ve Çiçeksepeti ile kıyaslandığında Amazon.com.tr, ziyaretçi sayısı temelinde yıl boyu bu üç markanın arkasında yer aldı. Ancak ziyaretçi sayısını aydan aya artıran şirket, Ocak’ta ulaştığı 11 milyonluk ziyaretçi sayısını Kasım’da 20 milyona taşımayı başardı.
Amazon’un trafiği web tarafında daha güçlü!
Ziyaretçi sayısını bir yıl içinde neredeyse ikiye katlayan amazon.com.tr’nin bu başarısının ardındaki en büyük pay; kullanıcıların alışverişte daha kolay bir deneyim yaşamaları için her platformdan hızlıca siteye erişimi mümkün kılmış olması denebilir. Bir yandan webden ziyaretçilerini ağırlayan e-ticaret devi, diğer yandan da mobil uygulama üzerinden de kullanıcılarına ulaşıyor.
Gemius Audience’ın App ve Web platformları arasındaki trafik ölçümlerine göre ise kullanıcılar ağırlıklı olarak amazon.com.tr’ye tarayıcıdan girmeyi tercih ediyor. Uygulamadan girenlerin oranı ise yüzde 40 bandında verilere yansıyor.
E-ticaret platformlarını ziyaret edenlerin yaş ve cinsiyet kırılımlarına göz atıldığında diğer üç dominant alışveriş uygulamasını kullananların ağırlıklı yaş ortalaması 25-34 olurken, amazon.com.tr’yi ziyaret edenlerde bu yaş aralığının 35-44’e yükseldiği gözlemleniyor. Ziyaretçilerin cinsiyet kırılımı söz konusu olduğunda da erkeklerin öne çıktığı (yüzde 56) görülüyor.
Reklam gösterimi 1 milyara dayandı
Amazon.com.tr, ziyaretçi sayısını artırırken pek çok farklı reklam kampanyasına imza attı ve kullanıcıları kendine çekmeye çalıştı. Ocak ve Şubat aylarında hiç kampanya çıkmadığından daha “sönük” bir performans gösteren platform, Mart itibariyle Türkiye’de dijital reklamcılığına yatırımlarını ciddi oranda artırmaya başladı.
Gemius Adreal’in verilerine göre reklam gösterimlerini aydan aya artıran şirket, Kasım ayında 900 milyon reklam gösterimine ulaşarak gösterim hacmini yıl sonu itibariyle neredeyse 1 milyara taşıdı.
Böylece reklam gösterimlerinin artmasıyla daha fazla ziyaretçi siteye çekilirken, ziyaretçi trafiği de yıl içinde önemli oranda artış gösterdi.
Gemius verileri, amazon.com.tr’nin yıl boyunca en çok hangi mecralardan iletişim yaptığını da gözler önüne seriyor. 52.6 milyon ile YouTube uygulaması Amazon’un iletişim kanalları arasında ilk sırada yer alırken onu 46.2 milyon ile Instagram takip ediyor.
Erişim şampiyonu…
Gemius Adreal’in verilerinde dikkat çeken bir başka nokta da amazon.com.tr’nin eriştiği kişi sayısı bazında tüm markaları geride bırakması oldu. Şirket, reklamlarıyla toplamda eriştiği kişi sayısına göre 2022 Ocak ayında 81. marka olmuşken, Kasım 2022’de ise bu tablo tamamen değişti ve tüm Türkiye’deki markalar içerisinde Trendyol ve Disney gibi dev markaları da ardında bırakarak ilk sıraya yükseldi.
Alexa teşekkür ettikçe kurye bahşiş kazanacak