McDonald’s Emily ile birlikte Paris’te!
McDonald’s, Netflix’te 21 Aralık’ta gösterime giren Emily in Paris’in üçüncü sezonunun olay örgüsüne göre hazırlanan devasa bir kampanyayla ürün yerleştirme iletişiminin son dönemlerdeki en başarılı örneklerinden birine imza attı. McDonald’s’ın ilk olarak 2012’de sınırlı bir süreliğine Fransa pazarında sunduğu “McBaguette” adlı menüsü Emiliy in Paris‘in üçüncü sezonunun yayınlanmasıyla birlikte yeniden restoranlarda yerini aldı…
Türkiye’de de oldukça popüler olan Netflix’in orijinal yapımı Emily in Paris dizisinin ana karakteri Emily Fransa’da bir ajansta görev alıyor. Ajans Başkanı’na McDolnald’s’ı müşteri portföyüne eklemeyi önermesi ise eleştiri oklarına hedef olmasına neden oluyor. Mutfağıyla ünlü bir ülkede Amerikan fast-food zincirinin iletişimini yapmak neresinden bakarsanız bakın zorlu bir görev…
Aradığı ilhamı bulmakta zorlanan Emily’nin yardımına ise şef arkadaşı ve eski sevgilisi Gabriel yetişiyor. Öğlen yemeği için davette bulunan Gabriel, Emily’yi Paris’te, lezzetli pastalar ve makaron gibi lüks ikramların servis edildiği bir McDonald’s’a götürüyor…
Emily aradığı ilhamı, olay örgüsü içerisinde McDonald’s’ta bulurken, McDonald’s Fransa da diziyle eş zamanlı olarak billboard’ları yanında makaronların da servis edildiği “McBaguette”lerle donatıyor…
Sosyal medya hesapları üzerinden de çeşitli yarışmalar ve ödül iletişimi başlatan McDonald’s Fransa bu son çalışmasıyla “ürün yerleştirme” stratejisini başarılı bir örnekle desteklerken, pazarlama evreninin de dikkatlerini bir kez daha çekmeyi başarıyor…