Noel sihrini yaşatan global kampanyalar…
Yeni bir yılı karşılamanın heyecanıyla geçen Noel sezonu; huzur, sevgi ve umudun da en yoğun yaşandığı sihirli zamanlar. Elbette bu durum markalara da ilham veriyor ve ortaya unutulmaz reklam filmleri çıkıyor. İşte izleyenlerin içini ısıtarak umut aşılayan 8 reklam filmi…
Pepsi – Lindsay Lohan da Pilk-severler arasına katıldı…
Pepsi, çok sevilen kombinasyonu Pilk’ı yeni yıl reklamına da taşıyor. TikTok kullanıcıları tarafından farklı kombinasyonların denendiği yemek ve içecek tarifleri trend kazanırken yılbaşının romantik ikilisi süt ve kurabiyeye Pepsi eşlik etmeye başladı. Reklam kampanyasında Noel Baba, Lindsay Lohan’a yeni yıl hediyesi süt ile Pepsi’nin karışımı olan Pilk eşliğinde bir tabak kurabiye sunuyor. Reklam filmi Pepsi kreatiflerinin imzasını taşıyor.
Coca Cola – Real Magic Presents platformunda “Christmas” Anatolojisi
Coca-Cola, yeni yaratıcı platformu “Real Magic Presents”da yayınlanacak ilk Noel Antolojisi film serisinin lansmanını duyurdu. “Real Magic Presents” platformu, markanın farklı formatlarda yeni filmler üretmesini ve filmlerin hepsinin tek bir çatı etrafında toplanmasını amaçlıyor. Amazon Prime’da yer alacak antoloji, ACADEMY AWARD™ ödüllü film yapımcıları Brian Grazer ve Ron Howard tarafından kurulan Imagine Entertainment’ın imzasını taşıyacak.
McDonald’s – Uğruna erimeye değer bir lezzet
McDonald’s yeni reklam filmiyle kış sezonunda mağazalarını ziyaret etmeyecek tek bir kişinin bile kalmayacağını iddia ediyor. “Tadı erimeye değer” sloganı etrafında kurgulanan kampanyada cesur bir kardan adamın epik yolculuğu anlatılıyor. Kampanya, TBWA Letonya imzası taşıyor.
Shelter – Yeni yılı herkes güzel bir şekilde mi kutluyor?
Shelter ve AMV BBDO, dondurucu soğuklar İngiltere’yi etkisi altına alırken yılbaşında sokakta uyumak zorunda kalan insanların içinde bulunduğu zor duruma dikkat çekiyor. Kampanya, ev diyebilecekleri güvenli bir yeri olmayanlar için dünyanın dört bir yanında coşkuyla kutlanan bu sezonun ne kadar kasvetli geçeceğini gözler önüne seriyor.
Dutch Ministry of Economic Affairs and Climate Policy – İstenmeyen yeni yıl kartı
Hollanda Ekonomi ve İklim Bakanlığı, halkı bilinçlendirmek için etik bir hacker ile iş birliği yaptı. Hollandalı hanelerin yüzde 91’i birden fazla akıllı cihaza sahip olsa da sadece yarısı güncellemelerini düzenli olarak yaptığını iddia ediyor. TBWA\NEBOKO imzası taşıyan deneysel kampanyada etik hacker çok sayıda hanenin güncellenmeyen ağına girerek onlara istenmeyen yılbaşı kartları gönderiyor ve güvenliklerinin tehlikede olduğuna dair uyarılarda bulunuyor.
Banco de Bogotá – 1 değil, 12 ay boyunca birliktelik…
Kolombiya’nın ilk ticari bankası Banco de Bogotá, Fantástica Agency iş birliğiyle hazırladığı Noel filminde kapsayıcılık ve sürdürülebilirlik gibi hassas konuları tüm gerçekliğiyle ele alıyor. Film Noel’de paylaşılan birliktelik mesajlarının sadece bir ayla sınırlı kalmayıp, yılın on iki ayı boyunca sürdürülmesi için toplumsal farkındalık yaratmayı amaçlıyor. Kolombiya’da aynı dili konuşmalarına rağmen aksanları sebebiyle ayrımcılığa uğrayan Venezuelalı insanlara dikkat çeken kampanya, “Noel bizi değiştirir, hadi böyle kalalım” diyor.
Cosmote – Noel Baba’yı hiç böyle görmediniz…
Cosmote Telekomünikasyon, yılbaşı için büyülü bir reklam filmi yayınladı.
Bazı hediyelerin hayatımızı sihirle doldurma gücüne sahip olduğunu hatırlatan film, suyu gelen bir anne adayı ve eşinin Noel Baba’yı salonlarında görmeleriyle başlıyor. Ve ağacın dibine birkaç hediye bırakıp gitmeyi planlayan Noel Baba’yı doğum gerçekleşene kadar oluşan birçok aksilikle mücadele ederken izliyoruz. Kampanya Ogilvy Atina imzası taşıyor.
Toyota – Sihir birlikteyken gerçek
Toyota’nın Conill imzası taşıyan Noel kampanyası nesilleri aşan aile bağlarına odaklanıyor. Kampanya, bir dede ve torununun Noel Baba’nın evini bulmak uğruna yola düştüğü anları paylaşarak sihrin birlikteyken var olduğu mesajını veriyor ve Toyota’nın bu anlarda daima kullanıcılarının yanında olduğunun altını çiziyor.
Dünya ülkelerinin şaşırtıcı yılbaşı gelenekleri: Hangisine dahil olmak isterdiniz?
Yeni bir yıl herkeste ortak bir sevinç ve umuda tekabül ediyor. Fakat elbette herkesin karşılama şekli birbirinden çok farklı. Bunu ülkeler olarak ele aldığımızda ise bol şenlikli bir tabloyla karşılaşıyoruz. Kimi gelenek aşkı çağırıyor, kimi şansı kimi ise parayı… Mesela İspanyollar 12 saniyede 12 üzümü yemeye çalışırken, İskoçya’da ilk adımı atma yarışı başlıyor ve Japonların kahkahaları çınlıyor kulaklarda. Tüm bunlar olurken Yunanistan’dan da soğan kokuları yükseliyor. İşte birbirinden eğlenceli ve komik yılbaşı gelenekleri…