Yılın en başarılı influencer’ları
Yarattıkları etki ve takipçileriyle kurdukları bağ ile birlikte artık günlük hayatın ayrılmaz birer parçası influencer’lar… Hatta pek çok tüketici için bir güven aracı… Markalar tüketicilerle arasındaki güven bariyerlerini çoğu kez hedef kitlesinin takip ettiği influencer’lar sayesinde aşıyor. Pek çok farklı metriği olan influencer pazarlamasını başarıyla kurgulayan markalar tam da bu sebeple sektöründe farklılaşıyor. Peki, 2022’nin en başarılı influencer’ları kimlerdi? Pandeminin ardından normalleşen hayatımızda kimler hangi platformlarda öne çıktı? CreatorDen ekibinin Marketing Türkiye için Merve Deşen liderliğinde gerçekleştirdiği kapsamlı analiz yılın en başarılı influencer’larını ortaya çıkarıyor…
YouTube’da “Noluya Ya ¿” rüzgârı esiyor
Bir süredir sohbet formatında gündeme dair olaylarla ilgili videolar çeken Porçay, ilk defa CreatorDen En Başarılı Influencer’lar listesinde kendine yer buldu. Sohbet formatıyla ağırlıklı olarak tek başına içerek üreten Porçay’ın kitlesiyle arasında özgün bir bağ olduğunu söylemek yanlış olmaz. Röportaj Adam, listelerde görmeye alışkın olduğumuz bir isim. Eğlenceli içerikleriyle dikkat çeken Röportaj Adam birçok skeç videosuyla ilgi toplamayı sürdürüyor. Murat Soner yaptığı dizi-film yorumlarıyla bu alanda Türkiye’de en çok izlenen içerik yorum programına imza attı.
“Noluya Ya ¿” kanalı Ceyda Kasabalı ve Fırat Albayram’ın ürettiği eğlence içerikli videolardan oluşuyor. Geçen sene de listede yer alan “Noluya Ya ¿” kanalı bu sene de özellikle gerçekleştirdiği Düşük Bütçeli Talk Show formatıyla beğeni topladı.
TikTok’ta çetin rekabet
Kısa video formatının inanılmaz yükselişiyle TikTok dünyanın en çok zaman geçirilen sosyal medya platformlarından bir haline geldi. Data.AI’nin Android kullanıcılarını baz alarak yaptığı çalışmaya göre TikTok, 23,6 saat ile kullanıcıların ayda en çok vakit geçirdiği sosyal medya platformu konumunda
TikTok’ta yayıncılar hızla yükselip yüksek hacimde kullanıcıya videolarıyla erişebiliyor. TikTok yayıncılarının erişim kapasiteleri, takipçi sayılarıyla daha az ilintili olduğu için güncel içeriklerin çok daha yüksek erişimler alabildiğini görebiliyoruz.
Ağırlıklı olarak eğlence içeriklerinin yayınlandığı TikTok platformunda, yılın en dikkat çeken TikTok içerik üreticilerine baktığımızda “petekalemdar” 1,5 milyon takipçisiyle bu alanda zirvede yer alıyor. YouTube’da “Noluyo Ya ¿” kanalıyla popülerliğini perçinleyen Ceyda Kasabalı ise “ortalama görüntülenme” açısından “ezhersolmaz”ı geride bırakarak liderliği elde ediyor…
Rabia Soytürk Instagram’a damga vurdu
Diğer mecralardan farklı olarak Instagram’da geleneksel mecralarda ünlü olmuş isimlerin çok daha aktif bir rol oynaması sebebiyle; içerik üreticileriyle ünlüleri farklı kategorilerde değerlendirildi.
Bu sene ilk listeyi ağırlıklı olarak sinema-dizi oyuncuları oluşturuyor. Pandemi sonrası dizi ve film çekimlerinin hız kazanması, oyuncuların sosyal medyadaki güçlerinin de tekrar yükselişe geçmesini sağladı. Rabia Soytürk, hem takipçi sayısı hem de “etkileşim oranı”nda sergilediği başarı ile platformun en öne çıkan isimlerinden…
Reels içeriklerinin Instagram’daki yükselişiyle, platformda video içerik üretmek her zamankinden de daha önemli bir hale geldi. Instagram’ın da TikTok’un izinden giderek kısa video formatına odaklanması bu içerik tipini iyi kullanan içerik üreticilerinin de etkinliğini artırdı.
Özellikle eğlence, moda ve makyaj dikeylerinde kısa video formatlarının çok etkin olduğunu söylemek mümkün. Bu seneki en başarılı içerik üreticileri de bu alanlarda yaptıkları paylaşımlarla isimlerinden söz ettiriyor… Şeyda Erdoğan yaklaşık 2 milyon takipçi sayısıyla listede dikkat çeken isimlerden olmayı başarırken, komedyen Gökhan Ünver’in reels’larla yıldızı parlıyor…
Araştırmanın metodolojisi
CreatorDen, Marketing Türkiye için “Yılın En Başarılı Influencerları” araştırmasını gerçekleştirirken 2022 yılında 80 bin 8 influencer’ın paylaştığı 19.6 milyon Instagram paylaşımını, 45 bin 747 influencer’ın paylaştığı 2.4 milyon TikTok paylaşımını ve 10 bin 864 YouTube hesabının gerçekleştirdiği 1.7 milyon YouTube paylaşımını inceledi. “En başarılı kampanyalar” analiz edilirken Instagram için Sosyal Erişim ve Etkileşim Oranı, TikTok için İzlenme, Hashtag Görüntülenmesi ve Etkileşim Oranı, YouTube içinse İzlenme ve Etkileşim Oranı metrikleri kullanıldı.
Facebook ve Twitter markalar tarafından influencer iş birliklerinde tercih edilme oranı düşük olduğu için araştırmaya dahil edilmezken, Twitch hakkında soru işaretleri oluşturan olaylar dizisi sebebiyle raporda yer almadı. En başarılı influencer seçimleri kişilerin mecraya özel CreatorDen Skorları*, Etkileşim Oranları ve mevcut iste İzlenme Oranları (Video/reels paylaşımları var ise) üzerinden yapılırken, Top 5 Kampanya ve influencerlar başarı sırasıyla değil, “En iyi beşli” olarak listelendi…
Uzun soluklu iş birlikleri çağı başlıyor
✓ Influencer pazarlaması bir süredir marka ve ajansların pazarlama planlarının önemli bir kısmını oluşturuyor. Influencer pazarlaması ölçeklendikçe reklamverenlerin hayatında özgün sorunlar yaratmaya başladı.
✓ Markaların her sene iş birliği yaptığı influencer sayısı ve yayınladığı markalı içerik sayısı arttıkça, içerik takibi ve raporlama konusunda kapsamlı çözümlere ihtiyaç duyuluyor.
✓ Son yıllarda Nike, Dior, Ikea gibi global markaların AR kullanarak ürün denemeye imkân veren çözümleri, filtreler aracılığıyla demokratize hale gelerek büyük-küçük pek çok markanın kullanabileceği bir noktaya ulaştı. Bir ürünün üzerimizde ya da evimizde nasıl duracağını kameramızı kullanarak görmemizi sağlayacak filtreler, e-ticaretin eksik parçası olan ürün deneyimini tamamlayacak bir çözüm olabilir.
✓ 2023 trendlerinden bahsederken metaverse’ten bahsetmemek olmaz… Markaların iş birliği yaptığı influencer’lar gerçek bir kişinin metaverse’deki avatarı olabileceği gibi, “@imma. gram” gibi tamamen dijital olarak yaratılmış bir influencer da olabilecek. Daha fazla etkileşim, daha fazla bağ kurma ihtiyacına ve ötesine çare bulan metaverse’ü, 2023’te daha fazla içerik üreticisi ve marka denemeye başlayacak.
✓ Twitch’in ve YouTube’un partner programları, TikTok’un Creator Next programı ve Instagram’ın Reels Play Bonus programları, başarılı içerik üreticilere sürekli gelir imkânı sağlıyor. Topluluğuyla sağlam bağları olan ve değerli içerikler üreten yaratıcıların, alternatif gelir kaynaklarına sahip olmaları, marka iş birliklerinde daha seçici olmaları anlamına gelebilir. 2023’te, etki gücü yüksek yaratıcılarla kısa süreli projelerle çalışmak yerine, uzun dönemli marka iş birliklerinin ve uzun vadeli ilişkilerini konuşacağımız bir döneme adım atıyoruz.
2022’nin en başarılı influencer marketing stratejileri meyvelerini verdi!
Marketing Türkiye Almanak sayısını okumak için TIKLAYIN!