İş dünyasında haftanın atamaları
P&G Türkiye’de bayrak değişimi
Türkiye de dahil olmak üzere sekiz farklı ülkenin yönetiminin yapıldığı P&G Türkiye’de yeni atamalar gerçekleştirildi. Ayça Demirci Turgay’ın üstlendiği P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Kurumsal İletişim Direktörlüğü görevi, P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Kurumsal Medya Direktörü Nesli Kılıçal’a devredildi. Ayça Demirci Turgay şirketin Londra ofisine İngiltere, İrlanda ve Kuzey Avrupa Ülkeleri’nden Sorumlu Ev ve Kumaş Temizlik Kategorisi İletişim Direktörü olarak atanırken, Nesli Kılıçal P&G’deki yeni görevine Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Kurumsal İletişim ve Medya Direktörü olarak devam edecek.
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Kurumsal İletişim ve Medya Direktörlğüne Nesli Kılıçal atandı
Lisans öğrenimini Anadolu Üniversitesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Bölümü’nde ve NHL Hogeschool’da Pazarlama alanında tamamlayan Nesli Kılıçal’ın Bilgi Üniversitesi’nden Pazarlama İletişimi alanında Master derecesi bulunuyor. Starcom’da Grup Medya Direktörlüğü ve Samsung Electronics’de Kurumsal İletişim Müdürlüğü görevlerini sürdürdükten sonra 2017 yılında P&G bünyesine Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Kurumsal İletişim Kıdemli Müdürü sorumluluğuyla katılan Kılıçal, 2021 yılında şirketin Medya Direktörlüğü pozisyonuna getirildi.
Son atamalarla birlikte kariyerine P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Kurumsal İletişim ve Medya Direktörü sorumluluğuyla devam edecek olan Nesli Kılıçal, evli ve bir çocuk annesi.
Ayça Demirci P&G İngiltere, İrlanda ve Kuzey Avrupa Ülkeleri’nden Sorumlu Ev ve Kumaş Temizlik Kategorisi İletişim Direktörü olarak atandı
Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü’nden 2003 yılında mezun olan Ayça Demirci Turgay, öğrenim hayatını İngiltere’deki Leicester Üniversitesi’nde Pazarlama İletişimi üzerine yaptığı Master ile sürdürdü. 2005 yılında Dış İlişkiler Müdür Yardımcısı sorumluluğuyla P&G’ye katılan Turgay, 13 yıl boyunca şirketin tüm markalarının halkla ilişkiler, regülasyon ve teknik mevzuat yönetimi ile hükümet ilişkilerini yürüttü. Son olarak da 2017 yılında P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Kurumsal İletişim Direktörü olarak atanan Turgay, şirketin Kurumsal İtibar Yönetimi, Yönetici İletişimi, Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Vatandaşlık iletişiminden sorumlu liderlik görevini yürüttü.
Ocak 2023 itibariyle P&G İngiltere, İrlanda ve Kuzey Avrupa Ülkeleri’nden Sorumlu Ev ve Kumaş Temizlik Kategorisi İletişim Direktörü olarak şirketin Londra ofisine atanan Ayça Demirci Turgay, evli ve bir çocuk annesi.
Hepsiburada’nın yeni CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin göreve başladı
Hepsiburada’nın Temmuz 2022’de açıkladığı tepe yönetimindeki bayrak değişimi gerçekleşti. Nilhan Onal Gökçetekin, 1 Ocak 2023 itibarıyla Hepsiburada’nın yeni CEO’su olarak görevi devraldı.
Aralarında Amazon ve Procter & Gamble’ın da bulunduğu Fortune 500 şirketlerinde perakende, hızlı tüketim malları, tüketici elektroniği ve danışmanlık alanlarında 25 yıllık deneyime sahip olan Nilhan Onal Gökçetekin’in Hepsiburada’da CEO olarak göreve başlayacağı 2022’nin Temmuz ayında duyurulmuştu.
Hepsiburada’nın YouTube hesabından yayımlanan videoda çalışanlara ve paydaşlara seslenen Nilhan Onal Gökçetekin şöyle konuştu: “Türkiye’de e-ticaret sektörünü kuran ve geliştiren, küresel alanda ülkemizin bayrağını dalgalandıran şirketimize liderlik etmek için heyecanlıyım. Kariyerim boyunca elde ettiğim bilgi ve deneyimi, Hepsiburadalıların kıymetli deneyimi ve gücüyle birleştirmek, Hepsiburada’yı daha ileriye götürmek için buradayım.
Bu dönemde önceliğimiz Türkiye’de ticaretin dijitalleşmesine liderlik vizyonumuzu daha da ileriye taşımak, tüm paydaşlarımız için bir güven markası olmak, yapısal ve köklü geliştirmelerle kârlılığa geçmek olacak. Tüm paydaşlarımızla birlikte Hepsiburada’nın geleceğini daha da büyük başarılarla inşa etmeyi sabırsızlıkla bekliyorum.”
Dürümle’nin yeni Pazarlama Direktörü Ayseli Bozkır Adams oldu
Dürümle’de üst düzey atama gerçekleşti. Pek çok farklı sektörde iş deneyimine sahip olan Ayseli Bozkır Adams, Dürümle’nin yeni Pazarlama Direktörü oldu.
2 Ocak 2023 tarihi itibarıyla yeni görevine başlayan Adams, şirketin büyüme ve yatırım hedeflerine katkı sağlayacak projelerde önemli bir rol oynayacak ekibe liderlik edecek.
Çukurova Üniversitesi Tekstil Mühendisliği bölümünden 2007 yılında mezun olan Ayseli Bozkır Adams, ABD’de California State University, Long Beach’te MBA yaptı. Son olarak, 2019 itibariyle English Home firmasının Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü olarak görevini sürdürdü.
Enerji, sağlık, perakende sektörlerinde 15 yıla yakın iş tecrübesine sahip olan Adams bundan böyle, 16 şehirde, 80 restoran ile ayda 1 milyonu aşkın kişiye hizmet veren Dürümle’nin pazarlamasına yön verecek.
Adel Kalemcilik’e yeni Genel Müdür
1969 yılından bu yana Anadolu Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Adel Kalemcilik’te üst düzey atama gerçekleşti. Perakende sektörünün deneyimli yöneticilerinden Oğuz Uçanlar, Adel Kalemcilik’e genel müdür olarak atandı. Turizm ve perakende sektöründe çeşitli kademelerde 25 yılı aşkın deneyimi olan ve bu süre içinde farklı pozisyonlarda yöneticilik yapan Oğuz Uçanlar, Anadolu Grubu bünyesinde ise 9 yılı aşkın bir tecrübeye sahip.
Oğuz Uçanlar, Boğaziçi Üniversitesi, Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra Michigan Üniversitesi’nde işletme yüksek lisansı yaptı. Profesyonel kariyerine 1999 yılında Ayvaz Endüstriyel Mamüller San. ve Tic. A.Ş.’de Marka Müdür Yardımcısı olarak başlayan Uçanlar, İhracat Satış Direktörü olarak ayrıldığı Ayvaz Endüstriyel Mamüller’den sonra Alarko Grup Şirketleri Turizm Grubu’nda, PricewaterhouseCoopers İstanbul’da ve Booz Allen Hamilton Chicago’da yöneticilik yaptı. 2006 yılında Spaforever Chicago Illinois’i kuran Oğuz Uçanlar 2011-2013 yılları arasında Bain & Co. İstanbul’da Müdür olarak görev aldı. Oğuz Uçanlar, 2013 yılında Anadolu Grubu’nda Perakende Direktörü olarak göreve başladı. Ardından, Anadolu Restoran İşletmeleri Ltd. Şti.’nde Operasyon Direktörü ve Genel Müdürlük görevlerini yürüttü.
Santa Farma Satış ve Pazarlama Direktörlüğü’ne Murat Çelik atandı
Santa Farma İlaç’ta, Satış ve Pazarlama Direktörü pozisyonuna 1 Ocak 2023 tarihinde Murat Çelik atandı.
1999 yılından bu yana Santa Farma İlaç’ta muhtelif görevlerde bulunan Murat Çelik 2016 yılından itibaren Tanıtım Direktörlüğü görevini yürütüyordu. Çelik, 23 yıl boyunca Santa Farma İlaç’ta Tıbbı Tanıtım Temsilcisi, Bölge Müdürü ve Tanıtım Müdürü görevlerinde de bulunmuştu. İstanbul Üniversitesi Kimya Bölümü mezunu olan Çelik Bahçeşehir Üniversitesi’nde İşletme MBA programını tamamladı.
TruKKer’ın Türkiye, Doğu Avrupa ve BDT operasyonları Hakan Arıkan’a emanet
Dubai merkezli dijital taşımacılık platformu TruKKer, büyüme stratejisi doğrultusunda yeni açılımlara imza atmaya devam ediyor. Türkiye’de faaliyete başladığı Ağustos 2021 tarihinden bu yana TruKKer Türkiye Genel Müdürü olarak görev yapan Hakan Arıkan; Trukker Türkiye, Doğu Avrupa ve BDT’den Sorumlu Genel Müdür olarak atandı. Arıkan, kendisine bağlı bölgelerin yönetimini Türkiye üzerinden yürütecek.
Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden mezun olan Hakan Arıkan, 2004 yılında Borusan Lojistik finans departmanında iş hayatına başladı. Arıkan, Yalın Altı Sigma Kara kuşak ve stratejik planlama komitesi üyesi görevlerini yürüttükten sonra Türkiye’nin ilk dijital TIR platformu olan ETA’nın kuruluşunda görev aldı. 2010-2011 yıllarında ABD’de eğitim alan Arıkan, Türkiye’ye döndükten sonra; Borusan İş Geliştirme, İnovasyon ve Strateji Müdürlüğü görevlerini üstlendi. Arıkan, 2015-2017 yılları arasında ise Borusan Holding’in start-up şirketi Bukoli ile Türkiye’nin ilk click & collect iş modelinin şirket kurulumunu ve yönetilmesini üstlendi. Bukoli’nin ardından Borusan Lojistik’te 2019 yılına kadar görev yapan Arıkan, daha sonrasında DSV’de yurtiçi hizmetlerin kurulmasından sorumlu oldu.
Son olarak, Türkiye’de faaliyete başladığı Ağustos 2021 tarihinden bu yana TruKKer Türkiye Genel Müdürü olarak görev yapan Arıkan; firmanın Cıs ve Avrupa genişleme planı doğrultusunda Kazakistan ve Polonya ofislerinin açılması ile Türkiye, Doğu Avrupa ve BDT’den Sorumlu Genel Müdür olarak atandı. Gelişmekte olan nakliye operasyonlarını küresel ölçekte büyütme stratejisi kapsamında çalışmalarına devam eden Hakan Arıkan, kendisine bağlı bölgelerin yönetimini Türkiye üzerinden yürütecek.
Alışan Lojistik’e yeni CEO
37 yıldan bu yana birçok sektörün yanı sıra, ulusal ve uluslararası arenada ağırlıklı olarak hızlı tüketim malları (FMCG) ve kimya sektörlerine hizmet sunan ve son 8 yıldır Türkiye’nin en büyük 500 şirketi arasında yer alan Alışan Lojistik’in yeni CEO’su lojistik sektörünün deneyimli ismi Uygar Usar oldu.
İş hayatına, ilk olarak 1991 yılında Koç Grubu’nda başlayan Usar, 2008 yılına kadar Koç Holding, Tat Gıda ve Türk Traktör gibi grubun farklı şirketlerinde çalışmış; Pazarlama, Lojistik Operasyonları, Satış, Yatırımcı İlişkileri, Tedarik Zinciri Yönetimi, Marka Yönetimi, Planlama, Tedarikçi Geliştirme ve Proje Yönetimi olmak üzere çeşitli fonksiyonlarda, orta ve üst düzey görev ve sorumluluklar üstlenmiştir.
Koç Grubundan sonra, 2008-2010 yılları arasında Hattat Tarım ’da Genel Müdür Yardımcısı olarak çalışan Uygar Usar, 2010 yılında Netlog Lojistik Grubu’nda göreve başlamış ve 12 yıl boyunca İcra Kurulu’nda birçok başarılı projenin altına imza atmıştır. Son olarak Yurtiçi Operasyonları Başkanı unvanını taşıyan Usar, direkt Yönetim Kurulu Başkanı’na bağlı olarak çalışmaktaydı. Lisans eğitimini Bilkent Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği bölümünde 1991 yılında tamamlamış olan Usar, 2004 yılında Koç Üniversitesi’nde, Executive-Management programını bitirmiştir.
Workhy & Mükellef’in Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emrah Akdeniz oldu
Girişimcilik ekosisteminin tecrübeli yöneticilerinden Emrah Akdeniz, Workhy & Mükellef’e Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CSO- Chief Salep Officer) olarak atandı. Akdeniz, şirketlerin vizyonuna uygun olarak yerel ve global pazarlarda satış stratejilerinin planlanmasından ve ilgili süreçlerin yürütülmesinden sorumlu olacak.
Kariyerinin başından itibaren girişimciliğe dair birçok alanda tecrübe kazanan Emrah Akdeniz, 2012 yılında Foriba’nın satış ekibinde göreve başlayarak e-dönüşüm ürünlerinin satış faaliyetlerini yürüttü. Stratejik ve Global müşteri yöneticisi pozisyonlarını üstlenerek çok uluslu firmaların, şirketin müşterileri arasına katılmasında büyük pay sahibi oldu. Foriba’daki son iki yılında ise satış yöneticiliği pozisyonunu üstlendi. Akabinde kariyer yolculuğuna e-HesApp ve Robomotion’da Satıştan Sorumlu İş Ortağı olarak devam etti. Endeavor’da mentorluk görevini aktif olarak sürdüren Akdeniz, Ocak 2023 itibarıyla Workhy & Mükellef’te Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CSO) olarak görev alacak.
Murat Güzel, AstraZeneca Türkiye İnovatif Kanallar ve Ticari Etkinlik Müdürü görevine atandı
2014 yılından bu yana AstraZeneca Türkiye’de çalışan Murat Güzel, 1 Aralık 2022 tarihi itibarıyla AstraZeneca Türkiye İnovatif Kanallar ve Ticari Etkinlik Müdürü görevine atandı. Güzel yeni görevinde, sağlık çalışanı iletişiminde tanıtım kanallarının etkin şekilde kullanımı amacıyla AstraZeneca Türkiye’nin tedavi alanları için özel ve ortak stratejiler ile planların oluşturulmasından, yeni kanalların entegrasyonu ve bütünleşik şekilde yönetiminden sorumlu olacak.
2003 yılında Kocaeli Üniversitesi Bilgisayar Yazılımı Bölümü’nden ve 2012 yılında Ahmet Yesevi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan Murat Güzel, 2021 yılında İstanbul Üniversitesi’nde Yönetici MBA yüksek lisans programını tamamladı. Güzel, iş hayatına 2002 – 2005 yılları arasında Lojistik Sistem’de Teknik Ekip lideri olarak başladı. 2007 – 2011 yılları arasında Nobel İlaç’ta Proje ve Yazılım Geliştirme Uzmanı olarak çalışmaya başlayan Güzel, 2011’den itibaren aynı şirkette Satış Gücü Etkinliği Uzmanı olarak çalıştı. 2014’te AstraZeneca Türkiye ailesine Ticari Etkinlik Yöneticisi olarak katılan Güzel, 2016 yılından bu yana AstraZeneca Türkiye’de Ticari Etkinlik Müdürü olarak görev yapıyordu. Murat Güzel bundan sonraki kariyerine AstraZeneca Türkiye İnovatif Kanallar ve Ticari Etkinlik Müdürü olarak devam edecek.
Merlin Entertainments’ın yeni Genel Müdürü Tankut Tonger oldu
Türkiye’de Madame Tussauds İstanbul, SEA LIFE İstanbul, LEGOLAND® Discovery Centre İstanbul markalarıyla hizmet veren dünyanın en büyük eğlence işletmecilerinden Merlin Entertainments Türkiye’de üst düzey bir atama gerçekleşti. Farklı sektörlerde 20 yılı aşkın yöneticilik tecrübesi bulunan Tankut Tonger, Avrupa’nın en büyük, dünyanın 2. büyük eğlence yatırım şirketi olan Merlin Entertainments’ın yeni genel müdürü olarak atandı. Tonger, Merlin Entertainments Türkiye operasyonunda Yönetim Kurulu Başkan Vekili olarak yeni projeler ve yatırımlardan sorumlu olacak.
Boğaziçi Üniversitesi Siyasal Bilgiler ve Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun olan Tankut Tonger, kariyer hayatına 2001’de Çukurova Medya Grubu’nda yönetici adayı olarak başladı. Reklam satış şirketlerinde sırasıyla; 2002-2004 MEPAŞ / ZEDPAŞ’ta müdür yardımcısı olarak görev aldı. 2004-2009 yılları arasında Doğan Medya Grubu’nda satış koordinatörü, 2009-2011 yıllarında Ciner Medya Grubu’nda TV ve radyo reklam satış ve pazarlamadan sorumlu genel müdür, 2011-2013 yılları arasında ise D-Smart’ta reklam satış ve pazarlama genel müdür yardımcısı olan Tonger Türkiye’nin ilk temaparkı Vialand’in son 5 senedir yönetici direktör olarak görevine devam ediyordu.
ebebek’te üst düzey iki atama gerçekleşti
ebebek Genel Müdürü Halil Erdoğmuş CEO görevine atanırken Can Karadeniz ise ebebek Türkiye Genel Müdür koltuğuna oturdu
1 Ocak 2023 itibariyle ebebek Genel Müdürü Halil Erdoğmuş, görevini Can Karadeniz’e devretti.
22 yıldır ebebek’in Genel Müdürlük görevini başarı ile ifa eden Halil Erdoğmuş, ebebek’in 2030/6 kıta hedefiyle birlikte globalleşen yapısında bundan sonraki süreçte Yönetim Kurulu Başkanı ve Grup CEO olarak şirkette görev almayı sürdürecek. Yeni organizasyon şemasında farklı ülkelere ait genel müdürlüklerin planlanıyor olması markanın evren perakendecisi olma hedefini destekler nitelikte
ebebek ailesine Mart 2019’da Mali ve İdari İşler Direktörü olarak katılan Can Karadeniz, son olarak Mağaza Operasyon Direktörlüğü görevini icra ediyordu. Galatasaray Lisesi ve Koç Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu olan Can Karadeniz, Sabancı Üniversitesi’nde İşletme Yüksek Lisansını (Executive MBA) tamamlamıştır. Kariyeri boyunca, denetim, danışmanlık ve hızlı tüketim sektörlerinde finans, insan kaynakları ve ticari fonksiyonlarda çeşitli görevler üstlenen Karadeniz, ebebek’e katılmadan önce E&Y ve PepsiCo firmalarında çalışmış olup İngilizce ve Fransızca bilmektedir.
MAPFRE Sigorta’da iki üst düzey atama
Türkiye’nin güçlü sigorta şirketlerinden MAPFRE Sigorta’da üst yönetim kademesinde iki önemli atama gerçekleşti. Teknik alanda MAPFRE Sigorta’nın yeni yapılanması kapsamında, şirketin Ticari ve Endüstriyel Sigortalar Teknik Genel Müdür Yardımcısı olarak Deniz Şeker atanırken, MAPFRE Sigorta’nın yeni Mali ve İdari İşler Genel Müdür Yardımcısı da Dr. Onur Acar oldu. Şirket bünyesinde on yılı aşan deneyimleriyle öne çıkan Deniz Şeker ve Dr. Onur Acar, MAPFRE Sigorta’da İcra Komitesi Üyesi olarak da görev alacak.
MAPFRE Sigorta’nın yeni Sigortalar Teknik Genel Müdür Yardımcısı Deniz Şeker oldu
İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İngilizce İşletme bölümü mezunu olan Deniz Şeker, sigorta sektöründe yaklaşık 20 yıllık bir deneyime sahip. 2004 yılında MAPFRE Sigorta bünyesinde Yönetici Gelişim Programı kapsamında göreve başlayan Deniz Şeker, 8 yıl boyunca Yangın ve Oto Dışı Kaza Sigortaları Departman Yöneticiliği görevini üstlendi. 2018 yılı itibarıyla Direktör ünvanını alan, ilerleyen dönemlerde sorumluluk alanlarının genişletilmesi ile birlikte Reasürans ve Özel Riskler departmanının da yönetimini üstlenen Deniz Şeker aynı zamanda Türkiye Sigorta Birliği Yangın Sigortaları Komite Üyesi olarak görev yapıyor.
Dr. Onur Acar kariyerine MAPFRE Sigorta’da Mali ve İdari İşler Genel Müdür Yardımcısı olarak devam edecek
Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunu olan Dr. Onur Acar, Belçika’da Louvain Katolik Üniversitesi’nde Avrupa Çalışmaları yüksek lisans programının ardından Marmara Üniversitesi Avrupa Birliği Enstitüsü ekonomi bölümünde doktorasını tamamladı. Sigortacılık kariyerine 2005 yılında Türkiye Sigorta Birliği’nde finansal regülasyonlardan sorumlu olarak başlayan Dr. Acar, 2011 yılından bu yana MAPFRE Sigorta bünyesinde süreç yönetimi, risk yönetimi, iç kontrol gibi görevlerde bulundu. Aynı zamanda çeşitli üniversitelerde sigortacılık alanında dersler de veren Dr. Acar, son 4 yıldır MAPFRE Sigorta ve MAPFRE Yaşam Sigorta Muhasebe ve Finansal Raporlama Direktörü olarak görev alıyordu.
Geçtiğimiz hafta gerçekleşen atamaları incelemek için TIKLAYIN.