İşten çıkarma dalgası LinkedIn’in işine yaradı…
Salgının başında perakende ve hizmet sektöründe yaşanan işten çıkarmak dalgası, son birkaç ayda teknoloji ve medya endüstrisine sıçradı. Kitleler halinde işten çıkarılan teknoloji ve medya çalışanları, aynı zamanda iş arama platformu LinkedIn’in kullanıcı tabanını oluşturuyor. Söz konusu çalışanların yeniden iş arayışında girmesi ise LinkedIn kullanımını artırdı.
İşten çıkarmalardan etkilenen bazı LinkedIn kullanıcıları, çıkış işlemleriyle ilgili prosedür süreçleri hakkında karşılıklı bilgi paylaşmak ve yeni iş bulmak konusunda yardımlaşmak için gruplar oluşturdu. Örneğin Kasım ayında Meta’daki işine son verilen çalışanlar tarafından kurulan bir LinkedIn grubunun 200’den fazla kullanıcısı bulunuyor. Elon Musk’ın şirketi satın almasının ardından işine son verilen Twitter çalışanları da aynı şekilde LinkedIn’e yöneldi. Eski Twitter çalışanı bir çift, ücretsiz özgeçmiş inceleme ve mülakata hazırlık hizmetleri sağlayan, ayrıca işe alım uzmanlarıyla iş arayanları bir araya getiren bir sistem kurdu ve bu sistemi LinkedIn aracılığıyla tanıttı.
“Çalışmaya açık” olan kullanıcı sayısı yüzde 22 arttı
Araştırma şirketi Sensor Tower’a göre, LinkedIn mobil uygulaması, 2022’de Google Play ve Apple uygulama mağazalarında önceki yıla göre yüzde 10 artışla dünya çapında tahmini 58,4 milyon kez indirildi. İş arayışında olan kullanıcılar, LinkedIn profillerine “open to work (çalışmaya açık)” ibaresi ekliyor. Platform tarafından sağlanan verilere göre ise “çalışmaya açık” ibaresinin kullanılma oranı Kasım ayıda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22 arttı. Ayrıca, bağlantı isteği gönderen kullanıcıların oranında bir önceki yıla göre istikrarlı bir artış olması kullanıcıların platformda daha aktif olduğunun bir diğer işareti. LinkedIn’in ana şirket Microsoft’un son raporuna göre platform, yüzde 17 gelir artışı kaydederken CEO Satya Nadella, son dönemde LinkedIn’e rekor üye katılımı olduğunu belirtti.