Alım gücü düştü, orta sınıfa reklam yapmaya gerek yok!
Veri etiketleme teknolojisiyle binlerce reklamı 200 bin farklı parametrede analiz eden reklam arama motoru “Alladsof“, son bir yılda yayınlanan reklamlara dair çarpıcı veriler paylaştı. Analize göre yıl genelinde Türkiye’de toplamda 1858 reklam yayına girdi. Bu reklamların yüzde 53’ü marka imajıyla ilgiliyken yüzde 47’si promosyon odaklıydı. Reklamlarda orta gelir grubunun temsiliyetinde yüzde 45 azalma olması ise dikkat çekti.
İşte Alladsof‘un gerçekleştirdiği analizin dikkat çeken sonuçları…
Reklamlarda en çok artış gösteren duygu stres oldu
- 2022 yılında Türkiye’de toplam 1858 yeni reklam yayına girdi. Yayına giren reklam sayısı 2021 yılına oranla yüzde 23 azaldı.
- Reklamların yüzde 53’ü marka imajı, yüzde 47’si ürün promosyon odaklı oldu.
- Reklamların yüzde 71’i telkinle mesajını iletirken, yüzde 22’si tahrik, yüzde 7’si tehdit yöntemini kullandı.
- Markaların yüzde 78’i reklamlarında kendi markalarını merkeze koyarken, sadece yüzde 22’si müşteri içgörüsüne sahipti.
- Reklamlarda en fazla temsil edilen hedef kitle modern yaşam tarzına sahip yetişkinler oldu.
- Paraya ihtiyacı olan hedef kitle temsiliyeti 2022 yılında yüzde 167 artış gösterirken, orta gelir grubunun temsiliyeti yüzde 45 azaldı.
- 2022 yılında reklamlarda en çok bilgilendirici ses tonu tercih edildi.
- Reklamlarda en çok yer alan oyuncu profili yetişkin erkek oldu. Yetişkin kadın oyuncuların reklamlarda yer alma oranı yüzde 22,4 arttı.
- Reklamlarda markayı tavsiye etme görevindeki rollerin sayısı yüzde 47,6 artış gösterdi.
- Reklamlarda kullanılan jingle sayısı yüzde 51,3 azaldı.
- Reklamlarda en fazla artış gösteren duygu yüzde 60,9 artışla stres oldu.
- Marka ve doğa arasındaki çatışma yüzde 60,9 ile reklamlarda en fazla artış gösteren çatışma türü oldu.
- 2022 yılında pozitif bir hikayeyle başlayıp negatif duygu durumunda biten reklamlar yüzde 77,9 azaldı.
Türk girişimci ve reklamcı Nuri Gülver’in 50 kişilik ekibiyle kurduğu “Alladsof”, reklamverenlerin hizmetine sunuluyor. Veri etiketleme teknolojisiyle binlerce reklamı 200 bin farklı parametrede analiz eden platform, dünyanın en kapsamlı reklam arama motoru olmayı hedefliyor. Alladsof Kurucusu Gülver, reklamverenlerin ve ajanslarının başucu platformu haline gelip dünyaya açılmayı hedeflediklerini söyledi.
Güncel Haberler