Netflix, Kore içeriklerine 500 milyon dolar harcayacak
Netflix, bu yıl piyasaya sürülecek 34 yeni ve uyarlanan yapımla şimdiye kadarki en geniş Güney Kore içerik serisini yayınlayacağını duyurdu. Bu kararda etkili olan sebepse geçen yıl “tüm Netflix üyelerinin yüzde 60’ından fazlasının” Kore içeriklerini izlemeyi tercih etmesi oldu. Ayrıca Netflix’in şimdiye kadarki en çok izlenen 3 dizisi de Kore yapımı…
Şirket yetkilileri 2016-2021 yılları arasında Kore içeriklerine toplamda 700 milyon dolarlık bir harcama yapıldığını şimdi ise 500 milyon dolarlık bir ek yatırım planlandığını belirtti.
Netflix Kore içeriklerinden sorumlu başkan yardımcısı Don Kang ise konuyla ilgili, “Kore içeriğinin küresel popülaritesi 2022 boyunca katlanarak arttı. Bu süre zarfında, Kore dizileri ve filmleri 90’dan fazla ülkede Küresel İlk 10 listemizde düzenli olarak yer aldı ve Netflix’in şimdiye kadarki en çok izlenen üç dizisi de Kore’den” açıklamasında bulundu.
Netflix, Kuzey Amerika’daki büyümesinin yavaşlaması sonucu daha fazla orijinal uluslararası içerik üretmeye ve denizaşırı potansiyel müşterilere yönelmeye başladı.
Streaming devi üçüncü çeyrekte Asya Pasifik’te 1,4 milyon ücretli abone kazanarak burayı şirketin en hızlı büyüyen bölgesi haline getirdi.
Ancak Netflix, Kore içeriklerindeki yükselişi fırsata çeviren tek streaming platformu değil. Zira Disney de kısa süre önce K-pop grubu BTS ile orijinal şovlar da dahil olmak üzere çok sayıda yeni yapıma imza atacağının sinyallerini vermişti.
Kaynak: CNN Business
Kriz rekortmeni 2022’nin “en”leri
Mücadeleden yılmadığımız ama güçlü kalmanın da epey zor olduğu bir yıldı 2022… Neredeyse siren seslerini duyabileceğimiz kadar yakınımızda yaşanan Rusya-Ukrayna savaşı bir taraftan, tüm öngörüleri yerle bir eden ekonomik kriz diğer taraftan üzerimize saldırınca pandemi gibi zorlu bir sınavı atlatabilmiş olmak dahi sevinmek için yeterli olmadı. Peki, yılın Z raporunu aldığımızda akıllarda en çok kimler ve hangi olaylar kaldı? Yanıtlar Marketing Türkiye ve Poltio iş birliğiyle gerçekleştirilen “2022’nin ‘En’leri” anketinden geliyor…