Twitter yayılan fotoğraflar yüzünden davalık oldu: 280 milyon dolar ödemesi isteniyor
Uzun süredir çeşitli sorunlarla boğuşan Twitter şimdi yeni bir tehditle karşı karşıya… Kullanıcılar arasında yayılan binlerce telifsiz görüntüyü kaldırmadığı için platforma ünlü fotoğraf ajansı Backgrid tarafından 280 milyon dolarlık tazminat davası açıldı.
Backgrid, 1500’ü aşkın telifli fotoğrafının Twitter’da yayıldığını ve Twitter’a konuyla ilgili defalarca bildirimde bulunmalarına rağmen sosyal medya platformunun söz konusu fotoğrafları kaldırmadığını söylüyor.
BackGrid, Kaliforniya Merkez Bölge Mahkemesi’ne 30 Aralık 2022’de 10 isimsiz davacı eşliğinde yaptığı şikayette “Twitter’ın telifsiz fotoğrafların yayılmasını kolaylaştırdığını ve teşvik ettiğini” belirtti. Şirkete göre Twitter gerçekleşen tüm ihlallerin farkında.
Buna ek olarak Backgrid, Twitter’ın telifsiz görsellerin aynı kişiler tarafından defalarca tekrar paylaşılmasına izin verdiğini ve bu hesapları askıya alma politikasında başarılı olmadığını iddia ediyor.
Backgrid, Twitter’ın bu “kasıtlı ve korkunç” davranışının neden olduğu varsayılan zarar için görüntü başına 150 bin dolar talep ediyor. Ayrıca, Twitter’ın telif haklarını ihlal ettiğine dair bir açıklama yapmasını ve korunan görüntülerin paylaşımının yasaklanmasını.
Twitter, Hizmet Şartları’nda kullanıcıların içerikleri paylaşmadan önce telif hakkıyla korunan içeriklerle ilgili tüm hakları veya gerekli izinleri aldıklarından emin olmaları gerektiğini vurguluyor ancak şöyle bir madde de var; “Telif hakkı veya ticari marka ihlalleri veya diğer fikri mülkiyetin kötüye kullanılması, kimliği taklit etme, yasa dışı davranış veya taciz dahil olmak üzere Kullanıcı Sözleşmesini ihlal eden İçeriği kaldırma hakkını saklı tutuyoruz.”
Yani paylaşılan içeriklerde sorumluluğun kullanıcıda olduğu belirtilse de Twitter’ın da ihlalleri önleme seçeneği var. Ajans da buradan yola çıkarak Twitter’ı suçlulara karşı işlem yapma hakkını kullanmadığı iddiasıyla dava ediyor.
Kaynak: Design Taxi
Reklam gelirlerinden men edilen içerik üreticilerinin tepkisi üzerine YouTube geri adım atıyor
YouTube içeriklerin daha reklamveren dostu olması adına Kasım ayında yeni küfür politikasını yayınlamıştı. Ancak açıklanan bazı detaylar içerik üreticilerinin tepkisini çekmeye başladı. Zira küfürlü içerik politikasının halihazırda yayınlanmış ve para kazanan içerikleri de etkileyeceği ortaya çıktı. Bu noktada içerik üreticilerinin endişelerini dinlediklerini belirten YouTube sözcüsü konuyu değerlendirdiklerini açıkladı.