Yetişkinler günün neredeyse yarısını oyunda geçiriyor…
MMA ve Digital Turbine tarafından yürütülen “Global Mobil Oyun ve Oyuncular 2022 Araştırması” Türkiye’deki yetişkinlerin ezici çoğunluğunun oyun sever olduğunu kanıtlıyor. sonuçlara göre yetişkin nüfusun yüzde 81’i düzensiz aralıklarla yüzde 72’si ise her gün mobil oyun oynuyor.
Cinsiyet dağılımına bakıldığında ise söz konusu oyun olduğunda kadınların (yüzde 51) ve erkeklerin (yüzde 49) birbirine neredeyse eşit olduğu görülüyor. Oyun severlerin yüzde 41’i vaktinin 10 saatinden fazlasını oyuna ayırırken, yüzde 20’si günde 9-10 saat oyun oynuyor. En çok tercih edilen oyunların başında ise sırasıyla Puzzle/Triva/Kelime (yüzde 54), kart oyunları (yüzde 52), aksiyon macera oyunları (yüzde 46) ve strateji (yüzde 38) geliyor.
Telefondan izlenen reklamın hatırlanma oranı daha yüksek
Ankete katılanların yüzde 75’i, bir oyunda ilerleme elde etmek veya ödül kazanmak için para ödemek yerine ödüllü video reklamları izlemeyi tercih ediyor. Yanı sıra yüzde 55’lik bir kitle video reklamları akıllı telefonundan izlediğinde daha iyi hatırladığını belirtiyor. Yüzde 38 için ise reklamın akılda kalıcı olmasının yolu televizyonda izlemekten geçiyor.
Stresten kaçmanın bir yolu olarak oyun oynamak
Katılımcıların yüzde 81’i mobil oyun indirirken ve oynarken kendilerini güvende hissediyor. “Neden mobil oyun oynuyorsunuz?” sorusuna ise sırayla şu yanıtlar veriliyor “Eğlenceli” (yüzde 65), “Rahatlatıcı/Stresimi azaltıyor” (yüzde 59), “Kendimi özgür hissediyorum” (yüzde 43), “Kendimi geliştirmemi sağlıyor” (yüzde 36).