Şifre paylaşımı engellendiğinde Netflix kullanıcıları ne yapacak?
Yayın devi Netflix, kullanıcıların şifrelerini paylaşmasını önlemek için çeşitli politikalar uyguluyor. Aynı hesabın birden fazla hanede kullanılmasını engellemek isteyen Netflix, bu politikaları 2023’ün ilk çeyreğinde genişleteceğini ve hesap şifresini paylaşan kullanıcıların artık ücret ödeyeceğini duyurmuştu. Devreye sokulan bu plan ise platformun abone kaybedip kaybetmeyeceği tartışmalarını beraberinde getirmişti. Horowitz Research tarafından yapılan araştırma, tartışmalara yanıt niteliği taşıyor…
Çevrimiçi dizi/film izleme platformlarının ortaklaşa kullanılması oldukça yaygın bir durum. Ayrıca yapılan son zamlarla birlikte abonelik sistemi üzerine kurulu yayın platformlarının maliyeti giderek artıyor. Horowitz’in raporu kullanıcıların maliyetleri dengelemek için başkalarıyla şifre paylaşma pratiğine giderek daha fazla ilgi gösterdiğini ortaya koyuyor. Sonuçlara göre her 3 aboneden 1’i ortak hesap kullanıyor. Katılımcıların yüzde 71 ise, Netflix’in hesap şifresi paylaşmayı tam anlamıyla engellemesi durumda başka bir platforma geçmek yerine gereken ücreti ödeyeceğini belirtiyor.
Memnuniyet düştükçe şifre paylaşma ihtimali artıyor
Çeşitli yayın platformlarına abone olan 1.600 kişi üzerinde yapılan araştırma ayrıca yayın platformunun sunduğu hizmete dair memnuniyet ne kadar düşükse şifre paylaşma ihtimalinin o kadar arttığını gösteriyor. Netflix kullanıcılarının yüzde 18’i paylaşılan şifreyi kullanırken yüzde 42’si ödemeyi kendisi yapıyor. Amazon Prime kullanıcılarının ise yüzde 15’i başkasının şifresiyle platforma erişirken yüzde 44’ü kendi şifresini kullanıyor.
Buna göre yaklaşık 3 Netflix kullanıcısından 1’i ve 4 Amazon Prime kullanıcısından 1’i hesabını paylaşıyor. Katılımcılar arasındaki Netflix kullanıcılarının yüzde 83’ü platformun verdiği hizmetten memnun olduğunu belirtiyor ve ödediği paranın karşılığını aldığına inanıyor.
Netflix, Kore içeriklerine 500 milyon dolar harcayacak
Netflix, bu yıl piyasaya sürülecek 34 yeni ve uyarlanan yapımla şimdiye kadarki en geniş Güney Kore içerik serisini yayınlayacağını duyurdu. Bu kararda etkili olan sebepse geçen yıl “tüm Netflix üyelerinin yüzde 60’ından fazlasının” Kore içeriklerini izlemeyi tercih etmesi oldu. Ayrıca Netflix’in şimdiye kadarki en çok izlenen 3 dizisi de Kore yapımı…
Şirket yetkilileri 2016-2021 yılları arasında Kore içeriklerine toplamda 700 milyon dolarlık bir harcama yapıldığını şimdi ise 500 milyon dolarlık bir ek yatırım planlandığını belirtti.